מולי אדן, אינטל ישראל: "אנשים שאין להם מושג בטכנולוגיות מיחשוב מגדירים איך אנשים ישתמשו במחשבים"

"בעוד שלפני 20 שנים, הדרך באינטל להגיע לתהילת עולם הייתה לייצר מעבד שנותן יותר ביצועים, כיום אנחנו עובדים הפוך ומתחילים מחוויית המשתמש", אמר אדן, נשיא אינטל ישראל ● לדבריו, "זה מתחיל מפסיכולוגים ואנתרופולוגים - הם האנשים המוזרים שאומרים לנו מה לעשות, הם אלה שמפענחים מה האנשים יצטרכו בעוד כמה שנים"

"העולם שלנו התהפך. לפני 20 שנים, הדרך באינטל (Intel) להגיע לתהילת עולם הייתה לייצר מעבד שנותן יותר ביצועים. 'זרקנו' על זה מערכת הפעלה, בדרך כלל חלונות (Windows), ואת זה נתנו לשוק. השוק פיתח על השכבה הזו יישומים ואז בנו ממשק שיספק את חווית המשתמש. כיום אנחנו עובדים הפוך – מתחילים את הפיתוח מממשק המשתמש. זה מתחיל מפסיכולוגים ואנתרופולוגים. הם האנשים המוזרים שאומרים לנו מה לעשות, הם אלה שמפענחים מה האנשים יצטרכו בעוד כמה שנים", כך אמר מולי אדן, נשיא אינטל ישראל, שנאם אמש (ב') באירוע הבכירים של החברה. במהלך דבריו הוא הציג את הדור החדש של מחשבי ה-Ultrabook בפני בכירי תעשיית ההיי-טק בארץ.

לדברי אדן, "אנשים שאין להם מושג בטכנולוגיות מיחשוב מגדירים איך אנשים ישתמשו במחשבים. אמנם, בסופו של דבר, אנחנו מתכננים את המעבד המורכב שיתמוך בחוויית המשתמש, אך זהו עולם חדש בו פירמידת הפיתוח הפוכה ומתחילה מהתוצאה הסופית שרוצים להשיג. אנחנו לומדים את העולם החדש הזה תוך כדי פעילות". אדן תיאר את השינוי הגדול שעבר עולם המיחשוב בכל הנוגע לאינטל ואמר שבעוד שבעבר החברה ייצרה את עיקר המעבדים שלה לשוק הארגוני הגבוה (האנטרפרייז), כיום היא מייצרת אותם לשוק בו הצרכן הוא זה שקובע.

"עובדים שנמצאים באינטל 15 שנים חיו את השינוי הזה. בשנת 2000, כ-29% מהאנשים שקנו מחשבים היו צרכנים פרטיים, אנשים מהישוב שלא מעניין אותם והם לא רוצים לדעת מה יש בתוך הקופסה, אלא רק התוצאה הסופית, מה עושים עם המחשב", אמר. "רוב הדברים שעשינו אז היו עבור השוק העסקי. ב-2005 כבר 41% היו צרכנים פרטיים, ב-2010 – 66% וכיום ההערכה היא שכבר הגענו ל-70%. עולם המיחשוב עבר לצרכנים פרטיים וזה שינוי משמעותי. זה קרה ובקושי הרגשנו את זה. באותה תקופה חברות עלו, כי הבינו את השינוי, וכאלה שלא הבינו אותו פשוט נעלמו".

הוא הוסיף, כי ההשקפה הזו היא שהובילה את אינטל לפיתוח קטגוריית מחשבי ה-Ultrabook. הוא הגדיר את הפיתוח הזה אחד הפרויקטים הכי מהירים שהחברה השיקה ואחת הסיבות לבחירתו באחרונה בידי המגזין פורצ'ן (Fortune) כאחד מעשרת האנשים המשפיעים ביותר בעולם הטכנולוגיה.

אדן, מהאנשים באינטל שדוחפים חזק מאוד את התחום הזה, הציג כמה מהדגמים החדשים שאמורות החברות השונות להציג בקטגוריה זו. "מדהים אותי ואפילו מרגש לראות כמה חדשנות יש במחשבים הללו", אמר. "עברה בסך הכול שנה מאז שהודענו בראשונה על מחשבי ה-Ultrabook וכבר אנחנו משיקים את הדור השני, שמבוסס על מעבדי ה-Ivy Bridge החדשים שלנו. אנחנו כבר רואים דור שלישי שיופץ לקראת סוף השנה ומציע מסכי מגע, מחשבים מתהפכים, שהם טאבלט או Ultrabook לפי דרישה. זה מרשים וחדש".

"אנשים רוצים כיום תגובה מהירה", ציין בכל הקשור לחוויית המשתמש. "הם שואלים מה זמן התגובה. לאנשים אין סבלנות. כשהם רוצים משהו, הם רוצים אותו מיד. כשרוצים ליצור דברים, אין סבלנות לחכות לעכבר ולא רוצים גם שהסוללה תיגמר באמצע. רוצים להיות מחוברים כל הזמן מכל מקום. בנוסף, אנשים משתוקקים לשקט נפשי. מעוניינים שהמחשב יהיה בטוח. כשעושים עסקה עם הבנק, האנשים רוצים להיות בטוחים שלא גונבים להם כסף. הדבר המיוחד ב-Ultrabook הוא ששמנו כל מיני דברים מאחור כדי שקוני המחשבים יוכלו להיות רגועים".

באשר לעתיד אמר אדן, כי "בעוד 12 שנים יהיו לנו יותר טרנזיסטורים על השבב מאשר כמות הנוירונים שיש לאנשים במוח. אני לא בטוח אם השבב יהיה יותר חכם, אבל כוח החישוב יהיה כל כך מדהים שאנשים לא יידעו מה לעשות בלי מחשב". עוד הוא צופה, כי "בעתיד נדבר עם המחשב כפי שמדברים אחד עם השני. אנשים רוצים שהכול יהיה אינטואיטיבי וקל מאוד לשימוש, וכך זה יהיה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים