ארצות הברית: נדחתה עתירתה של אפל לאסור על המכירה של מכשירי מוטורולה

"רצונה של אפל למכור מכשירים שמתחרים ב-iPhone הוא עניין נפרד - וחוקי לחלוטין - מעניין הפרת הזכויות בפטנטים", נכתב בפסק הדין ● נראה שבכך נסתם הגולל, לפי שעה, על אחד המהלכים העיקריים של אפל בקרבות הפטנטים נגד מחנה אנדרואיד ● אפל סירבה להגיב על פסק הדין ומוטורולה הביעה שביעות רצון ממנו

בית המשפט דחה את עתירתה של אפל (Apple) להוציא צו שיאסור על מכירת המכשירים של מוטורולה (Motorola) בארצות הברית. נראה שבכך נסתם הגולל, לפי שעה, על אחד המהלכים העיקריים של אפל בקרבות הפטנטים נגד מחנה אנדרואיד (Android).

"באפל טוענים שכלל המכשירים של מוטורולה פוגעים בכלל המכשירים שלה", כתב בפסק הדין השופט ריצ'רד פוזנר מבית המשפט של המחוז הצפוני של אילינוי בשיקאגו. "אולם, רצונה של אפל למכור מכשירים שמתחרים ב-iPhone הוא עניין נפרד – וחוקי לחלוטין – מעניין הפרת הזכויות בפטנטים".

דוברת אפל, כריסטין האגט, סירבה להגיב על פסק הדין. לעומתה, דוברת מוטורולה, ג'ניפר אריקסון, מסרה שבחברה מרוצים מכך שהשופט פוזנר דחה את העתירה של אפל. יצוין, כי שני הצדדים רשאים לערער על פסק הדין.

אפל ומוטורולה הגישו זו נגד זו תביעות ותביעות נגדיות במספר מדינות בארצות הברית ובאירופה, על הפרת זכויות בפטנטים המשולבים במכשירים ניידים דוגמת מכשירי iPhone ו-Droid. משקיפים העירו, כי חלק מהפטנטים המוזכרים בכתבי התביעה מתייחסים לתפקודים מובנים מאליהם לכאורה, דוגמת חלון הודעה שאינו מוסתר על ידי חלונות אחרים.

על מוטורולה, שנרכשה לא מכבר על ידי גוגל (Google) תמורת 12.5 מיליארד דולרים, נמתחה ביקורת מצד מספר חברות, ובהן, מלבד אפל, גם HP, נוקיה (Nokia) ו-וריזון (Verizon). לטענתן, החברה דורשת תמלוגים גבוהים עבור פטנטים שבעבר התחייבה להציע בתנאים נוחים וסבירים, לפי כללי FRAND (כללים לתמלוגים הוגנים, סבירים וללא אפליה).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים