מיקרוסופט חשפה את חלונות פון 8

מערכת ההפעלה החדשה כוללת ליבה חדשה שמקורה בחלונות 8 ● גרג סאליבן, מנהל מוצר בכיר במיקרוסופט שמופקד על חלונות פון, אמר שהמראה ואופן הפעולה של מערכת ההפעלה החדשה יזכירו במידה רבה את חלונות פון 7.5 ● לדבריו, הזמינות הכללית של חלונות פון 8 מתוכננת לסתיו הקרוב ולקראת מועד זה "נכריז גם על חומרות"

מיקרוסופט (Microsoft) חשפה לפני ימים אחדים את מערכת ההפעלה החדשה חלונות פון 8 (Windows Phone 8). החברה החליפה בה את הליבה הוותיקה של Windows CE, ששימשה את חלונות פון 7 (Windows Phone 7), בליבה חדשה שמקורה בחלונות 8 (Windows 8), שמיועדת למחשבים שולחניים. החלפת הליבה אמורה להביא לשיפורים משמעותיים במערכת ההפעלה של מיקרוסופט לטלפונים חכמים, שלמרות הביקורות המהללות, לא זכתה עד כה להצלחה המיוחלת בשוק.

הענקית מרדמונד הכריזה על מערכת ההפעלה החדשה בוועידת המפתחים שערכה לפני ימים אחדים בסן פרנסיסקו. לדברי גרג סאליבן, מנהל מוצר בכיר במיקרוסופט שמופקד על חלונות פון, המראה ואופן הפעולה של מערכת ההפעלה החדשה יזכירו במידה רבה את חלונות פון 7.5 (Windows Phone 7.5).

הממשק של חלונות פון 8 יתבסס על האריחים המוכרים וכ-100 אלף יישומים יוצעו עבור מערכת ההפעלה החדשה. מסך הבית יורחב וניתן יהיה לשלב בו כל מספר רצוי של אריחים, בשלוש מידות, במקום שתיים עד כה. המידה החדשה היא של אריחים קטנים מאוד. כמו כן, ניתן יהיה לשנות את המימדים של האריחים ומערכת ההפעלה תכלול מגוון רחב יותר של צבעים וערכות נושא לבחירה.

השילוב בין חלונות פון 8 למערכת ההפעלה המקבילה למחשבים שולחניים יהיה הדוק בהרבה מאשר זה שבין חלונות 7 לחלונות פון 7. סאליבן מכנה זאת "שיתוף דו כיווני". שתי מערכות ההפעלה – לטלפון ולמחשב – יתבססו על אותה ליבה, אותה מערכת קבצים ואותה מטאפורה בסיסית של ממשק אריחים, המכונה מטרו (Metro).

סאליבן אמר, כי "יש מידה רבה של סינרגיה בין חלונות פון 8 לחלונות 8. קיימים בנוסף הבדלים חשובים, שגם אותם נדגיש. אולם, התשתית המשותפת של שתי מערכות ההפעלה מעניקה יתרונות רבים".

מערכת ההפעלה החדשה תומכת בשלוש מידות של מסכים: 800 על 480 פיקסלים, 1280 על 720 פיקסלים ו-1280 על 768 פיקסלים. מידות המסך של היישומים יותאמו באופן אוטומטי לאלה של המכשיר והמפתחים לא יצטרכו ליצור גרסאות שונות של היישום עבור כל גודל של מסך, הבטיח סאליבן. כן הוא הבטיח תמיכה במעבדים שפועלים בטכנולוגיה של 64 ביט, מבלי לציין לפי שעה מעבדים ספציפיים.

לדבריו, הזמינות הכללית של חלונות פון 8 מתוכננת לסתיו הקרוב ולקראת מועד זה "נכריז גם על חומרות". בין הטכנולוגיות שייתמכו: כרטיסי זיכרון SD לאחסון, פרוטוקול האינטרנט IPv6 וטכנולוגיית התקשורת NFC.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים