גרטנר מביעה אופטימיות זהירה: שוק היישומים הארגוניים יצמח השנה ב-4.5% ל-120.4 מיליארד דולרים

בכך מעדכנת חברת המחקר תחזית קודמת שלה מהרבעון שעבר, בה צפתה ירידה של 5% בתחום זה ● פלחי שוק התוכנה העיקריים הצפויים לצמוח בקרב היישומים הארגונים השנה הם BI, תוכן, תקשורת ושיתופיות, ניהול קשרי לקוחות, יצירת תכנים דיגיטליים, תכנון משאבים ארגוניים, יישומים משרדיים ותפוקה אישית, ניהול תיקי פרויקטים וניהול שרשרת האספקה

אנחנו בפנים. גרטנר

שוק היישומים הארגוניים ממשיך לצמוח, כמו גם רווחי ספקיות ה-IT ולקוחותיהן. על פי חברת המחקר גרטנר (Gartner), מדובר בסימנים המעידים שהשוק מתאושש לאט וארגונים צפויים לחדש את השקעתם בטכנולוגיה. החברה חוזה, כי ההוצאות הצפויות על יישומים ארגוניים בעולם יעמדו השנה על 120.4 מיליארד דולרים – נתון המשקף צמיחה של 4.5% לעומת 2011, אז הן הגיעו ל-115.2 מיליארד. בכך מעדכנת חברת המחקר תחזית קודמת שלה, מהרבעון שעבר, בו צפתה ירידה של 5% בתחום זה.

פלחי שוק התוכנה העיקריים הצפויים לצמוח בקרב היישומים הארגונים השנה הם BI, תוכן, תקשורת ושיתופיות, ניהול קשרי לקוחות (CRM), יצירת תכנים דיגיטליים (DCC), תכנון משאבים ארגוניים (ERP), יישומים משרדיים ותפוקה אישית, ניהול תיקי פרויקטים (PPM) וניהול שרשרת האספקה (SCM).

בתוך שוק התוכנות הארגוניות, היישום הארגוני הגדול ביותר הוא ה-ERP, שהשוק שלו צפוי לעמוד השנה, לפי חברת המחקר, על 24.9 מיליארד דולרים. אחריו נמצא שוק החבילות המשרדיות, שההכנסות ממנו צפויות להגיע השנה ל-16.5 מיליארד. ההכנסות העולמיות מ-BI צפויות לעמוד ב-2012 על 13 מיליארד דולרים, סכום דומה לאלה שירשום שוק ה-CRM.

בדו"ח נכתב, כי בשל מספר הולך וגדל של ארגונים הדורשים תשתית כשירות (IaaS), פלטפורמה כשירות (PaaS), תוכנה כשירות (SaaS) ופונקציונליות של תוכנה כשירות, ספקיות ה-IT מספקות שירותים אלה במתכונת של תשלום לפי צריכה.

לדברי טום אייד, סגן נשיא למחקר בגרטנר, "השוק הגלובלי עדיין חווה סדרה של חדשות כלכליות סותרות ומנוגדות. לכן, לא ניתן לצפות באופן ודאי את השפעת הדיווחים השונים על שוק ה-IT בכלל ועל שוק היישומים הארגוניים בפרט. ההוצאה על IT צפויה השנה להתמקד ביישומים ספציפיים לתעשיות השונות, בשדרוגים ובהקמה של תוכנות למשימות קריטיות, בשילוב ובאבטחת מערכות ותשתית, וכן בתוכנה כשירות, שתחליף שימוש ביישומים קיימים או תרחיב מערכות קיימות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים