סימנטק: נפח המידע העסקי בעולם – 2.2 זטה-בייט; עלות הטיפול בו – 1.1 טריליון דולרים

לעסקים קטנים עד בינוניים יש בממוצע 563 טרה-בייט של נתונים, בהשוואה לארגון האנטרפרייז הממוצע, לו יש 100 אלף טרה-בייט – כך עולה ממחקר שערכה סימנטק ● עוד עולה מהנתונים שהמידע צפוי לגדול ב-67% במהלך השנה הבאה בארגונים גדולים, וב-178% בעסקים קטנים ובינוניים ● בנוסף, העלות השנתית של טיפול במידע בארגוני SMB גדולה בכ-10% מאשר בארגוני אנטרפרייז

נפח המידע העסקי המאוחסן בארגונים בעולם עומד על 2.2 זטה בייט (2.2 טריליון ג'יגה-בייט, או 2.2 מיליון פטה-בייט) ועלות הטיפול בו, אחסונו, ההגנה עליו והגישה אליו עומדת על 1.1 טריליון דולרים – כך עולה ממחקר "מצב המידע" שערכה סימנטק (Symantec). המחקר נערך בקרב 4,056 מנמ"רים ב-38 מדינות בעולם.

במחקר נמצא, כי לעסקים קטנים עד בינוניים יש בממוצע 563 טרה-בייט של נתונים, בהשוואה לארגון האנטרפרייז הממוצע, לו יש 100 אלף טרה-בייט. המידע צפוי לגדול ב-67% במהלך השנה הבאה בארגונים גדולים, וב-178% בעסקים קטנים ובינוניים.

עוד עולה מהנתונים, כי ארגוני אנטרפרייז מוציאים בממוצע 38 מיליון דולרים בשנה על מידע בעוד עסקים קטנים ובינוניים מוציאים 332 אלף דולרים. עם זאת, העלות השנתית של הטיפול במידע לעובד בעסק קטן או בינוני הרבה יותר גבוהה ומגיעה ל-3,670 דולרים לעומת 3,297 דולרים בארגון אנטרפרייז. לדוגמה, עסק קטן טיפוסי עם 50 עובדים מוציא 183,500 דולרים בשנה על ניהול מידע, בעוד ארגון אנטרפרייז גדול טיפוסי עם 2,500 עובדים מוציא 8.2 מיליון דולרים. נתון נוסף מעלה שהמידע הדיגיטלי מהווה עד 49% מהערך הכולל של ארגון.

ההשלכות של איבוד מידע עסקי עלולות להיות הרסניות, עולה מהמחקר. מצוטט בו מנהל IT בחברה הנדסית גדולה שאומר שבמקרה כזה, "יהיה עלינו להפסיק את פעילותנו לפחות למשך שנתיים לפני שנוכל לחזור לפעילות תקינה". המשיבים למחקר הדגישו את הפגיעה של נתונים אבודים בעסק, כולל אובדן לקוחות (49%), נזק למוניטין ולמותג (47%), ירידה בהכנסות (41%), הוצאות מוגדלות (39%) וקריסת מחיר המנייה (20%).

בשנה שעברה חוו 69% מהעסקים צורה מסוימת של אובדן נתונים ממגוון סיבות, כמו טעות אנוש, כשל חומרה, הפרות אבטחה, או מכשירים שאבדו או נגנבו. בנוסף, ל-69% היה מידע חשאי שנחשף מחוץ לחברה ו-31% חוו כשלים בציות והלימה לתקנות, רגולציות או חוקים הקשורים למידע.

לאור הסיכון הרב של איבוד מידע, הגנה על הנכס היקר הזה צריכה להיות עדיפות עליונה, כותבים החוקרים. "ועם זאת, עסקים עדיין שוקלים את הכדאיות של הגנה יעילה על מידע".

כפל נתונים
אתגר אחר הניצב בפני המנמ"רים ומנהלי האבטחה הוא הכמות של המידע הכפול שארגונים מאחסנים: בממוצע, 42% מהנתונים הינם כפולים. ניצולת האחסון גם היא נמוכה, עם רק 31% בתוך הפיירוול (Firewall) ו-18% מחוצה לו. מכלול הסיכונים וחוסר היעילות הללו באים לביטוי בעסקים המוציאים יותר מההכרחי על אחסון והגנת המידע שלהם. בעיה מרכזית, שזוהתה על ידי 30% מהעסקים, היא "סחרור המידע" (information sprawl) – הגידול הבלתי נשלט במידע שאינו מאורגן, קשה לגישה ולעתים קרובות מוכפל במקום כלשהו.

שמוליק אנג'ל, מנכ"ל סימנטק ישראל, אמר ש-"הכמות העצומה של מידע שארגונים מייצרים כיום יכולה לעזור להם לשרת טוב יותר את לקוחותיהם ולהגדיל פרודוקטיביות. עם זאת, המידע יכול להפוך לאחריות משפטית גדולה אם אינו מוגן כהלכה".

הוא הוסיף, כי "לחברות המשתמשות ביעילות במידע שלהן יהיה יתרון תחרותי משמעותי לעומת אלה שאינן עושות זאת, ובמקרים מסוימים זה יכול להיות ההבדל בין הצלחה לכישלון". אנג'ל ציין, כי "עם הערך הגובר של מידע והעלויות הגדלות, חברות מצליחות ימצאו דרכים כדי להגן ביתר יעילות על המידע שלהן, ולרתום את הפרודוקטיביות שהוא יכול להביא".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים