דו"ח: סירי טועה ב-38% מהמקרים

בנק ההשקעות פייפר ג'פרי ערך השוואה בתוצאות החיפוש בין סירי לגוגל, והציב בפניהן 1,600 שאלות – מחצית מהן בחדר שקט, ומחציתן באזור רועש, עליהן השיבה גוגל בצורה מדויקת ב-86% מהמקרים, בעוד שסירי רק ב-62% ● לדברי ג'ין מונסטר, עורך המבחן, סירי נמצאת בפיגור של שנתיים או יותר לעומת גוגל בעקומת הלימוד שלה, אולם "בגרסת iOS 6 שתשוחרר כנראה בסתיו, אנו צופים שסירי תשתפר בצורה משמעותית, על ידי כך שתפחית את התבססותה על גוגל מ-60% ל-48%"

אפס ממשק משתמש

במבחן שערך באחרונה ג'ין מונסטר מבנק ההשקעות פייפר ג'פרי לגוגל (Google) ולסירי (Siri), התברר כי סירי טועה ב-38% מהמקרים, לעומת גוגל, שאפשר לסמוך עליה ב-86%. סירי קיבלה ציון D – גרוע, ואילו גוגל קיבלה B+ – כמעט טוב. מונסטר ביצע מבחן השוואה, במהלכו נשאלו סירי ומנוע החיפוש הקולי של גוגל 1,600 שאלות – מחצית מהן בחדר שקט, ומחציתן באזור רועש.

מתוצאות המבחן עולה, כי מנוע החיפוש של גוגל "הבין" 100% של השאלות, והשיב בצורה מדויקת ב-86% מן המקרים. סירי, לעומתו, "הבינה" רק 83% מן השאלות בתנאי רעש, ו-89% בחדר שקט. היא השיבה בצורה מדויקת רק ב-62% מן השאלות שנשאלו ברחוב, וב-68% מן השאלות שהופנו אליה בחדר שקט."כדי שתוכל להיחשב כאלטרנטיבת חיפוש טובה", כתב מונסטר בדו"ח שלו, "סירי חייבת לגבור על או לפחות להשתוות לציון +B של גוגל, ולהשתפר מציון D לפחות לציון B ויותר".

להערכתו, סירי נמצאת בפיגור של שנתיים או יותר לעומת גוגל בעקומת הלימוד שלה, אבל הוא גם הביע אופטימיות. לדבריו, "בגרסת iOS 6 שתשוחרר כנראה בסתיו, אנו צופים שסירי תשתפר בצורה משמעותית, על ידי כך שתפחית את התבססותה על גוגל מ-60% ל-48%". אולם, בהתחשב בתוצאות, לא בטוח שהפחתת ההתבססות של סירי על גוגל היא דבר חיובי. כרגע סירי מבססת 60% מהתשובות שלה על גוגל, ו-20% על YELP, וכן 14% על WolframAlpha, יאהו! (4%) ו-ויקיפדיה (2%).

בסתיו הקרוב, צפוי שירות המפות החדש של אפל (Apple) להפסיק לחלוטין את התבססותו על שירות המפות של גוגל בנוגע לשאלות מיקום. התשובות של סירי בנושאי ספורט, הזמנת מקום במסעדות, מידע על סרטים ורכישת כרטיסים – יתבססו על שילוב בין כמה אתרי תוכן, כמו יאהו!, ספורטס, Rotten Tomatoes וכן Open Table ו-Fandango.

כדוגמה למקרים שבהם סירי טעתה, סיפק מונסטר כמה דוגמאות. כך, למשל, לשאלה "איפה קבור אלוויס?" ענתה סירי שאינה יכולה לענות על כך, כי התייחסה למילים "קבור אלוויס" כאל שם של אדם. לשאלה "כיצד אני מגיע מבוסטון לניו-יורק?", ענתה סירי: אני יכולה לתת הנחיות רק מן המקום שבו אתה נמצא, אני לא יכולה לתת לך הכוונה ממקום שאינך בו. לשאלה הפשוטה "איפה אני נמצא?", הראתה סירי מיקום שגוי על המפה. לבקשתו של מונסטר שסירי תכוון אותו לאגם Superior, הגיבה האחרונה בהנחיות כיצד להגיע לחברה שנקראת Lake Superior X-Ray.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים