מטריקס ביצעה פרויקט וירטואליזיציה, אחסון, גיבוי ואבטחה בקרן רש"י; ההיקף: מאות אלפי שקלים

במסגרת הפרויקט הוטמעו שלוש מערכות אחסון מסוג HP Lefthand 4300 ו-HP Lefthand 4500: אחת משמשת כמערך האחסון המרכזי, השנייה כגיבוי והשלישית להתאוששות מאסון ● כמו כן, הוטמעו בפרויקט ארבעה שרתי DL380 G7 ו-DL360 G7 מבית HP, ועליהם יושמה פלטפורמת שרתים וירטואליים של VMware ● עוד הוחלפו שלוש מערכות אבטחת המידע של העמותה למערכת FortiGate של פורטינט

חטיבת האינטגרציה והתשתיות של מטריקס ביצעה פרויקט וירטואליזציה, אחסון, גיבוי ואבטחת מידע במערך ה-IT של עמותת קרן רש"י – הפועלת בתחומי החינוך, הרווחה והבריאות. היקפו הכספי של הפרויקט, שארך כחודשיים והסתיים באחרונה, עומד על מאות אלפי שקלים.

במסגרת הפרויקט הוטמעו בקרן רש"י שלוש מערכות אחסון של HP מסוג Lefthand 4300 ו-Lefthand 4500, המאופיינות בנפח אחסון גדול ובשרידות גבוהה. מערכת אחת משמשת כמערך האחסון המרכזי, השנייה כגיבוי והשלישית להתאוששות מאסון (DR). עוד הוטמעה ספריית גיבוי מסוג LTO-5 MSL4048, המחליפה את שיטת הגיבוי הקודמת של העמותה – טייפ גיבוי, ומאפשרת גיבוי אמין, יעיל וקל יותר לשחזור המידע.

כמו כן, הוטמעו בפרויקט ארבעה שרתי DL380 G7 ו-DL360 G7 מבית HP, ועליהם יושמה פלטפורמת שרתים וירטואליים של VMware. אלה מאפשרים זמינות גבוהה של המידע בשל הבטחת גישה מלאה ליישומי הנתונים המרכזיים של קרן רש"י ועבודה ללא השבתה במקרה של כשל באחד השרתים. כך, צומצם מספר השרתים הפיזיים מעשרות לארבעה, דבר שהניב חיסכון בחשמל ובניהול התשתיות, הודות לאיגוד כל המערכות תחת ניהול מרכזי אחד. כן הוגדרה חציצה בשרתים, כך שלכל שרת וירטואלי תתאפשרנה פעילות עצמאית ומיטוב אוטומטי של חלוקת המשאבים, כגון חלוקת כוח עיבוד, זיכרון וגישה מהירה לדיסקים ולמערכות האחסון, בהתאם לדרישה.

בנוסף, הוחלפו שלוש מערכות אבטחת המידע של העמותה למערכת FortiGate של פורטינט (Fortinet). המערכת, שהוטמעה בתצורת אשכול, מאחדת פתרונות אבטחה רבים בהתקן יחיד, ומאפשרת הגנה מפני מגוון איומים, לצד חיסכון בעלות רכישת הציוד וההוצאה התפעולית. כך, הפרויקט הביא לחיבור מאובטח של מאות המשתמשים בעמותה למערכת מכל אתרי העמותה ומחוצה להם.

לירון עזריאל, מנמ"ר קרן רש"י, אמר כי "פעילות העמותה, המתפרסת בכל רחבי הארץ, התרחבה בשנים האחרונות, מה שהצריך חיזוק וייעול של תשתיות המיחשוב וכן הגדלת נפחי האחסון שלה". הוא הוסיף, כי "הפרויקט עונה על כל הצרכים של העמותה בהווה ובעתיד – החל משרידות גבוהה של מערכות המיחשוב, עבור בייעול ומיטוב של ניהול המשאבים וכלה באבטחת מידע ברמה גבוהה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים