נתן ברק, mPrest: "זמני הגעת מוצרים ושירותים לשוק מתקצרים ומי שלא יגיב מהר – ייעלם"

"בעבר עמדו זמני ההגעה שלהם לשוק על חמש שנים, ואילו כעת הם עומדים על שנתיים-שלוש", אמר ברק, מנכ"ל וממייסדי החברה ● הוא קרא למדינות ולצבאות "להתבסס ככל האפשר על פתרונות המגזר האזרחי ולא ללכת לפרויקטי IT ארוכי שנים" ● לדברי ברק, "אני לא רואה שיש כיום היערכות לעולם הסייבר, בדומה להיערכות שהייתה לפני באג 2000"

"זמני ההגעה של מוצרים ושירותים לשוק מתקצרים: בעבר הם עמדו על חמש שנים, ואילו כעת הם עומדים על שנתיים-שלוש. מדובר בשינוי משמעותי שפירושו: אם לא תגיב מהר – תיעלם", כך אמר נתן ברק, מנכ"ל וממייסדי mPrest.

ברק, אל"מ (מיל'), השתתף ברב-שיח בנושא תיקשוב צבאי. רב-השיח התקיים בהנחיית יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים, לקראת כנס C5Israel, שייערך ב-18 ביולי במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה.

מהצד השני, אמר ברק, "כמויות המידע הנצבר הן אינסופיות והמערכות נדרשות לתקשר בזמן אמיתי. מה שעשינו בחברה שבראשותי הוא השקענו בתשתיות גנריות, דבר שבא לידי ביטוי, בין השאר במערכת כיפת ברזל, לה פיתחנו את מערכת השו"ב".

לדבריו, "המענה המתחייב בעידן הנוכחי הוא לקחת מערכת ולהעבירה לפלטפורמה אחרת – ממחשב נייד ועד מערכות כבדות".

"מדינות וצבאות חייבים להתבסס ככל האפשר על פתרונות המגזר האזרחי ולא ללכת לפרויקטי IT ארוכי שנים", אמר ברק. "התעשייה האזרחית יכולה לאפשר את המהירות והגמישות הללו".

יוסי בראל, מנכ"ל סומטהוא סיים בציינו, כי "הצבא מתנהל בקצב מעט איטי בתחומים מסוימים לעומת האזרחות ומה שעליו לעשות הוא לקחת מוצרים אזרחיים ולבצע עליהם התאמות. סייבר זו מלחמה לא קונבנציונלית, כי יש פה יכולת לשתק מדינה שלמה. אני לא רואה שיש כיום היערכות לעולם הסייבר, בדומה להיערכות שהייתה לפני באג 2000".

"כל היישומים דורשים תשתיות"
יוסי בראל
, מנכ"ל סומת,  אמר ש-"יישומים, כל היישומים, דורשים תשתיות". לדבריו, "סומת מספקת פתרונות של תשתיות דטה סנטר לאתרים קריטיים, מערכות חשמל קירור, תקשורת, בקרה ותפעול של הדטה סנטר".

"תחזוקת הדטה סנטר דורשת תשתית אמינה וחזקה, ובנוסף – עליה להיות יעילה וחסכונית", הוסיף בראל. הוא ציין, כי החברה ביצעה פרויקטי הקמה ותחזוק של דטה סנטרים מקצה לקצה במגזרי תעשייה שונים בארץ, לרבות במגזר הביטחוני.

ארז גל-חן, ארכיטקט פתרונות למגזר הביטחוני בנט-אפ ישראל"כאשר מקימים דטה סנטר יש לטפל בהיבטי הזמינות שלו, המודולריות והרציפות המבצעית", אמר. "זאת, לצד חסכון באנרגיה, שמוביל לחסכון בהוצאות התפעול. טיפול בכל ההיבטים הללו מביא לצמצום המורכבות של המערכות בדטה סנטר ולחסכון בהוצאות התחזוקה שלו".

תשתיות אחסון אחודות
ארז גל-חן
, ארכיטקט פתרונות למגזר הביטחוני בנט-אפ (NetApp) ישראל, ציין שמערכי האחסון של החברה מוטמעים בכל המגזרים בצה"ל. פעמים רבות, אמר, יש מצב בו קיימת כפילות בתשתית הטכנולוגית – דבר המקשה על השיתוף ועל ההתייעלות. במקרים בהם הם הצליחו לאחד תשתיות, הם הצליחו להביא לחסכון של עד 80% בדטה סנטר, בשל חסכון בנדל"ן ובצריכת אנרגיה, ציין גל-חן.

לדבריו, החיסכון נעשה על בסיס פתרון תוכנה לאחסון – דבר שלעיתים לא ממומש "בשל שמרנות, חשיבה טכנולוגית צרה או הנחיות של אנשי האבטחה". אמנם, הוסיף, במקרה של אחידות התשתיות מפסידים רכיבים, "אבל מנגד, מתקבלת יכולת אסטרטגית ברמת שיתוף המידע המאוחסן, היכולת לשנע אותו ממקום למקום".

יוסי אלמלם, סמנכ"ל תפעול ב-BIGיוסי אלמלם, סמנכ"ל תפעול ב-BIG, ציין שהחברה היא יצרנית של מיחשוב רזה ושיש לה זיכיון בתחום בצה"ל. לדבריו, BIG התקינה עמדות שכאלה בכמה מהחילות והזרועות של הצבא. "כל חוכמתה של עמדת הקצה הטיפשה מתקבלת מהשרתים", אמר.

תחום נוסף בו פועלת החברה הוא מיחשוב ירוק. לדברי אלמלם, היא משווקת מחשבים אישיים ירוקים. אלה, אמר, צורכים 70% פחות חשמל לעומת מחשבים רגילים, בנוסף לעובדה שנוצר חיסכון עקיף, בשל הצורך בפחות מיזוג אוויר.

הוא סיכם בציינו, כי מודל העבודה של מיחשוב רזה מתאים ל-95% מהארגונים במגזר העסקי.

רציפות, ידידותיות ופשטות
גיל הופרט-גרף, מנכ"ל UI גיל הופרט-גרף, מנכ"ל UI, ציין שהחברה פועלת בתחום חוויית המשתמש ושיש לה פעילות גם בצבא ובמערכת הביטחון. "בתוך התחום נדרש להביא לכך שלמפקדים ולמקבלי ההחלטות תהיה רציפות בקבלת המידע, בעיקר במעבר בין סוגי המכשירים השונים – מהמחשב המשרדי למחשבי הלוח ומשם לטלפונים החכמים", הוסיף.

"הדגש הוא על שלוש רגליים: רציפות, ידידותיות ופשטות", אמר הופרט-גרף. "המנהלים רוצים שיתופיות. הם מבינים שמדובר ביכולת שהיא מכפילת כוח. להבנתי, כל הצבא הולך לכיוון של קישוריות ושיתופיות. המפתח לניצחון בהיבט ה-IT הוא היכולת לשנע את המידע הנכון למקום הנכון בכל עת".

דותן גוטמכר, מוביל תחום וירטואליזציה ומיחשוב ענן בטרה סקיי (TeraSky), אמר שנדרש לעשות אינטגרציה של כלל מערכות ה-IT לטובת העברתו של המידע בזמן אמת עבור כל הלקוחות הרלוונטיים שלו מחד ומניעת הגעת המידע למי שאינו מורשה לעיין בו. הוא הוסיף, כי למרות ההיבטים של הביורוקרטיה הפנימית, חשוב לשלב את מערכות ה-IT.

דותן גוטמכר, מוביל תחום וירטואליזציה ומיחשוב ענן בטרה סקיימתעניינים בתיקשוב במגזר הביטחון? הירשמו לכנס C5Israel 2012

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים