הערכה: מיקרוסופט תייצר מכשיר טלפון משלה

הענקית מרדמונד שוקלת את האפשרות לייצר טלפונים חכמים כדי לקדם את המכירות של חלונות מובייל - העריך אנליסט שחוקר את החברה מזה שנים רבות ● לדבריו, "לא ברור עדיין אם תהיה זו פלטפורמה לייחוס בלבד או מכשיר שישווק תחת שם המותג של מיקרוסופט" ● דובר מיקרוסופט סירב להכחיש או לאשר את הידיעה ● אנליסט אחר אמר שאם מיקרוסופט תרצה לתגבר את נוכחותה בשוק הטלפונים החכמים, היא עשויה לרכוש את נוקיה - אם כי הסיכויים לכך נמוכים

מיקרוסופט (Microsoft) שוקלת את האפשרות לייצר טלפונים חכמים כדי לקדם את המכירות של מערכת ההפעלה חלונות מובייל (Windows Mobile) – כך העריך האנליסט ריק שרלונד מחברת Nomura, שסוקר את פעילותה של מיקרוסופט מזה שנים רבות.

ההערכה פורסמה כיממה לאחר שמיקרוסופט חשפה את חלונות פון 8 (Windows Phone 8) וכשבוע לאחר שחשפה מחשב לוח ראשון שנושא את שם המותג שלה. זאת, לאחר 37 שנים שבהן התמקדה בעיקר בעסקי התוכנה והותירה את ייצור החומרה כמעט לחלוטין לשותפיה.
"מקורותינו בתעשייה מציינים שמיקרוסופט עשויה לשתף פעולה עם חברה שמייצרת בקבלנות בפיתוח של מכשיר טלפון עם חלונות 8 (Windows 8)", כתב שרלונד באיגרת ששיגר ללקוחות בסוף השבוע. לדבריו, "לא ברור עדיין אם תהיה זו פלטפורמה לייחוס בלבד או מכשיר שישווק ללקוחות תחת שם המותג של מיקרוסופט".

דובר מיקרוסופט סירב להכחיש או לאשר את הידיעה והסתפק בתגובה האומרת, כי "אנחנו מאמינים בשותפינו מתחום החומרה ומתמקדים השנה בהשקה של חלונות פון 8".

על אף שעד כה התמקדה הענקית מרדמונד בתוכנה שמותקנת בציוד החומרה שמציעים שותפיה, הרי שההצלחה של מכשירי ה-iPhone ומחשבי ה-iPad של אפל (Apple) המחישה את היתרונות של שילוב הדוק בין תוכנה וחומרה מאותו יצרן. ואכן, מיקרוסופט הציגה בשבוע שעבר שני מחשבי לוח שנושאים את שם המותג שלה, אם כי לא ברור האם מדובר בניסיון להמריץ את יצרניות החומרה או במהלך אמיתי לשיווק של מוצרי חומרה תחת שם המותג של מיקרוסופט.

"יש היגיון במהלך דומה בתחום של הטלפונים הסלולריים ואין לחברה כמעט דבר להפסיד אם תציע מכשיר טלפון שנושא את שם המותג שלה", אמר סיד פראח, אנליסט מחברת McAdams Wright Ragen. הוא הוסיף, כי "מיקרוסופט לא יכולה להרשות לעצמה שלא למכור טלפונים. הם ממלאים תפקיד חשוב בחזון ארוך הטווח של המכשירים המשולבים של החברה".

אם הענקית מרדמונד תפרוש משוק הטלפונים, תהיה זו מכה אנושה לנוקיה (Nokia), שתולה את יהבה במערכות ההפעלה של מיקרוסופט לטלפונים חכמים. פראח העריך שבמידה שמיקרוסופט תרצה לתגבר את פעילותה בשוק הטלפונים, היא עשויה אף לרכוש את נוקיה. עם זאת, לדבריו, הסבירות לכך נמוכה, משום שמהלך שכזה יציב את הענקית מרדמונד בתחרות ישירה מול HTC, סמסונג (Samsung) וחברות נוספות שעשויות להציע מכשירים עם מערכות ההפעלה של מיקרוסופט.

יצוין, כי ניסיונות קודמים של מיקרוסופט בתחום הטלפונים הסתיימו בכישלון – ובכלל זה הרכישה של Danger והניסיון לשווק את מכשירי Kin בשנת 2010.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים