נילס סוונינגסן, היטאצ'י: "ה-Big Data תמיד היה בסביבה"

"לא מדובר במשהו חדש אלא בהתפתחות של דבר קיים", אמר סוונינגסן, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל אזור EMEA של החברה ● לדבריו, "ה-Big Data בא מעוד ועוד מקורות חדשים של מידע, וזהו תהליך שיוצר יותר ויותר מידע בתוך העסק, לשימושו ולקידום מטרותיו" ● הוא הוסיף, כי "יש לנו פוטנציאל לצמיחה נוספת בשוק הישראלי" ● "יש בישראל חדשנות רבה ביישומים, ואחת הסיבות לכך היא שצה"ל משקיע רבות ומחנך להיי-טק", אמר סוונינגסן

"ה-Big Data תמיד היה בסביבה. זה לא משהו חדש אלא התפתחות של דבר קיים. בדיוק כמו שהענן איננו חדש, ועד לא ממש מזמן קראו לו שירותים לפי דרישה. לא מדובר במהפכה אלא בדבר שפשוט בא מעוד ועוד מקורות חדשים של מידע, וזהו תהליך שיוצר יותר ויותר מידע בתוך העסק, לשימושו ולקידום מטרותיו. אין לי ספק שה-Big Data ימשיך לנוע באותו כיוון, וזה רק יהיה יותר גדול", כך אמר נילס סוונינגסן, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל אזור EMEA בהיטאצ'י (Hitachi Data Systems). סוונינגסן אמר את הדברים בראיון בלעדי שהעניק לאנשים ומחשבים. הראיון המלא יפורסם בקרוב במגזין Information World של הקבוצה.

לדבריו, "אחד הדברים המאפיינים כיום את היטאצ'י הוא הביטחון הרב שיש לחברה במוצרים שהיא מציעה לתחום האחסון, שמיועדים להתמודד עם הדרישות המסיביות של עולם ה-Big Data. המיקום שלה כיום בשוק חברות האחסון הפועלות בתחום הוא מוצלח מאוד. היטאצ'י מוכנה היטב מבחינת הטכנולוגיה והפתרונות שהיא מציעה כיום כדי לגדול לעתיד, לזכות בעסקים חדשים ולכבוש שטחים חדשים".

"השקענו הון רב כדי להשיג את הטכנולוגיה הנדרשת ולהציע את הפלטפורמה המתאימה ביותר ל-Big Data", אמר סוונינגסן. לדבריו, "אם בוחנים את שוק פתרונות האחסון ל-Big Data היטב רואים שיש הרבה חברות שרצו אליו בלי להשקיע מספיק. אותן חברות יתקשו לספק פתרונות עתידיים, כי הן לא חשבו מספיק קדימה. אנחנו, בהיטאצ'י, יודעים עד כמה חשובה ההשקעה, ולכן השקענו ונמשיך לעשות זאת, כדי לתת את חבילת הפתרונות הטובה ביותר. עם השורשים שלנו, כחלק מחברת ענק, אין לי ספק שהמיקום שלנו בתחום כריית ואיסוף הנתונים טוב".

למעשה, על פי סוונינגסן, "אין כיום חברת אחסון שממוקמת טוב יותר מהיטאצ'י". "חשוב להבין לאן אנחנו נעים כחברה", הוסיף. "היטאצ'י ממשיכה לצמוח במהירות ויש לה שאיפות לנוע ליותר מאחסון. ה-Big Data מגיע ממכונות, ולנו יש את הקשרים האמיצים למכונות האלה. החברה שלנו מייצרת את אותם מכונות, חיישנים ומקורות של ה-Big Data. האם מישהו אחר בתעשיית ה-IT יכול להציע דבר כזה? האם מישהו עושה את זה? לא יבמ (IBM), לא EMC ולא אף חברה אחרת נמצאת במקורות ה-Big Data. אנחנו החברה היחידה שעושה את זה, ולכן אנחנו מבינים את השוק הזה יותר טוב מכולם ויכולים להציע את הפתרונות הטובים ביותר. אנחנו נמצאים בתחומי האבטחה והבריאות ובעוד תעשיות ורטיקאליות, שכולן מהוות מקור ענק ל-Big Data".

הביקור הנוכחי אינו הראשון של סוונינגסן בישראל. הפעם הוא הגיע ארצה עם משלחת של כמה בכירים נוספים בהיטאצ'י, שנפגשו עם נציגי החברה בארץ ובאזור, כמו גם עם לקוחות. לדבריו, "אנחנו משתמשים בישראל כליבה לפגישה עם הלקוחות שלנו באזור, כי זה מקום חשוב מאוד עבורנו. המטרה העיקרית שלנו הוא להשיג מעמד יציב בשוק הישראלי, מה שאומר שאנחנו צריכים להשקיע בעוד אנשים ובעוד לקוחות".

סוונינגסן הביע שביעות רצון מהפעילות של היטאצ'י בישראל. "בשנה האחרונה די הצלחנו, אבל אנחנו מאמינים שיש לנו עוד שוק גדול לצמיחה", אמר. "נכנסנו לכמה חברות ברמה המקומית ויצרנו קשרים עם כמה חברות שאנחנו מאמינים במוצרים שלהן לתחום האחסון, ואנחנו מתאימים אותם לפלטפורמה שלנו. בכלל, יש בישראל הרבה מאוד טכנולוגיה שמשתלבת ויוצאת לשוק האחסון. יש כאן חדשנות רבה ביישומים, ואחת הסיבות לכך היא שצה"ל משקיע רבות ומחנך להיי-טק. אנשים יוצאים כאן מהצבא והם ברמה גבוהה יותר מרוב המדינות בעולם. יש לרבים מהם רעיונות מצוינים שאנחנו רוצים לאמץ או לקשר לפלטפורמה שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים