מאבק בינלאומי: שינויים באמנת הטלקום של האו"ם עלולים לאפשר החלת צנזורה על האינטרנט

בעשרות מדינות נערכים דיונים בדלתיים סגורות לקראת הוועידה של איגוד הטלקום העולמי, שתיערך בדצמבר בדובאי, במטרה למנוע את השינויים ● במשלחת של ארצות הברית מבטיחים לחסום כל שינוי נוסח שעלול להוביל לצנזורה

בארגון האומות המאוחדות בוחנים את האפשרות לשינויים שונים באמנת הטלקום, שחלקם עלולים להוביל לצנזורה של רשת האינטרנט. בוועידה של איגוד הטלקום העולמי (ITU) של האו"ם, אשר תיערך בדצמבר הקרוב בדובאי, ישתתפו נציגים מ-190 מדינות, כשאחד הנושאים שעל הפרק הוא השינויים המוצעים באמנת הטלקום (International Telecommunications Regulations) של האיגוד, אשר נחתמה לפני 24 שנים.

לקראת הוועידה נערכים בעשרות מדינות דיונים בדלתיים סגורות, כך על פי דיווח של סוכנות הידיעות AP. בחלק מהמדינות סבורים שאסור לערוך שום שינוי באמנה, בעוד שבמדינות אחרות שוקלים שינויים אפשריים בנוסח של חלק מהסעיפים. במסמך ששיגרה רוסיה, למשל, בחודש שעבר לאומות המאוחדות, מוצעים מספר תיקונים לאמנה. בין השאר, מבקשים ברוסיה לשמור על זכות הציבור לגישה בלתי מוגבלת לשירותי טלקום בינלאומיים, "למעט במקרים שבהם שירותי הטלקום הבינלאומיים משמשים לפגיעה בעניינים פנימיים של מדינות אחרות, בריבונות, בביטחון הלאומי, בשלמות הטריטוריאלית ובביטחון הציבור, או לגילוי מידע בעל אופי רגיש".

ההשלכות של שינויים כאלה באמנת הטלקום על אזרחי מדינות שבהן משתמשת האופוזיציה באינטרנט כדי להעביר מסרים, עלולים להיות מהותיים. כך, למשל, אם תתקבל ההצעה של רוסיה, עלולות להיפגע התפתחויות דוגמת האביב הערבי.

במשלחת של ארצות הברית מבטיחים לחסום כל שינוי נוסח שעלול להוביל לצנזורה. פיליפ ורוויר, סגן מזכירת המדינה ומתאם המדיניות בנושאי תקשורת ומידע, מסר לסוכנות הידיעות AP, כי "חשוב לעשות כל שביכולתנו כדי להגן על ערכים דוגמת חופש הדיבור וזרימה חופשית של מידע".

יצוין כי שינויים באמנה חייבים להתקבל בהסכמה משותפת על ידי כל המדינות החברות בוועידה שתיערך בדצמבר. חמדון תור, המזכיר הכללי של סוכנות האו"ם אשר מפקחת על האמנה, הדגיש ל-AP כי כל ההצעות חייבות להיות מוסכמות על כל המדינות החברות באיגוד, אחרת הן לא ייכללו במסמך הסופי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים