פשרה: אפל תשלם ל-Proview סכום של 60 מיליון דולרים תמורת הזכויות לשם iPad בסין

בכך יגיע לקיצו הסכסוך שפגע ביכולת של אפל למכור את מחשבי ה-iPad בסין ועיכב לפי שעה את ההשקה של מחשבי ה-iPad החדשים במדינת הענק ● הפשרה נתקבלה במסגרת ערעור שהגישה אפל על החלטה של ערכאה נמוכה יותר שקבעה, כי הזכויות על השם iPad בסין שייכות ל-Proview

אפל (Apple) תשלם ל-Proview Technology סכום של 60 מיליון דולרים תמורת הזכויות לסימן המסחרי iPad. בכך יגיע לקיצו הסכסוך המשפטי בין ענקית האלקטרוניקה מארצות הברית לחברה הסינית שהגיעה לסף פשיטת רגל – סכסוך שפגע ביכולת של אפל למכור את מחשבי ה-iPad בסין ועיכב את ההשקה של מחשבי ה-iPad החדשים במדינת הענק.

בין השאר, עתרה החברה הסינית בדרישה לאסוף את מחשבי ה-iPad מהחנויות בערים שונות ברחבי המדינה. כעת, לאחר שהסכם הפשרה, שהושג בגישור, פורסם באתר האינטרנט של בית המשפט הגבוה של מחוז גואנגדונג בסין נסללה הדרך למכירה מסודרת של הטאבלטים של אפל בסין – אחד השווקים החשובים בעולם, על פי אנליסטים.

"הסכם הפשרה הוא חדשות מצוינות מבחינתה של אפל. כעת הם יוכלו לפעול ללא הטרדות. ההשקה של מחשבי ה-iPad החדשים התעכבה ממילא בסין ואם הם היו ממשיכים בהתדיינויות המשפטיות, הם עלולים היו להפסיד עוד יותר", אמר טק-זונג וונג, אנליסט מ-IDC בבייג'ינג.

המשא ומתן על הסכם הפשרה התנהל בין אפל ו-Proview Technology, שהינה חטיבה של חברת Proview International Holdings, שרשומה בהונג קונג, מאז הדיון הראשון שנערך בבית המשפט בפברואר, לאחר שאפל הגישה ערעור על פסק הדין שניתן לטובת Proview בערכאה נמוכה יותר.

פרקליטי אפל טענו, כי החברה רכשה את הזכויות על הסימן המסחרי iPad במדינות שונות מ-Proview, שנחשבה בעבר ליצרנית מובילה של צגים. לעומת זאת, בחברה הסינית טענו, כי המשא ומתן נוהל רק מול חטיבה אחת של Proview. בית המשפט פסק, כי הזכויות על השם iPad בסין אכן שייכות לחברת Proview Technology, שרשמה אותו כסימן מסחרי במדינה ב-2001. יצוין, כי Proview ניסתה לתבוע את אפל גם בארצות הברית, אך בית המשפט שם דחה את התביעה על הסף.

לא ניתן היה לקבל תגובה מדוברת אפל.

פרקליטים מעריכים, כי גם מבחינתה של Proview Technology, שתבעה בתחילה מאפל 1.57 מיליארד דולרים, מדובר בהישג חשוב. "Proview רשמה אמנם את השם, אך אפל הזניקה את השווי שלו", אמר צ'ן ג'יהונג, פרקליט מטוקיו שמתמחה בקניין רוחני.

פסק הדין הוא בשורה משמחת במיוחד עבור הנושים של Proview Technology, משום שאפל תפקיד את הסכום בחשבון מיוחד שייפתח בבית המשפט על מנת לשלם להם חובות שחבה להם החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים