תוכן שיווקי

לקראת אירוע | המנטורים של מענטק

לקראת טקס מענטק בוועידת הנשיא מחר, בנוכחות נשיא המדינה - שמעון פרס, ומנכ"ל ויו"ר סיסקו העולמית - ג'ון צ'יימברס, מספר גיא חצרוני - מנהל בכיר בסיסקו, על פרויקט המנטורים של מענטק

19/06/2012 15:43

מאת גיא חצרוני, סיסקו ישראל

היום, בעידן שבו כולם מתקשרים עם כולם, והכל לכאורה נמצא במרחק פייסבוק ולינקדאין אחד מהשני, מי יכול לתאר לעצמו שלפעמים קשה להשיג ידע ונדרשת תמיכה אישית אמיתית, לא ברשת? כשותף פעיל במיזם מענטק לגיוס ערביי ישראל להיי-טק למדתי שעקב העובדה שעד היום רק מעטים מהם התחברו להיי-טק המקומי, מוצאים את עצמם סטודנטים רבים במקצועות טכנולוגיים אבודים בבואם לחפש עבודה. למה אבודים? כי קשה להם לאתר חברים בתעשייה הזו שייתנו להם טיפים וידריכו אותם, כי עדיין בחברה הערבית יש מעט מאוד דמויות מופת בתעשיית ההיי-טק שאפשר ללמוד מהם.

לעיתים הם הולכים לאיבוד ומרפים את ידם עוד לפני ששלחו קורות חיים. כי להבדיל מהסטודנט היהודי שיכול לשאוב מעט ניסיון מהצבא (וזה מספיק כדי לקבל יתרון בקורות חיים), או מעט ידע מחברים של חברים שהיו איתו בצבא או שכבר נכנסו לעולם ההיי-טק הישראלי, הסטודנט הערבי מגיע בדרך כלל רק עם הידע האקדמי ומסביבה שרוב המצליחים בה בוחרים במסלולים הנחשבים "בטוחים" כמו רפואה, ראיית חשבון או עריכת דין.

בכדי לעזור ולפתור את הבעיה פתחנו במענטק תוכנית חניכה (mentorship) שבה מהנדסים ותיקים כמוני חוברים למחפש עבודה צעיר ועוברים איתו את שלבי חיפוש העבודה. התמזל מזלי וקיבלתי שני מועמדים שמסיימים בקרוב את התואר שלהם. אני עובר איתם שלב-שלב, החל מלספר להם איך ארגון ניראה מבפנים, בדגש על חברות טכנולוגיות גלובליות, איזה מין תתי-מקצועות יש בעולם ההיי-טק, מי המראיינים וכו'. בנוסף, אני מנסה להעביר להם גם קצת ממקור ראשון מה עובר למראיין בראש במהלך הראיון, ונותן להם טיפים. ויש גם את אלמנט התמיכה, תהליך חיפוש העבודה מתסכל ולעיתים ממושך, צריך לדעת לעודד, לתמוך וללבן סוגיות שונות שעולות תוך כדי התהליך. מהניסיון שלי, החניכה מעצימה בעשרות מונים את המועמד ומעלה את סיכוייו למצוא עבודה המתאימה לכישוריו בזמן סביר.

לפני ימים ספורים התבשרתי, כי אחד מחניכים שלי התקבל לעבודה באחת מהחברות הנחשקות בעולם היי-טק ואני חייב להודות שהתחושה היא כמו של אב גאה בהצלחת ילדו. לא פחות. מעבר לגאווה האישית שלי, אני רואה בזה שליחות בסיוע לסטודנטים מבריקים ומוכשרים שהדבר היחיד המפריד בינם לבין קריירה חלומותיהם, זה הפער החברתי ולא הכישרון.

גיא חצרוני הוא מנהל השקעות חברתיות במחלקת קשרי חוץ בסיסקו ואחראי בין היתר על פרויקט מענטק וכן על פרויקטים לפיתוח כלכלי ברשות הפלסטינית

אירועים קרובים