הערכה בארצות הברית: הממשל יצמצם את הוצאות המיחשוב

בחברת Deltek למחקרי שוק צופים שהממשל הפדראלי יצמצם את תקציבי המיחשוב עד שנת 2017, אפילו אם בקונגרס יסכלו את התוכנית לצמצום רוחבי של ההוצאות ב-10% ● עם זאת, הם טוענים שהסיכוי שהתוכנית של הממשל לצמצום רוחבי של התקציבים תצא לפועל נמוכים מאוד

נוכח התוכנית של הממשל בארצות הברית לצמצום רוחבי של התקציבים באופן אוטומטי ב-10% – תוכנית שתיכנס לתוקף בינואר, אלא אם הקונגרס יסכל אותה – נראה שתקציבי המיחשוב של הממשל הפדראלי יקטנו, כך צופים בחברת Deltek למחקרי שוק. עם זאת, לא ברור עדיין מה יהיה שיעורו של הקיצוץ.

"בממשל פועלים מתוך הנחה שהתוכנית לצמצום רוחבי של התקציבים תעבור אך נמנעים, לפי שעה, מלגבש תוכניות ספציפיות לקיצוצים", אמר ריי ביורקלונד, סגן נשיא ומנהל ידע ראשי ב-Deltek. לדבריו, "ההשפעות על הקבלנים של הממשל תהיינה הקשות ביותר, משום שעל פי ההערכות, התשלום לכל קבלן יופחת בשיעור קבוע ולא ניתן יהיה לבחור באיזה חשבון לקצץ ובאיזה לא. מאחר שבתחומים מסוימים, דוגמת משכורות של חיילים, לא ניתן לקצץ, צריך לבצע קיצוץ גדול יותר בתחומים אחרים, דוגמת תקציבים לשירותים שמספקים קבלנים".

ב-Deltek מעריכים שבשנת הכספים 2012 עמד היקף השוק של המיחשוב הפדראלי על כ-120 מיליארד דולרים. הערכה זו גבוהה משמעותית מנתוני הממשל עצמו, שעומדים על 79 מיליארד. ביורקלונד הסביר את ההבדל בכך שההערכה של החברה כוללת גופים נסמכים רבים יותר, דוגמת רשות הדואר של ארצות הברית, רכש של ציוד מיחשוב עבור תוכניות חימוש, דוגמת שדרוג של מטוסים, והוצאות מיחשוב של בנקים למשכנתאות שחולצו על ידי הממשל, כמו פני מאי ופרדי מק. לעומת זאת, ציין, הנתון שיצא מוושינגטון לא כולל גופי סמך, סוכנויות מודיעין וארגונים בבעלות חלקית של הממשל.

בנתונים של Deltek לשנת הכספים 2013 לא באה עדיין לידי ביטוי התוכנית לקיצוץ רוחבי בתקציב, משום שלדברי ביורקלונד, בחברה מעריכים שהסיכויים שהתוכנית אכן תצא לפועל נמוכים מאוד. כמו כן, קשה להעריך מה יהיו השפעותיה על שוק המיחשוב, שכן ההחלטות הקשות עדיין לא התקבלו. ביורקלונד מעריך ששוק המיחשוב חסין יחסית, שכן הפוטנציאל לחסוך בהוצאות אינו גבוה, אך סביר להניח שחסינות זו אינה מלאה.

בסך הכול, מעריכים בחברה, כי בין 2012 ל-2017 יפחתו תקציבי המיחשוב של הממשל הפדראלי האמריקני בשיעור שנתי משולב של 1.4% וירדו מ-121.7 מיליארד דולרים ל- 113.3 מיליארד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים