מנהלי יבמ הורו על הקפאת משכורות בארצות הברית

החברה החליטה על הקפאת שכרם של עובדי חטיבת Global Technology Services בארצות הברית "נוכח הצורך לאזן בין השמירה על התחרותיות לבין ההשקעה בעובדים מיומנים" ● מהחברה נמסר, כי ההקפאה כוללת גם את שכרם של הבכירים בחטיבה ● לעומת זאת, עובדי יבמ בהודו עתידים לקבל העלאת שכר - מה שעלול לעורר מרמור אצל מקביליהם האמריקניים

מתחדשת שוב ושוב. יבמ

עובדים בחטיבת Global Technology Services של יבמ (IBM) קיבלו באחרונה הודעה מההנהלה לפיה לא יהיו השנה העלאות שכר כלליות בחטיבה. החברה הקפיאה גם את המשכורות של המנהלים הבכירים בחטיבה.

החטיבה, שעוסקת בייעוץ, מיקור-חוץ, תחזוקה והטמעה של מערכות, רשמה ברבעון הראשון של השנה מכירות בסך כ-10 מיליארד דולרים – עלייה של כ-1.7% בהשוואה לרבעון הראשון של 2011. אולם, החטיבה רשמה את עיקר הצמיחה שלה – בשיעור של כ-14% – ב-40 שווקים מחוץ לארצות הברית ומערב אירופה, ובשווקים אלה זול בהרבה לשכור עובדים מקומיים שיעשו את העבודה במקום. משום כך נדרשים עובדי הענק הכחול בארצות הברית להפיק יותר עבודה תמורת משכורת קבועה.

באגרת ששלחו לעובדים בשבוע שעבר בוב זפל, מנכ"ל חטיבת Global Technology Services בצפון אמריקה, וריצ'ארד פטרסון, מנכ"ל למיקור-חוץ של החטיבה, הם ציינו ש-"אנחנו מחויבים לספק ללקוחות שירותים בעלי ערך מוסף במחירים תחרותיים… נוכח הצורך לאזן בין השמירה על התחרותיות לבין ההשקעה בעובדים מיומנים, לא נפעיל בחטיבה תוכנית להעלאה כללית של המשכורות ב-2012. במקום זאת נשקיע ב-2012 במקצועות או בתחומים בכל אחת מהיחידות, בהתאם לצרכים המקומיים". האגרת פורסמה על ידי Alliance@IBM, איגוד העובדים הלא רשמי של יבמ בארצות הברית.

דובר הענק הכחול מסר, כי "בחטיבת Global Technology Services יש קבוצות ממוקדות של עובדים שיהיו זכאים להעלאת משכורת ב-2012, אך אף מנהל בכיר בחטיבה לא יהיה זכאי להעלאת משכורת". לא נמסר מה באשר לתגמול במניות, שנוכח העלייה בשערן של מניות יבמ יכול לתרום לשינוי משמעותי אפילו אם המשכורת הבסיסית נותרת ללא שינוי.

על פי דיווח בטיימס (Times) של הודו, עובדי הענק הכחול בתת היבשת עתידים לקבל העלאת שכר בעקבות ההערכות המבוצעות בחודשים יוני ויולי. סביר להניח שהדבר יעורר התמרמרות לא מעטה בקרב עובדי יבמ בארצות הברית.

יצוין שבתחילת שנות ה-90' עוד העסיקה יבמ כ-400 אלף עובדים, כמחציתם בארצות הברית, בה ניהלה החברה פעילויות ענפות של ייצור ושרשרת אספקה. מאז מכרה או סגרה יבמ רבים מתחומי הפעילות, ובכלל זה מחשבי PC, שבבי זיכרון, מדפסות וכוננים קשיחים, והעבירה רבים מתחומי הפעילות, דוגמת הנדסת תוכנה ותחזוקה, למדינות הנמצאות מחוץ לארצות הברית ולאירופה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים