מוטי טובי מונה לסמנכ"ל מערכות המיחשוב של קונדואיט

המינוי מגיע כשלושה חודשים לאחר פרישתו המתוקשרת של טובי מקומברס - ככל הנראה בעקבות חילוקי דעות מקצועיים מהותיים ביותר עם הנהלת החברה, ובמיוחד עם יורם אורדן - סגן הנשיא לתפעול, שהיה הממונה הישיר עליו

מוטי טובי, לשעבר מנמ"ר אמדוקס (Amdocs) וקומברס (Comverse), מונה לסמנכ"ל מערכות המיחשוב בקונדואיט (Conduit) הישראלית – כך נודע לאנשים ומחשבים.

טובי מצטרף לקונדואיט לאחר פרישה מתוקשרת מקומברס מוקדם יותר השנה. כך, במרץ הודיע טובי, אז מנהל מערכות המידע וסמנכ"ל ניהול הנכסים והאחזקה בקומברס, כי הוא מתפטר בתום שלוש שנים וחצי. לאנשים ומחשבים נודע, כי הסיבה לכך היא חילוקי דעות מקצועיים מהותיים ביותר עם הנהלת החברה, ובמיוחד עם יורם אורדן – סגן הנשיא לתפעול, שהיה הממונה הישיר על טובי. חילוקי הדעות העיקריים נסבו על מעמדו ומיקומו של מנהל מערכות המידע בארגון.

טובי הגיע לקומברס באוקטובר 2008, לאחר ששימש כמנמ"ר אמדוקס. התקופה בה כיהן בקומברס הייתה מהקשות ביותר עבור החברה. למרות זאת, הוא הצליח להיות מעורב בפרויקטים רבים בתקופה זו, ביניהם תהליך חזרתה של החברה להיסחר בבורסה, לאחר חמש שנים שבהן לא נסחרה בעקבות פרשת התארוך-לאחור; פרישת רשת LAN בעלת עשרות אלפי פורטים בסניפי החברה העיקריים בארץ ובעולם; הטמעת מודל Scrum ביחידות הפיתוח בארגון מערכות מידע; ובחינת ובחירת הקמפוס העתידי של החברה בארץ.

קונדואיט מספקת פתרונות לייצור ולהפצת תוכן באינטרנט ובסלולר באמצעות יכולת לייצור סרגלי כלים לדפדפני אינטרנט, תוך אפשרות ליצירת סרגל כלים מותאם אישית. המודל העסקי של החברה מתבסס על חלוקת רווחים עם בעלי תוכן ויישומים, על בסיס החיפוש המבוצע בסרגלי הכלים. מנכ"ל קונדואיט הוא רונן שילה וסמנכ"ל השיווק והמכירות שלה הוא שאול אולמרט – בנו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט. החברה הוקמה ב-2005 ומעסיקה 240 עובדים.

סרגל הכלים של קונדואיט משווק כאמצעי תקשורת בין העסק לבין הגולש, שבאמצעותו יכול האתר לעדכן אותו בחדשות האחרונות וכן לאפשר האזנה למוזיקה וקניות ברשת. קונדואיט משלמת לאתרי התוכן שבהם היא נמצאת לפי מספר הגולשים הנאמנים לסרגל הכלים וכן מספקת להם כלי לניתוח תנועת הגולשים. בעבר שולב הסרגל במנוע החיפוש של גוגל (Google), ובדצמבר האחרון העבירה החברה את סרגל הכלים שלה לבינג (Bing) – מנוע החיפוש של מיקרוסופט (Microsoft). מספר המשתמשים בסרגל של החברה עומד על יותר מרבע מיליארד – חלקם פרטיים וחלקם בקרב רבע מיליון אתרי תוכן ברשת. מחזור המכירות שלה הסתכם ב-2009 בכמאה מיליון דולרים. על פי הערכות, המחזור שולש בשנה החולפת.

באפריל פורסם, כי קונדואיט מנהלת משא ומתן לרכישתה תמורת סכום המוערך במאות מיליוני דולרים. בדיווחים הללו נכתב, כי החברה מצויה במשא ומתן עם מספר חברות על תנאי הרכישה, ביניהן, ככל הנראה, ענקיות מיחשוב אמריקניות גדולות, לרבות גוגל ומיקרוסופט. גורמים המקורבים לעסקה העריכו אז בפני אנשים ומחשבים, כי ייתכן שסכום הרכישה יעמוד, בסופו של דבר, על יותר ממיליארד דולרים.

עשרה ימים לאחר הפרסום הכחיש אדם בוידן, נשיא החברה, את דבר המגעים. בוידן אישר בראיון, כי קונדואיט תרכוש את חברת הסטארט-אפ הישראלית וויביה (Wibiya) תמורת 45 מיליון דולרים. וויביה, שנוסדה ב-2008, מפתחת סרגל כלים המוטמע באתרי אינטרנט, בדומה לקונדואיט, המפתחת סרגלי כלים שניתנים להורדה מאתרי תוכן ומאפשרים למשתמשים לצרוך תכנים הקשורים לאותם אתרים ישירות מסרגל הכלים, שמוטמע בדפדפן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים