תוכן שיווקי

בעקבות אירוע | יורן סירקיס: "סייבר – הקלינטק הבא של עולם ההשקעות"

28/06/2012 13:34

בעקבות כנס Infosec שהתקיים בשבוע שעבר, שהוכיח שוב כי העניין בעולם אבטחת המידע והסייבר נמצא בשיאו, וכנראה עוד ימשיך לצמוח בשנים הקרובות, מציג יורן סירקיס, שותף בזרוע ההשקעות של חברת קומסק ומנהל את קומסק פתרונות סייבר מקבוצת קומסק, את התחזית שלו על עולם הסייבר – תחזית המבוססת על שנים רבות של ניסיון בעולם אבטחת המידע, וכמעט שנתיים של ניסיון בעולם ההשקעות בתחום הסייבר.

קומסק זו הרי חברת יעוץ ותיקה, מה הקשר שלכם להשקעות?
"קומסק יעוץ היא אכן החברה הותיקה ביותר בקבוצת קומסק וכוללת סניפים פעילים באירופה. לפני כשנתיים הקמנו פעילות נוספת בקבוצה – זרוע השקעות בטכנולוגיות אבטחה של חברות הזנק – Comsec Innovations. לאחר חשיבה מרובה וחקר שוק החלטנו להתמקד בהשקעות בסטארט אפים המפתחים מוצרים בתחום אבטחת המידע/הסייבר – הנושא שאנו מכירים לעומק יותר מכל. בחרנו מספר סגמנטים ואנו שמים דגש על פתרונות שיספקו הגנה לארגונים מפני התקפות קיברנטיות, איתור סוסים טרויאנים, התקפות מכוונות (APT), הגנה על טלפונים סלולרים ופתרונות אבטחה בענן. תוכניותנו, נכון לעכשיו, הן להשקיע במספר בודד של חברות בעלות פתרונות ייחודיים ומעניינים, ללוות אותן ולסייע להן להתקדם, הן בהיבטים הטכנולוגים והן בהיבטים העסקיים והכספיים, לקראת סבבי הגיוס הבאים.

אז איך אתם מבחינים בעניין גובר בשוק בתחום הסייבר?
"בשנה האחרונה מגיעים לשולחננו מספר מיזמים כל שבוע. זה נתון מדהים בהתחשב בעובדה שמדובר, בכל המקרים, במיזמים בתחום אבטחת המידע/סייבר. אנחנו מקבלים פניות מיזמים, מקרנות ומאנג'לים שמתעניינים בהשקעות, מעובדי החברה שצצים אצלם כל הזמן רעיונות מקוריים וגם מעובדים מכלל תעשיית ההייטק ואבטחת המידע בישראל, הרבה מאד יוצאי צבא מהיחידות הרלוונטיות בצבא פונים אלינו".

האם מגמה דומה קיימת גם בחו"ל?
"בוודאי, ויותר מזה, אנחנו מקבלים לא מעט פניות מגופי השקעה בחו"ל שמחפשים להשקיע בטכנולוגיות אבטחה ישראליות. אנו עדים גם להרבה מאד עניין של חברות אבטחת המידע הגדולות בעולם, שכל הזמן מחפשות ובוחנות פתרונות וטכנולוגיות אבטחה ישראליות, לשם שילוב בסל הפתרונות שלהן. בעולם בכלל, תעשיית אבטחת המידע הישראלית נחשבת לחשובה ביותר אחרי עמק הסיליקון, והרי כל כך הרבה חברות מפורסמות בתחום נולדו בישראל: צ'קפוינט, אלדין, אוניגמה, אימפרבה, פורט אוטוריטי, סנטריגו, סיקר ועוד. העובדה שצה"ל משקיע משאבים רבים בחקר עולם הסייבר תורמת רבות לכך שבוגרי צבא בוחרים להמשיך בתחום ולפתח רעיונות, שאולי קדחו במוחותיהם כבר במהלך השירות הצבאי".

מה המגמות או התחומים הבוערים ביותר שמגיעים אל שולחנכם מדי שבוע?
"אנחנו עדים לעלייה ניכרת בכמות המיזמים שעוסקים בתחום של הגנה על טלפונים סלולאריים, איתור נוזקות (Malware Detection) , פתרונות מתקדמים להגנה על מידע רגיש וזליגת מידע ופתרונות שונים שנותנים מענה לאבטחת מידע בענן".

אירועים קרובים