פייסבוק הסכימה לתרום 10 מיליון דולרים כדי ליישב תביעה על פגיעה בזכויות המשתמשים

החברה נתבעה בטענה שהפרה את זכותם של המשתמשים לשלוט על השימוש בשמם, תמונותיהם ותחומי העניין שלהם ● על פי כתב התביעה, פייסבוק פרסמה בפרסומות מסוג Sponsored Stories בעקבות לייקים שעשו משתמשים לאתרי מפרסמים, מבלי לשלם למשתמשים ומבלי לאפשר להם לבטל את הפרסום ● הסכם הפשרה נחתם בחודש שעבר אך פורסם רק בסוף השבוע האחרון

מסתכל אל העתיד שמעבר לפייסבוק? מארק צוקרברג

פייסבוק (Facebook) הסכימה לתרום לצדקה סכום של 10 מיליון דולרים כדי ליישב תביעה שבה הואשמה בהפרת זכותם של המשתמשים לשלוט על השימוש בשמם, תמונותיהם ותחומי העניין שלהם – כך עולה ממסמכים שפורסמו בסוף השבוע.

בכתב התביעה, שהגישו חמישה ממשתמשי פייסבוק, נטען שהחברה הפרה את החוק של מדינת קליפורניה בכך שפרסמה בפרסומות מסוג Sponsored Stories בעקבות לייקים שעשו משתמשים לאתרי מפרסמים, מבלי לשלם למשתמשים ומבלי לאפשר להם לבטל את הפרסום. הסכם הפשרה נחתם בחודש שעבר אך פורסם רק בסוף השבוע האחרון. לא ניתן היה לקבל תגובה מפייסבוק.

התביעה הוגשה לבית המשפט הפדראלי בסן חוזה שבקליפורניה והתובעים ביקשו להעניק לה מעמד של תביעה ייצוגית. על פי המסמכים המקוריים שהוגשו לבית המשפט, התביעה עשויה הייתה לכלול שליש מאזרחי ארצות הברית והסכום הכולל של הפיצויים עשוי היה להגיע למיליארדי דולרים.

כתב התביעה כלל ציטוטים של מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק, כמי שאמר שההמלצות של המשתמשים על אתרי מפרסמים יכולות להיות "הגביע הקדוש" של עולם הפרסום, ושל שריל סנדברג, מנהלת התפעול הראשית של החברה, כמי שאמרה שהשווי של Sponsored Stories "גבוה פי שניים או שלושה" מזה של פרסומות רגילות באתר פייסבוק, ללא המלצה של משתמשים.

השופטת המחוזית לוסי קוה ציינה, כי התובעים הצליחו להוכיח שייתכן שנגרם נזק כלכלי כתוצאה מהשימוש של הרשת החברתית הפופולארית בשמות, בתצלומים ובתחומי העניין של המשתמשים. "במדינת קליפורניה מכירים כבר זמן רב בזכות להגן על השם ותחומי העניין מפני שימוש לא ראוי לתועלתם של אחרים", כתבה השופטת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים