איטליה: הרשויות עלולות להטיל על אפל קנס של עד 300 אלף אירו

הקנס עלול להיות מושת על אפל אם היא תמשיך לא להציע ללקוחות אחריות בחינם לשנתיים, כנדרש בחוק האיטלקי ● חטיבות של החברה באיטליה נקנסו כבר על כך בסכום כולל של 900 אלף אירו ● אפל מציעה אחריות בחינם לשנה אחת בלבד, עם אופציה להארכה לשנתיים נוספות בתשלום

הרשות להגבלים עסקיים של איטליה עשויה להטיל על אפל (Apple) קנס בסכום של עד 300 אלף אירו אם היא לא תציע ללקוחות אחריות בחינם לשנתיים, כנדרש בחוק האיטלקי – כך מסר אתמול (א') מקור המקורב לרשות.

על פי החוק באיטליה זכאים לקוחות שרוכשים מוצרי אלקטרוניקה ושאר מוצרים ברי קיימא לקבל תמיכה בחינם לשנתיים, מלבד האחריות שמעניקות היצרניות. חטיבות של אפל באיטליה נקנסו כבר בסכום כולל של 900 אלף אירו על שהציעו ללקוחות שירותים של תמיכה בתשלום מבלי לגלות להם על זכאותם על פי החוק לקבל שירותים אלה בחינם. החברה הגישה ערעור על הקנסות וזה נדחה.

על אף שנקנסה לפני מספר חודשים, אפל עדיין לא מצייתת לסעיפים אחרים של החוק, מסר המקור. זאת, משום שהיא מציעה אחריות בחינם לשנה אחת בלבד, עם אופציה להארכה לשנתיים נוספות בתשלום. לדברי המקור, "הרשות פתחה נגד אפל בהליך של אי-ציות ואם החברה לא תציית לחוק, היא מסתכנת בקנס של עד 300 אלף אירו".

ההליך נפתח משום שבמידע שמוסרת אפל על התוכנית המוצעת להארכת אחריות לשנתיים נוספות לא מצוין במפורש, כי החברה חייבת להעניק אחריות לשנתיים ראשונות בחינם, על פי המקור. הדרישה לציית לחוק נשלחה לאפל לפני מספר ימים והחברה נדרשת להגיב תוך 30 ימים.

לא ניתן היה לקבל תגובה מאפל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים