פרשת תיאום המחירים: הדיון בתביעה נגד אפל בעניין הספרים האלקטרוניים נקבע לשנה הבאה

למרות שתביעת משרד המשפטים האמריקני מתייחסת לתיאום מחירים שבוצע לכאורה בשנת 2010, בסמוך למועד ההשקה של מחשבי ה-iPad מהדור הראשון, החליטה שופטת בית המשפט הפדראלי במנהטן לדחות את הדיון בנושא ליוני 2013 ● באפל, כזכור, טוענים כי בחברה לא קשרו שום קשר עם אף גורם ולא ניסו לתאם מחירים של ספרים אלקטרוניים

טחנות הצדק טוחנות לאט: השופטת דניז קוט מבית המשפט הפדראלי במנהטן קבעה, כי הדיונים בתביעה של הממשל האמריקני כנגד אפל (Apple) ומוציאים לאור של ספרים אלקטרוניים, יחלו ב-3 ביוני 2013.

משרד המשפטים האמריקני הגיש באפריל תביעת הגבלים עסקיים כנגד אפל וחברות נוספות שמוציאות לאור ספרים אלקטרוניים, בטענה שתיאמו מחירים של ספרים אלקטרוניים בשנת 2010, בסמוך למועד ההשקה של מחשבי ה-iPad מהדור הראשון. בתביעה צוין שאמזון (Amazon) מכרה ספרים אלקטרוניים במחיר של 9.99 דולרים, אך מנכ"ל אפל המנוח, סטיב ג'ובס, שאף ליצור "שוק אמיתי של ספרי מיינסטרים שיוצעו במחיר של 12.99 עד 14.99 דולרים".

באפל טוענים, כי בחברה לא קשרו שום קשר עם אף גורם ולא ניסו לתאם מחירים של ספרים אלקטרוניים, ויתרה מכך – החדירה של אפל לתחום החריפה את התחרות מול אמזון וברנס אנד נובל (Barnes and Noble) – דבר שהוביל גם לשיפור הטכנולוגיה של המכשירים לקריאה של ספרים אלקטרוניים.

מבין החברות שנתבעו ביחד עם אפל, בהוצאות לאור מק'מילן (Macmillan) וקבוצת פינגווין (Penguin Group) החליטו להיאבק בתביעה בבית המשפט, בעוד שהארפר-קולינס (HarperCollins Publishers), סיימון אנד שוסטר (Simon & Schuster) וקבוצת האצ'ט (Hachette Book Group) הגיעו להסכמי פשרה עם משרד המשפטים האמריקני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים