פרטנר מכה מתחת לחגורה: תשיק חבילה ללא הגבלה עם שיחות לחו"ל ב-88 שקלים בלבד

באמצעות המותג החדש, 012 מובייל, מנגחת פרטנר את התחרות הקשה שייצרו גולן טלקום והוט מובייל ● בנוסף למחיר, מתחייבת פרטנר גם על זמני שירות וזמני תגובה במייל - בתגובה לתלונות הצרכים על איכות השירות של החברות החדשות ● צחי אברהם, אנליסט בכיר בכלל פיננסים ברוקראז': "פרטנר כנראה ויתרה באופן סופי על השנים 2012-2013 בהיבט הרווחים, על מנת להחליש את המתחרות החדשות"

מבצע מהיר. 012-מובייל

פרטנר החליטה לא להישאר בצד מול התחרות שמציבות גולן טלקום והוט מובייל, והודיעה על השקת מותג חדש בשם 012 מובייל, שיציע חבילות תקשורת זולות יותר מספקיות הסלולר הווירטואליות. כך, תציע פרטנר החל מיום א' הקרוב שתי חבילות: הראשונה תכלול שיחות, הודעות SMS, גלישה בנפח חצי ג'יגה ושיחות אל יעדים נייחים וניידים בארה"ב – תמורת 88 שקלים בחודש. השנייה תכלול שיחות, הודעות SMS, גלישה בנפח ג'יגה ושיחות ל-41 יעדים נייחים בחו"ל (בארה"ב ובקנדה גם ליעדים ניידים) – ב-89 שקלים לחודש.

החבילות החדשות מהוות תחרות קשה עבור גולן טלקום והוט מובייל, בין היתר בכך שהן מציעות שיחות לחו"ל גם בחבילה הזולה, של ה-88 שקלים – שזולה יותר בעצמה מן החבילה הזולה ביותר של המתחרות. אמנם מדובר בהוזלה של שקל אחד בלבד, אולם היא מציעה ערך גבוה יותר במחיר נמוך יותר.

נראה שגם בנושא השירות החליטה פרטנר, כי למרות מבנה התפעול הרזה של שירות מקוון בלבד, היא מתחייבת על זמני שירות וזמני תגובה במייל: בערוץ פייסבוק (בין השעות 8:00 עד 24:00 וביום ו' עד 13:00), בשירות צ'אט (בשעות 8:00 עד 21:00 וביום ו' עד 13:00) ובאמצעות המייל (מענה תוך יום עסקים). זאת, ככל הנראה, בתגובה לתלונות הצרכים על איכות השירות של החברות החדשות. אתר 012 מובייל יאפשר הצטרפות לחברה, ניוד ושורה של פעולות עצמיות, ויכלול מידע שונה על תוכניות, תעריפי חו"ל, טפסים, מידע תפעולי במקרים של גניבה או אובדן או תקלה בחו"ל ועוד, וממשק צ'אט.

למרות עדכון המחירים שביצעה פרטנר בחודש האחרון (במקביל לשתי אחיותיה הוותיקות, סלקום ופלאפון) לחבילות של 135 שקלים, הכוללות שיחות, הודעות וגלישה של 1 ג'יגה (ללא תוספת תשלום על חריגה, רק הפחתת מהירות הגלישה) – החליטה החברה ליישר קו מול התחרות ולהציע מותג מוזל המבוסס על מודל של שירות עצמי, בדומה לגולן טלקום. כפי שדווח בעבר, גם פלאפון וסלקום תכננו להשיק מותגים מוזלים, אך בינתיים נמנעו שתיהן ממימוש התוכניות הללו.

פרטנר, שרכשה את 012, מנצלת למעשה את המותג 012, שלדעתה יכול להעניק יתרונות מול גולן טלקום והוט מובייל החדשות (למרות שזו האחרונה היא בעצם ממשיכתה של מירס) – הן משום שהוא מוכר והן משום שיש לו בסיס לקוחות גדול. בנוסף, היא מבדלת את המותג החדש מן המותג אורנג' בצורת התפעול, שתהיה רזה ובשירות עצמי באמצעות האינטרנט.

צחי אברהם, אנליסט בכיר בכלל פיננסים ברוקראז', טוען, כי "ייתכן שהמהלך הזה הוא בלתי נמנע והיה מתרחש בכל מקרה במוקדם או במאוחר. לא מן הנמנע שבטווח הארוך הוא עשוי להשתלם לפרטנר באמצעות הוצאת מתחרה מהשוק, אבל בינתיים הנזק הוא ברור, חריף ומיידי".

להערכתו, פרטנר כנראה ויתרה באופן סופי על השנים 2012-2013 בהיבט הרווחים, על מנת להחליש את המתחרות החדשות. ייתכן שלהחלטה הזאת תרמה ההחלפה האפשרית של בעלי השליטה, מה שיספק לחברה "בעל שליטה עם כיסים עמוקים, שיאפשר מתן שקט נפשי להנהלה ומבט לטווח הרחוק".

המהלך הזה של פרטנר, אומר אברהם, פוגע הן בהוט והן בגולן טלקום ושומט מתחת רגליהן את יתרון המחיר – דבר שעשוי להשפיע מאוד על קצב גיוס המנויים שלהן ולהוביל לחיסולה של גולן טלקום. הוט מובייל, להערכתו, תישאר בכל תסריט, גם אם יואט קצב גיוס המנויים שלה.

לדבריו, החסרונות רבים מן היתרונות, בעיקר בטווח המיידי: ההחלטה של פרטנר מאפשרת עוד אלטרנטיבה לצרכן במחיר שנמוך בעשרות אחוזים מהמחירים של חברות הסלולר הוותיקות, דבר שמוביל לירידת מחירים נוספת.

בנוסף, לטענתו, תתרחש פגיעה ישירה במותג אורנג', שכן צרכנים רבים, גם אם לא כולם, יבינו מהר מאוד שמדובר במוצר דומה. לחלק מהלקוחות, שחששו עד כה לבחור במותגים החדשים והזולים – יהיה קל יותר לעבור למחלקה אחרת בתוך החברה.

עוד הוא מציין, כי ההשפעות השליליות מהעדר או קשיים בשירות לקוחות, הנובעים ממכירה דרך האינטרנט בלבד ורלוונטיים לגבי גולן טלקום, יזלגו וישפיעו גם על פרטנר. "הזעם בפייסבוק (Facebook) הוא עניין של זמן", מציין האנליסט.

אברהם אף מעריך, כי גם בעוד תקופה, כשהחברות ירצו לשוב ולהעלות מחירים, יהיה קשה מאוד לצאת מפוזיציית המחיר הנוכחית, המעמידה רף נמוך של פחות מ-90 שקלים לחבילה.

גם באשר לתגובת החברות האחרות, רואה אברהם חסרונות שישפיעו לרעה על פרטנר, וטוען כי המחיר המוזל עלול להיות "הישג" לזמן מוגבל מאוד, שכן למתחרות הוותיקות כנראה לא תהיה ברירה אלא להוריד מחירים ולתת אלטרנטיבות זולות נוספות לצרכן. גם המתחרות החדשות עשויות להגיב – אם בעקבות המהלך ייפגעו המפעילות החדשות ולא יצליחו לגייס מנויים בקצב שחשבו – "האם בעוד שלושה חודשים אנחנו לא עשויים לראות מחיר חבילה חדש של 79 שקלים?"

ההיבטים החיוביים, לדבריו, יתבטאו בטווח הרחוק. הראשון, לדבריו, הוא שמירה על הלקוחות הקיימים ועל נתח השוק של החברה ומתן אלטרנטיבה פנימית ללקוחות שמעוניינים לעזוב. גם אם יעזבו ל-012 מובייל, הם עדיין יישארו בחברה – נקודה חשובה בסביבה מרובת מתחרים.

היתרון השני הוא שהצעד הזה בעצם מייצג ניסיון לשבור את המתחרות – הורדת המחיר היא מכה משמעותית למתחרות החדשות שמאבדות את היתרון העיקרי שלהן. אם בטווח הארוך נראה את גולן טלקום יוצאת משוק הסלולר, תוכל פרטנר לשוב ו-"להזחיל", להגדרתו, את המחירים כלפי מעלה.

תגובות

(16)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מיכל

    פרטנר חברה מצויינת לפני שעברתי להןט מובייל הייתי מרוצה מהם מאוד כרגע חשוב לי המחיר וגלישה הוט מובייל נותנת לי גלישה חופשית חינם קצב הנתונים נחלש רק לאחר 3g שיחות לחול יש לי דרך 012 אז לי אישית אין סיבה לעבור מהוט מובייל אל שום חברה אחרת

  2. אלון

    אני סומך על אורנג' שימצאו דרך לדפוק גם את הלקוחות של 012. זה בגנים שלהם אני עברתי לגולן והכל עובד טוב. הייתי גם בחו"ל ועבד מצויין.

  3. אורי

    לא מתקרב לפרטנר - גם אם יתנו לי קו חינם - שימותו הגנבים, לא נשכח ולא נסלח!!!!!!!!!!!!

  4. מוטי

    אין תענוג גדול יותר מאשר לשלוח את הנציגים של אורנ'ג לכל הרוחות. שנים הם שדדו ממני ומבני משפחתי ועובדי אלפי שקלים לחודש אני מוכן לשלם לגולן עוד, ובלבד שאורנ'ג ושאר הטינופות של האוליגפולים (פלאפון וסלקום) יפסידו כסף. כניעה אינה באה בחשבון הבדואים אומרים''נקמה אוכלים ממחבת קרה'' -המתנתי, כעת היגיע זמן הנקמה. אורנ'ג - תפסידו, ובגדול !!!!

  5. פנינה

    בפרקטיקה הם לא נותנים את זה אלא מצרפים אות ךלתכנית שבה 2 מכשירים הם ב135 ש"ח והשלישי בחינם = 270 ש"ח לחודש ל3 מכשירים, לא כולל שיחות מחו"ל.

  6. יהודה ס,

    לפני כשנה עברתי לאורנג לביג טוק. כעת, כשאני רוצה לעבור לגולן טלקום שהיא זולה יותר בהרבה, אורנג' לא מאפשרים לי לקחת את מספר הטלפון שלי איתי בתרוצים שונים כאילו הוא הפך להיות שלהם. זה גזל. אני נאלץ להשאר איתם כי המספר חשוב לי, אבל אני מציע לכל אחד:- תתרחקו מרשת אורנג' ואל תיצטרפו לרשת אורנג' אפילו לא דרך 012 .

  7. טרנסנדנטלית

    מעניינת יותר התחרות על מסלולי : לא דברת לא שילמת. חשוב שלכל חברה יהיה מסלול דומה לזה של הוט מובייל, שהוא כרגע הזול ביותר. זה נותן גמישות ללקוחות.

  8. חמ

    אסור להתפתות לפרטנר. זה יהרוג את השגי התחרות! חייבים לתמוך בגולן, הום סלולר ואחרים כדי לאפשר לתחרות להתבסס. תזכרו: פרטנר, סלקום ופלפון שלחו יד עמוקה לכיסים שלכם ורוקנו אותם בחריצות רבה ובארוגנטיות במשך שנים. אילו לא גולן ודומיה - הם לא היו מעלים בדעתם להוריד מחירים. הם היו ממשיכים לגזול אותנו עד עצם היום הזה ולעולם. תימכו בחברות שיוצרות תחרות ולא בדינוזאורים המסואבים גם אם זה עולה עוד כמה שקלים! ההשקעה הקטנה הזו היום תבטיח את יציבות התחרות ומחירים נמוכים לטווח הארוך. אל תתנו לגזלנים לחרב את התחרות ע"י פגיעה במתחרים החדשים. אל תקחו את החבילה של פרטנר בדיוק מפני שהיא של פרטנר!!!

  9. דני

    חובה להביא לחורבנה של החברה הזו גם במחיר גבוה יותר של החברות החדשות. צריך לגרום לה להגיע לשווי 0 עד שגולן טלקום תוכל לקנות אותה במכירת חיסול. וכך גם לגבי שתי המפלצות האחרות !! הציבור בישראל חייב בנקמה הזו

  10. ירון

    זה בדיוק כמו גבר מכה, אחרי שבמשך שנים פרטנר התעללה בי אישית, הכתה, רמסה, חמסה ממני אלפי שקלים, אז עכשיו כשאנחנו מאיימים שנלך, והקימו לנו סופסוף מעון למוכים (ע"ע גולן טלקום) הם פתאום מלטפים. ואומרים סליחה, ומבקשים את קרבתנו. ואני אומר קפצו לי אורנג! קפצו לי פרטנר! כי לא נשכח ולא נסלח לעד! אתם שגנבתם ומכרתם לי מוצר במחיר מופקע אני לעולם אבל לעולם לא אחזור אליכם!

  11. איציק

    אם החברה הזו תצליח זה יהיה נזק אדיר לציבור הישראלי הטווח הרחוק. גולן טלקום במו ידיה הורידה את המחירים וחסכה אלפי שקלים ללקוח הישראלי. צריך לעשות קמפיין ציבור מסיבי שמעודד את לקוחות אורנג' בלבד לעבור ל 012.

  12. שלמה

    פרטנר הבזויה, מאוסה מחמת מיאוס לא צריכה לקלקל לנו את התוכניות להוריד אותה על הבירכיים. אסור לעשות מנויים בחברה זו ולשום חברת אחות לה.

  13. אילן

    אסור לנו לתת לגולן טלקום ליפול, צריך לזכור מי שדד אותנו במשך שנים. העברתי את כל המשפחה לגולן טלקום. הכל עובד מצויין, כולם חייבים לעבור וללמד לקח את חברות המונופול!!!!

  14. מיכל

    עדין גולן טלקום הכי משתלמת והכי זולה, נפח הגלישה בחבילה הוא 3G לעומת 012 שבו 1G , וכאשר עוברים את הנפח לא משלמים יותר. אני עברתי לפני חודש לגולן טלקום, ומאוד מאוד מרוצה. המעבר היה חלק מאוד, ואין לי אפילו טענה בודדת

  15. bhr

    רק גולן טלקום הכי ישרים שיש נכון להיום , נקודה .

  16. לקוח גולן טלקום

    אם גולן טלקום טיפול אז זה יהיה אך ורק בגלל שלישראלים אין עמוד שדרה, והם יהיו מוכנים לחזור למי שאנס אותן

אירועים קרובים