תוכן שיווקי

לקראת אירוע | ניהול פרויקטי פיתוח בעולם משתנה – משימה בלתי אפשרית?

21/06/2012 14:22

מאת ליאור כץ

בעולם המודרני, אין כמעט תהליך עסקי בודד שלא תלוי בכמה יישומים בו זמנית, כאשר כל יישום תלוי ביישום האחר. אם בעבר הלא רחוק ארגונים הסתמכו על מספר קטן מאוד של יישומים לניהול העסק, כמו משכורות, ניהול מלאי וכד', הרי שהיום המצב הפוך לגמרי. היום כל יישום וכל מערכת מסונכרנים ותלויים בכמה יישומים נוספים.

הגמישות העסקית של עסקים והיכולת שלהם להגיב למציאות משתנה הינה הכרחית ביותר, והיא תלויה בגמישות היישומים וביכולת שלהם לתמוך בצורך הקיים בזמן הנכון. בעוד ארגונים רבים בישראל ובעולם מאמצים, כבר היום, את עקרונות היישום המודרני, הרי שעבור צוותי עבודה, עדין קשה לראות את התוצאות הרצויות.

מדוע זה קורה? צוותי עבודה שונים אשר לוקחים חלק בפרויקט פיתוח, משתמשים בכלים שונים ובשפות שונות, נעזרים במדדי הצלחה שונים ולעיתים אף יושבים במקומות פיזיים נפרדים – כל זה מייצר מצב של אי-ודאות לגבי התהליכים, האיכות שלהם וזמני היישום שלהם. אם פעם טלפונים וטבלת אקסל היו מספיקים לצורך תיאום העבודה בין הצוותים, הרי שהיום זה לא המצב.

הבידול וההפרדה בין הקבוצות והתפקידים השונים בארגון הנוגעים למחזור חיי היישום הן אחת הבעיות המרכזיות בפרויקטי פיתוח. בעולם בו הדרישות מתועדות במסמך וורד, הבדיקות במסמך אקסל והתלות בין היישומים לא מתועדת ונבדקת כראוי, היכולת להגיב לשינויים נפגעת. תוסיפו לכך את העובדה כי הצורך של ארגונים לבצע שינויים תכופים ביישומים גדול היום מתמיד, וכי היכולת של הארגון להגיב לשינוי תלויה ביכולת של היישום להטמיע את השינוי, ותבינו כי נדרש פה פתרון מקיף המותאם לעולם המודרני של ניהול יישומים.  ושלא תטעו, מדובר באתגר לא קטן.

כמענה לבעיות אלו, פותחה פלטפורמת ה-ALM (ר"ת Application Lifecycle Management) אשר הלכה וצמחה בשנים האחרונות נוכח כניסתן של החברות הגדולות בשוק כמו מיקרוסופט, IBM ו-HP לתחום זה. פלטפורמת ה-ALM מלווה את פרויקטי הפיתוח לכל אורכם – החל מהאסטרטגיה, דרך הדרישות, האיכות והתפעול, כאשר כל חברה מציעה פלטפורמה עם יכולות שונות במקצת ממתחרותיה.

אחד הפתרונות המעניינים והמקיפים ביותר הגיע לאחרונה ממקום מעט לא צפוי. HP, שעד היום נגעה בעולם היישומים בעיקר בתחומי הבדיקות, השיקה בסוף שנת 2011 את פלטפורמת ה-ALM 11 המספקת פתרון מקיף לכל הקשיים והבעיות של ניהול פרויקטי פיתוח. ייחודה של פלטפורמה זו נובעת דווקא מהעובדה שבניגוד למתחרותיה, ALM 11 אינה מתיימרת להיות כלי פיתוח, אלא פשוט פלטפורמה רחבה בעלת יכולת תקשור וסנכרון לכל כלי הפיתוח הקיימים בשוק.

ALM, כפלטפורמה אחידה ומרכזית המבוססת על תשתית מאוחדת ומתייחסת לכל שלבי חיי האפליקציה, מעניקה לארגונים את היכולת ליצור שפה משותפת ומדדים אחידים לכל העובדים המשתתפים בפרויקט, ובכך מאפשרת להגיב לשינויים במהירות הנדרשת ולצמצם את רמת הסיכונים במהלך הפרויקט.

אנחנו בחברת טאקט בדיקות אימצנו את פתרון ה- 1ALM של חברת HP, עוד לפני צאתו לשוק, השתתפנו בפרוייקט ה-Roadshow ויחד עם נציגי חברת HP הצגנו בפני יותר מ-50 חברות את פתרון ה-ALM החדש ויתרונותיו, כאשר יצא הכלי לשוק השתתפנו ועדיין משתתפים בעשרות פרוייקטי הסבה מגרסת QC (10, 9.2) לגרסת ה ALM11, כמו כן השתתפנו בהחדרת המוצר לחברות שלא השתמשו בכלי לניהול בדיקות, בהטמעה של ALM11, ובתהליכי POC בחברות שונות, כמו כן עדיין אנו משתתפים בהצגות הכלי בכנסים שונים כולל הצגת פתרון ה ALI פתרון הסנכרון לסביבות הפיתוח, והטמעת הפתרון הכולל של ה ALM בארגון. רכשנו נסיון רב במודולים החדשים של הכלי (PPT, וה-BPM) וכיצד להטמיע אותם נכונה באירגונים השונים.

אנחנו בחברת טאקט רואים בחיבור מבורך זה עם חברת HP כמנוע לצמיחת היידע שלנו בתחום הבדיקות ועזרה לאירגונים בעליית מדרגה בתחום הכלים לניהול בדיקות.

הכותב הוא מוביל תחום אוטומציה ועומסים בטאקט בדיקות, חטיבת הבדיקות של מטריקס

אירועים קרובים