24 האקרים נעצרו במבצע עוקץ כלל עולמי

העצורים, כולם גברים בני 18 עד 25, נתפסו לאחר שסוכנים של ה-FBI התחזו להאקרים ועקבו אחרי האקרים אחרים, שדנו בשיטות שונות לפריצה של מנגנוני אבטחה וזיוף של כרטיסי אשראי ● מהרשויות נמסר, כי הודות לחקירה נמנעו הפסדים פוטנציאליים בסכום כולל של 205 מיליון דולרים ב-411 אלף חשבונות של צרכנים פרטיים

24 האקרים נעצרו במבצע עוקץ שנערך בארבע יבשות – כך מסרו אמש (ג') רשויות החוק בארצות הברית. 11 מהחשודים נתפסו בארצות הברית ו-13 נוספים – במדינות אחרות, מבריטניה ועד יפן. העצורים חשודים בהונאות ובסחר בפרטים של כרטיסי אשראי וחשבונות בנק.

במסגרת החקירה, שנמשכה שנתיים, התחזו סוכנים של ה-FBI להאקרים בפורומים באינטרנט. הם עקבו אחרי האקרים אחרים, שדנו בשיטות שונות לפריצה של מנגנוני אבטחה וזיוף של כרטיסי אשראי שיכולים לשמש לרכישת מוצרים ושירותים – באינטרנט ובחנויות פיזיות כאחד.

מהרשויות נמסר, כי הודות לחקירה נמנעו הפסדים פוטנציאליים בסכום כולל של 205 מיליון דולרים ב-411 אלף חשבונות של צרכנים פרטיים.

"עברייני מחשב מתוחכמים שפועלים תחת המעטה שמעניקה להם לכאורה רשת האינטרנט צריכים לדעת שגם שם תשיג אותם זרועו הארוכה של החוק", אמר פריט בהררה מהתביעה במנהטן.

מה-FBI נמסר, כי מלבד מעקב כלל המבצע יצירת קשר עם אנשים וגורמים רבים שנפגעו מפעילותם של ההאקרים ומתן הנחיות לתיקון הנזקים והתגוננות בעתיד. במסמכים שהוגשו אמש לבית המשפט לא צוינו שמות של חברות אשראי או בנקים.

כל 24 העצורים הם גברים בגילאי 18 עד 25. חלק מהם צפויים לעונשים של עד 40 שנות מאסר ואף יותר, אם יורשעו בסעיפים השונים בהם הם חשודים: קשירת קשר, הונאה ופריצה למערכות מחשב.

במסגרת המבצע הקימו אנשי ה- FBI ביוני 2010 פורום מיוחד שעסק בהונאות בכרטיסי אשראי והיה פתוח למשתמשים רשומים בלבד, שיכולים היו לסחור בו בפרטים גנובים של כרטיסי אשראי. הפורום נסגר בחודש שעבר.

שני בני אדם נעצרו באזור ניו-יורק ושוחררו בערבות לאחר שהובאו לבית המשפט הפדראלי במנהטן. אחד מהם, מיר איסלאם, המכונה JoshTheGod, הואשם בסחר ב-50 אלף מספרים גנובים של כרטיסי אשראי. בין השאר, הוא הודה בסיוע למתקפה שבוצעה לא מכבר על טוויטר (Twitter).

איסלאם, בן 18 מרובע ברונקס בניו-יורק, הגיע לאולם בית המשפט כשהוא נועל קבקבים ולובש מכנסי ג'ינס. הוריו, שהיגרו מפקיסטן, צפו בדיון מהספסלים האחוריים של בית המשפט, עד שהשופט הורה לשחרר אותו בערבות של 50 אלף דולרים.

עמיתו של איסלאם, ג'ושוע היקס, בן 19, גם הוא מרובע ברונקס, לבש מכנסי כדורסל אדומים ושוחרר בערבות של 20 אלף דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים