אוסטרליה: אפל נקנסה על הטעיה בפרסום של מחשבי iPad

אפל תשלם לרשות האוסטרלית להגנת הצרכן כ-2.3 מיליון דולרים לאחר שבית המשפט קבע, כי מפרסומת שהעלתה למחשבי iPad מהדור החדש "ניתן היה להבין שמחשבי iPad עם Wi-Fi + 4G יכולים לפעול ברשת Telstra LTE באוסטרליה, אף על פי שהם לא יכולים" ● לא ניתן היה לקבל תגובה מאפל, אולם החברה שלחה מכתב לכל הלקוחות באוסטרליה ובו התחייבה להחזיר את הכסף לאלה שיהיו מעוניינים בכך

בית משפט באוסטרליה הטיל על אפל (Apple) קנס בסכום של 2.25 מיליון דולרים אוסטרליים (2.29 מיליון אמריקניים) בגין הטעיה בפרסומות למחשבי iPad.

התביעה הוגשה על ידי הרשות האוסטרלית להגנת הצרכן בחודש מרס, מיד עם ההשקה של מחשבי ה-iPad החדשים במדינה, לאחר שאפל פרסמה מודעות ובהן טענה, כי המחשבים החדשים תומכים ברשתות מדור רביעי – על אף שהם לא תומכים ברשתות הדור הרביעי שפועלות באוסטרליה.

בית המשפט קבע, כי מהמודעות שפרסמה אפל "ניתן היה להבין שמחשבי iPad עם Wi-Fi + 4G יכולים לפעול ברשת Telstra LTE באוסטרליה, אף על פי שהם לא יכולים". זאת, משום שהתדר שבו פועלת רשת LTE באוסטרליה אינו נתמך במחשבים אלה. בכך "אפל ביצעה מעשה שיש בו משום הטעיה של הציבור", נכתב בפסק הדין.

לא ניתן היה לקבל תגובה מדוברת אפל בסידני. עם זאת, החברה כבר שיגרה מכתב לכל הלקוחות באוסטרליה ובו התחייבה להחזיר את הכסף לאלה שיהיו מעוניינים בכך. כן התחייבה אפל להצמיד לכל מחשבי ה-iPad החדשים אזהרה שהם "לא תואמים לרשתות LTE מדור רביעי ו-Wi-MAX באוסטרליה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים