תוכן שיווקי

ראיון עם אסף אברהם, משנה למנכ"ל איטרניטי בנושא פורטלים ארגוניים וניהול ידע

26/06/2012 14:43
אסף אברהם. פורש מתפקיד המשנה למנכ"ל איטרניטי

מה איטרניטי עושה בתחום?
באיטרניטי יש מחלקה המתמחה  בהקמת פורטלים ארגוניים, ניהול ידע, מנועי חיפוש, אתרי אינטרנט חיצוניים מבוססי שרפוינט ואפליקציות ייעודיות וארגוניות על בסיס פלטפורמת שרפוינט. המחלקה יצרה התמחות נוספת של הסבות שרפוינט מ-2007 ל-2010 והשבחת פורטלים בצורה מהירה ואיכותית. לצד מחלקה זו ישנה גם את הפעילות הענפה שלנו בתחום ה-BI. לאחרונה אנו ערים לפרויקטים משותפים אשר משלבים את שני התחומים יחד. שילוב זה מביא תפיסה חדשה המשלבת את תחום ניהול הידע והעולם העסקי של ה-BI בעזרת מנוע ה-FAST של מיקרוסופט. למעשה, יצרנו פתרון ארגוני ייחודי, המבצע חיפוש פשוט ולא מובנה היודע להביא תוצאות הן מעולם ה-BI והן מעולם הידע הארגוני הכולל מסמכים, אי-מיילים,קבצים ונהלים ביחד עם דו"חות עסקיים, מצגות לתחקור  ונתונים.

האם אתם גם מפתחים מוצרים ופתרונות לתחום?
בוודאי. אנו מפתחים תוספות "add-ons" ופתרונות גנריים בתחום השרפוינט, אותם אנו משלבים בפרויקטים וחלקם אנו משווקים בנפרד כמוצרים. לדוגמא ה-DimSum, פותח באיטרניטי כמוצר שוכן מחשב, כיום עובד תחת סביבת SP. מוצר זה מיועד למנהלי שיווק, אנליסטים ומנהלי הכספים בחברות ציבוריות וגופים פיננסיים. באמצעותו ניתן לבצע מיפוי של קבצי נתונים שאינם מובנים (כגון Excel ו-PDF), לתוך מאגר נתונים מובנה. כמו כן מספק למשתמשים את היכולת להמשיך ולעבוד עם גיליונות האקסל המוכרים להם ובמקביל לבצע ניתוחים עסקיים, הפצה ויצירת קו מנחה ארגוני אחד. בנוסף יש לנו גם מוצר למיכון מצגות ומוצר המרחיב את יכולות הפילטרים של ה-SP Eternity Custom Filter.

הבאז האחרון בתחום המידע הארגוני הוא קונסולידציה. האם אתם שם?
לאחרונה ביצענו מספר פעילויות בתחום ה-Excel Services, הכוללות קונסולידציה של קבצי אקסל שיושבים על גבי מחשבי PC, אותם אנו מעבירים לשרפוינט במערכת אחידה במבנה ארגוני מסודר, ויזואלי ומאובטח. מטרת הפרויקטים היא ניהול של ספרייה ארגונית אחידה המחולקת לנושאים או לפי יחידות עסקיות. בחברות פיננסיות, המחוייבות להתנהל בהתאם לתקנות הרגולציה המחמירות וארגונים המבקשים לשמור את המידע שלהם בצורה אחידה וריכוזית. כחלק מתוך מערך זה, אנו משלבים גם תהליכי work flow ומערכות אישורים אוטומטיות, עבור שינויים המחייבים סבב אישורים.

האם תוכל לספר על השינויים והחידושים בעולמות ניהול הידע והפורטלים הארגוניים?
ניהול הידע כקונספט לא השתנה במהותו בשנים האחרונות. מה שהשתנה זהו היקף המידע. עד היום ארגונים חשבו כי המידע שהם צריכים נמצא בתוך הארגון, כיום כולם הבינו כי המידע האירגוני קיים גם ברשת.. יחד עם זאת הטכנולוגיה השתנתה והיכולת להגיע למידע השתפרה והתפתחה. עם כניסת מנועי החיפוש התחזקה היכולת להגיע למידע בצורה מהירה, קלה וממוקדת. כיום חברות משקיעות מאמץ באיתור המידע בצורה ידנית ו/או א-סינכרונית, באמצעות מנועי החיפושניתן לרכז את כל המידע במקום אחד ובצורה אוטומטית.

גם תחום הפורטלים הארגוניים נעשה קל יותר ופשוט. כמו שציינתי קודם, אנחנו יודעים היום לשלב את העולם הזה עם עולם ה-BI ובכך לרכז את כל המידע הארגוני במקום אחד ובחוויה רוחבית שנותנת "מבט על" ארגוני. בנוסף, מדברים על כך שבעתיד יפותחו יותר שירותים ויכולות בתחומים הללו שישלבו את העולם החברתי ואת המובייל.

אירועים קרובים