קודאק תובעת את אפל על זכויות בפטנטים

החברה הגישה תביעה לבית המשפט בדרישה להורות לה לחדול מלטעון לבעלות על עשרה פטנטים שמקורם בפיתוח משותף של שתי החברות, שבוצע בתחילת שנות ה-90 ● הטענות של אפל מקשות על מימוש התוכנית למכור את מערך הפטנטים - צעד חשוב בתהליך ההתאוששות מפשיטת הרגל של קודאק ● בסך הכול רשומים על שמה של קודאק יותר מ-10,700 פטנטים ויותר מ-20 קונים פוטנציאליים חתמו כבר על הסכמי סודיות

מתרחבת לתחום חדש. קודאק

חלוצת הצילום קודאק (Kodak) הגישה תביעה נגד אפל (Apple) בדרישה להורות לה לחדול מלטעון לבעלות על עשרה פטנטים שמקורם בפיתוח משותף של שתי החברות, שבוצע בתחילת שנות ה-90. הטענות של אפל מקשות על מימוש התוכנית למכור את מערך הפטנטים – צעד חשוב בתהליך ההתאוששות מפשיטת הרגל של קודאק.

קודאק תובעת גם את החברה הפרטית FlashPoint Technology, שפוצלה מאפל ושגם היא טוענת לבעלות על הפטנטים המוזכרים בתביעה. הפטנטים עוסקים, בין השאר, בטכנולוגיה שמאפשרת למשתמשים לצפות בתמונות בצפייה מוקדמת על צג ה-LCD של המצלמה.
לטענת קודאק, מערך הפטנטים שלה כולל יותר מ-700 פטנטים בתחומי המצלמות הדיגיטליות, הטלפונים החכמים ומחשבי הלוח. מאז 2001 הניב מערך הפטנטים של קודאק הכנסות בסכום כולל של יותר משלושה מיליארד דולרים.

על פי החברה, "האסטרטגיה של אפל הייתה להשתמש במזומנים הרבים שבקופתה כדי לדחות ככל האפשר את תשלום התמלוגים לקודאק. בחברות אפל ו-FlashPoint מבקשים לנצל את מצבה הכספי הקשה של קודאק, שיחריף עוד יותר אם הנושים לא יוכלו לקבל תמורה הוגנת עבור הפטנטים".

עוד טוענים בקודאק, כי אפל היא המפירה הגדולה ביותר של זכויותיה על פטנטים, אולם מצד שני, הם מציינים שאפל היא גם קונה פוטנציאלית של מערך הפטנטים.

לא ניתן היה לקבל תגובה מהפרקליטים של החברות אפל ו-FlashPoint. עם זאת, במסמכים שהגישה אפל ב-1 ביוני לבית המשפט נטען, כי "הסכסוך כולל שורה של סוגיות שאינן קשורות לפשיטת הרגל" ומשום כך, יש לדון בעניין בבית משפט מחוזי ולא בבית משפט לפשיטות רגל. עוד טוענים באפל שבקודאק דורשים "פסק דין מהיר", דבר שאינו הוגן.

בסך הכול רשומים על שמה של קודאק יותר מ-10,700 פטנטים ויותר מ-20 קונים פוטנציאליים חתמו כבר על הסכמי סודיות, לפי החברה. היא מחויבת למכור את הפטנטים במסגרת התנאים להלוואה בסכום של 950 מיליון דולרים שהוענקה לה כדי שניתן יהיה להפעיל אותה בתקופה של פשיטת הרגל.

בשבוע שעבר נמסר מקודאק, כי המכירה הפומבית של הפטנטים אמורה להיערך בתחילת אוגוסט וכי ההכרזה על הזוכה תפורסם ב-13 בו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים