סקר: הרשתות החברתיות משנות את האופן שבו חברות מגייסות עובדים

ההצלחה שנחלו רשתות חברתיות דוגמת פייסבוק ולינקדאין מחוללת שינוי באופן שבו חברות עסקיות מגייסות עובדים חדשים - כך עולה מסקר שערכה חברת Research Now בקרב מנהלי כוח אדם ● עוד עלה מהממצאים, כי גם המועסקים הפוטנציאליים מחפשים עבודה באמצעות הרשת ● בחברה ציינו בהקשר זה את החשבונות של החברות ברשתות החברתיות, שגורמות לכך שהעובדים שמגייסות החברות יכולים להכיר אותן עוד לפני שהם מועסקים בהן

המדיה החברתית משנה את האופן שבו חברות מחפשות עובדים – כך עולה מסקר שערכה חברת Research Now בקרב 150 מנהלי כוח אדם ומנהלים נוספים שמופקדים על גיוס עובדים. הסקר נערך במרס האחרון עבור חברת Jobscience, שמתמחה בניהול מועמדים לעבודה ברשתות חברתיות.

על פי הנתונים, 36% מהמשיבים לסקר ציינו שבכוונתם להיעזר השנה יותר מאשר בשנה שעברה בפייסבוק (Facebook) לצורך גיוס עובדים. שיעור המתכוונים להיעזר ברשת החברתית המקצועית לינקדאין (LinkedIn) גבוה אף יותר.

עוד עולה מהסקר, כי לא רק מנהלי החברות נעזרים ברשתות החברתיות על מנת למצוא עובדים – גם המועמדים הפוטנציאליים נעזרים בהן על מנת למצוא עבודה. בנוסף, ב-52% מהתאגידים בארצות הברית רואים ברשתות החברתיות כלי יקר ערך למשיכה של מועמדים מתאימים. 60% מהמשיבים ציינו שהיכולת להגיע למועמדים מתאימים באמצעות רשתות חברתיות דוגמת פייסבוק ולינקדאין היא "הדבר הגדול הבא" בתחום של אסטרטגיות לגיוס עובדים.

"שימוש ברשתות חברתיות כדי למצוא מועמדים מתאימים למשרות פנויות הפך לאסטרטגיה רווחת בקרב מגייסי העובדים", ציין טד אליוט, המנכ"ל והמייסד של Jobscience. "אולם, התועלת האמיתית מ-'גיוס חברתי' נובעת מתקשורת מתמשכת בין חברות לציבור ברשתות החברתיות, כך שכאשר מתפנה או נוצרת משרה, המועמדים המתאימים כבר מכירים את החברה ורוצים לעבוד בה. מדובר במיקור חברתי ובסלילת דרכים שמובילות לעובדים מתאימים – כדי שמאגר המועמדים לא יתרוקן אף פעם".

לינקדאין מובילה בתחום זה, כאשר 86% מהמשיבים לסקר ציינו אותה כמקור חשוב. במקום השני נמצאת פייסבוק עם 51% ושלישית גוגל פלוס (+Google) עם 26%. טוויטר (Twitter) הוזכרה על ידי 16% מהמשיבים בלבד.

אליוט הוסיף, כי "כאשר פייסבוק הופכת למקום הרלוונטי ביותר באינטרנט, גוברת החשיבות של ה- 'מיתוג התעסוקתי' בה". עוד הוא אמר, כי "המידע על החברות אינו נמצא עוד בשליטתם הבלעדית של מגייסי העובדים. המועמדים והמעסיקים כאחד אוספים מידע רלוונטי ברשת החברתית. כדי למשוך עובדים מוכשרים, על החברות לגבש אסטרטגיה למיתוג תעסוקתי, לנטר את האופן בו נתפס המותג ברשתות החברתיות, לקיים דיאלוג מתמשך ולהציג סיבות משכנעות מדוע כדאי לעבוד בחברה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים