ערן אלראי, SPL מקבוצת Software AG "לצד הטכנולוגיה, יש להתמקד בשיפור התהליכים העסקיים"

"מנמ"ר שלא יידע לשלב ניהול תהליכים עסקיים לצד מימוש ארכיטקטורת IT חדשנית לא יהיה בעמדה בה הוא יוכל לספק שירותי IT ללקוחות הפנימיים שלו", אמר אלראי, מנכ"ל SPL מקבוצת Software AG ● "המצוינות קשה אולם ניתנת להשגה במאמץ רב", הוסיף אלראי והדגים: "ספורטאי שרץ 100 מטרים בפחות מעשר שניות ורוצה לשפר את המהירות ב-0.04 שניות נדרש להתאמן לשם כך 14 אלף שעות"

ערן אלראי, מנכ"ל Software AG ישראל. צילום: קובי קנטור

"לצד העיסוק בהיבט הטכנולוגי, ארגונים נדרשים להתמקד בשיפור התהליכים העסקיים, לטובת מצוינות עסקית. אנחנו מספקים להם את הכלים לכך", כך אמר ערן אלראי, מנכ"ל SPL מקבוצת Software AG.

אלראי פתח את ProcessForum 2012, כנס הלקוחות השנתי שערך הסניף הישראלי של ענקית ה-IT הגרמנית. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ג') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות כ-700 מלקוחות החברה.

לדבריו, "מנמ"ר שלא יידע לשלב BPM (ניהול תהליכים עסקיים) לצד מימוש ארכיטקטורת IT חדשנית לא יהיה בעמדה בה הוא יוכל לספק שירותי IT ללקוחות הפנימיים שלו". הוא הוסיף, כי "המצוינות קשה אולם ניתנת להשגה במאמץ רב. ספורטאי שרץ 100 מטרים בפחות מעשר שניות ורוצה לשפר את המהירות ב-0.04 שניות נדרש להתאמן לשם כך 14 אלף שעות".

הוא הוסיף, כי "אנחנו מרגישים היטב את המשבר הגלובלי, בין היתר במגזרי הטלקום והבנקאות. בשל כך, יש התעניינות הולכת וגוברת בכל מוצר שמציע שיפור והתייעלות עסקית, בדגש על שיפור של כל התהליך העסקי". לדברי אלראי, "אנחנו מצויים בעיצומה של סערה כלכלית ובנוסף, תמיד יש רגולציות שדוחפות את הארגונים להתחדד ולהתייעל. כך, רגולציה ותועלות עסקיות מתחילים להתחבר ויש בחיבור הזה פן חיובי".

"הדבר החשוב ביותר בארגונים הוא התהליכים", ציין. "דרכם ניתן למטב את הערך העסקי של כל חברה וחברה. על כל תהליך יש להביט לא במשקפיים טכנולוגיות, אלא רק בערך העסקי שהוא נותן".

אלראי אמר, כי "המיקוד של Software AG הוא בארגון, וארגון משמעו תהליכים ארגוניים. אותו הדבר תקף גם להטמעת מיחשוב ענן בארגונים אליהם יש להיערך לכך בהתאם, תוך בניית מפת דרך תהליכית. עלינו לחשוב מחדש למה ארגונים עושים עסקים ולמה הם מטמיעים IT. על ה- ITלהיות מאפשר עסקית ולא ממוקד בעצמו".

"ארגונים צריכים לפתור את הבעיות העסקיות דרך ניהול נכון של התהליכים העסקיים ולא דרך שימוש ביישומים בלבד", סיכם. "זה הכיוון בו צועדת החברה כבר שנים רבות והוא הצד של עסקי פתרונות ניהול התהליכים העסקיים, אותו אנחנו מובילים בעולם, באמצעות פלטפורמת ARIS ובשילוב התהליכים העסקיים ויישומי SOA על פלטפורמת webMethods".

"הדרך להשגת שינוי בארגונים עוברת באג'יליות"
ד"ר וולפרם יוסט, ה-CTO של Software AG, אמר שהדרך להשגת שינוי עקבי ומתמשך בארגונים, עוברת במושג האג'יליות – זריזות, גמישות, ויכולת הסתגלות מהירה לשינויים. לכן, אמר, "נדרש לבנות בתוך ה-IT שכבה שתספק לארגון גמישות, שיתופיות ויכולת גידול. בדרך זו, בניית השכבה תסייע לטובת ההיבטים העסקיים של הארגון".

הוא ציטט מחקר של פורסטר (Forrester) לפיו לצד הצורך בשיפור התהליכים העסקיים בארגון נדרש ליצור נראות לאותם תהליכים ולמדוד את ביצועיהם. היבט נוסף לשיפור האופן בו הארגון מתנהל, לצד ה-BPM, הוא האינטגרציה, אמר יוסט. לדבריו, "זו משמשת כבסיס חזק מאוד לניהול ולשיפור התהליכים. המערכות נדרשות לסנכרן מידע בתוך המסגרת התהליכית".

"אנחנו מציעים פתרון מקצה לקצה, שמנהל את כל התהליך העסקי", ציין. "זו הצעת הערך הייחודית שלנו, שמשלבת את הערך המוסף שאנחנו מביאים בתכנון התהליכי עם היכולת לחבר את כל המערכות וכל סוגי המידע הארגוני במסגרת התהליך. כך, בשורה התחתונה, אנחנו מספקים לארגונים נראות ברמה גבוהה, לטובת שיפור בתהליכים על ידי מתן כלי דווח למנהלים העסקיים".

הוא סיכם באמרו ש-"המטרה היא להשיג שיתופיות עמוקה והדוקה של מידע אודות תהליכים – בין אנשים בתוך הארגון ובין הארגון ושותפיו. מימוש חכם של השיתופיות העסקית, שמתבטא בניהול יעיל של התהליכים הארגוניים ומערכות המידע התומכות, מאפשר לארגונים לשפר את התחרותיות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יובל

    שלום ערן... הכוונה שלך בתהליכים זה לחיות על עובדי כ"א?!

אירועים קרובים