אוסטין קראק, ויזה: "שילוב טכנולוגית כרטיסים ללא מגע עם הסלולר – שלב נוסף באבולוצית התשלומים באינטרנט"

"במקום לשאת את הכרטיס בארנק - הוא נמצא בענן. זוהי נוחות מרבית, שכן אין צורך להקליד את מספר הכרטיס, קוד האבטחה, תאריך פקיעה ושאר הפרטים הנדרשים היום להשלמת הפעולה, אלא בצורה נוחה יותר, המאפשרת לעשות שופינג בקליק אחד או שניים", כך אמרה מנהלת חטיבת המכירות בדרום אירופה בשיחה עם אנשים ומחשבים ● השיטה החדשה תכלול יתרונות נוספים, כגון העברת כספים בין מדינות והתראות על עסקאות חריגות ● לדבריה, חברות כרטיסי האשראי יספקו מענה כולל לשימוש בארנק אלקטרוני, ולא יהיה צורך בפתרונות אחרים דוגמת PayPal

מאז הכרזתה ב-2007 על טכנולוגית כרטיסים ללא מגע (Visa payWave contactless), רשמה חברת האשראי ויזה (Visa) חדירה באירופה, אך טרם נראה כי נעשה שימוש רב בכרטיס. כעת, מציעה החברה שדרוג לרעיון: שילוב התוכנה והאנטנה שעל גבי כרטיסי האשראי ללא מגע, בהתקן שיש לכל אחד מאיתנו בכיס – הטלפון החכם. החודש תכריז ויזה על בריטניה, צרפת וספרד כמדינות הראשונות בהן יעשה השימוש בטלפונים סלולריים לתשלום בבתי העסק בהם מכשירי הקצה קולטים את הכרטיס, ללא מגע הוותיק.

בשבוע שעבר הגיעה לארץ נור אוסטין קראק – מנהלת חטיבת מכירות דרום אירופה בויזה אירופה, כדי להציג בפני המנפיקים, הבנקים וכמאה שותפים נוספים את השיטה החדשה. לדברי קראק, הטלפונים חכמים שיהפכו לארנק האולטימטיבי יאפשרו לרכוש מוצרים יום יומיים כגון קפה בבתי קפה, נסיעה בתחבורה ציבורית או ארוחות קטנות עד שווי של 20 ליש"ט באמצעות קירוב הטלפון לקורא, בלי צורך לחתום או להכניס את הקוד הסודי (PIN). תהליך התשלום לוקח מספר שניות, וכשהאור במכשיר נדלק, יש לאשר את הטרנזקציה – והפעולה הסתיימה.

בשיחה עם אנשים ומחשבים, פירטה קראק אודות את הטכנולוגיה המדוברת, וכיצד היא יכולה להיות חלק מהטלפון הסלולרי. לדבריה, "הכרטיסים הם הגשר לטלפון הסלולרי, והבנקים יכולים להשתמש באותה תשתית שהוקמה כדי לספק כרטיסי ללא מגע גם לכרטיסים סלולריים. למעשה, מדובר במיזוג של תעשיית הבנקים עם מספר שותפים חדשים, כגון מפעילי טלקום. אנו עובדים על פיתוח תקנים גלובליים ותאימות הדדית, כך שהצרכנים יוכלו לקבל את אותה חוויה בכל העולם ועם כל כרטיס", אמרה קראק.

הטכנולוגיה החדשה, לתפישתה, תשנה בצורה משמעותית את הדרך בה אנו רוכשים מוצרים ושירותים. "מדובר באבולוציה של התשלומים באינטרנט. לכל בעל כרטיס יהיה ארנק שנמצא בענן (V.me). מחזיקי ויזה יכולים להשתמש גם היום בכרטיס באינטרנט לרכישת מוצרים, אך הם רוצים את זה בצורה נוחה יותר, כך שניתן יהיה לעשות שופינג בקליק אחד או שניים. במקום לשאת את הכרטיס בארנק, הוא נמצא בענן, והצרכן יכול להשתמש בו מול כל אתר מסחר אלקטרוני המקבל את V.me. זוהי נוחות מרבית, שכן אין צורך להקליד את מספר הכרטיס, קוד האבטחה, תאריך פקיעה ושאר הפרטים הנדרשים היום להשלמת הפעולה", הוסיפה קראק.

האם מדובר בתחרות ב-PayPal?
"לצרכנים יש אמון גדול במותג ויזה, וכמובן בבנקים. הם רוצים לקבל שירותים פיננסיים מויזה או מהבנקים שהם מכירים, זו נוחות גדולה יותר ואמון רב יותר. הטכנולוגיה הזו נועדה להבטיח פתרון כולל למחזיקי הכרטיסים, כך שהם לא יצטרכו להשתמש בארנקים אחרים".

העברה מכרטיס לכרטיס
אחת התכונות בשיטה החדשה של הכרטיסים הסלולריים היא היכולת לספק שירותים שלא קיימים בכרטיס רגיל, לדוגמה העברת כסף מאדם לאדם. כך, למשל, אם שניים רוצים להתחלק בארוחה והאחד משלם, השני יכול להעביר לו את מחצית הסכום ישירות לכרטיס האשראי. אפשרות אחרת היא העברת כספים בינלאומית, למשל במקרים של קרוב משפחה שנתקע ללא כסף בחו"ל, או בין שני עובדים הנמצאים מחוץ למדינתם.

בנוסף, הטכנולוגיה החדשה טומנת בחובה שימושים אחרים. לדברי קראק, "תכונה נוספת היא התראות. לדוגמה, אם נעשה שימוש בכרטיס  בעסקה באינטרנט, או במקומות בהם הלקוח לא נמצא כרגע או מעל סכום מסוים – נוכל לקבל התראה, כך שרק אנו נוכל לאשר את הפעולה". שימוש נוסף הייעודי לכרטיס אשראי הנמצא בטלפונים חכמים הוא היכולת לספק ללקוח מבצעים בזמן אמת, ובמיקום הקרוב אליו.

רוצים לדעת עוד? הירשמו עכשיו לוועידת mPAY Israel 2012 – הארנק האלקטרוני של העתיד

אירועים קרובים