חוקרי יבמ בחיפה פיתחו יישום מציאות רבודה לסמארטפונים המשווה מחירים בסופרמרקט

היישום, שיושק הערב בארה"ב, מאפשר למשתמשי טלפונים חכמים לסרוק את מדפי החנות בעזרת מצלמת הטלפון שלהם, ולקבל מידע בהתאמה אישית ● בין היתר יוכלו הצרכנים לקבל פרטים נוספים אודות המוצרים, המלצות של לקוחות אחרים, קופונים למבצעי מכירות ועוד ● עודד כהן, מנהל מעבדת המחקר של יבמ בחיפה: "אנחנו נכנסים כיום לעידן המסחר החכם, שבו הצרכנים מחפשים אחר קמעונאים בהם יוכלו לבטוח"

חוקרים במעבדת המחקר של יבמ (IBM) בחיפה פיתחו יישום מציאות רבודה (Augmented Reality) המאפשר למשתמשי טלפונים חכמים לסרוק את מדפי החנות בעזרת מצלמת הטלפון שלהם, ולקבל מידע בהתאמה אישית. בין היתר יוכלו הצרכנים לקבל פרטים נוספים אודות המוצרים, המלצות של לקוחות אחרים, קופונים למבצעי מכירות ועוד. היישום יושק הערב (ב') בארה"ב.

לפי החזון של יבמ, עם הכניסה לחנות יוריד הלקוח את היישום אל הטלפון החכם או הטאבלט שלו, יירשם ויגדיר פרופיל של המשתנים בהם הוא מעוניין – החל מרשימת הרכיבים של המוצר והתייחסות לגורמי אלרגיה ועד לשאלה האם האריזה ידידותית לסביבה ומתכלה בתהליך ביולוגי. כאשר הצרכן יפנה את המצלמה של הטלפון הנייד או הטאבלט אל המדף בסופרמרקט, יזהה היישום את המוצר ויציג מידע מקיף המוקרן על גבי תמונת המוצר. הנתונים המשולבים עשויים לכלול ניתוח השוואת מחירים, ביקורת לקוחות, רשימת מרכיבים, דירוג ידידותיות לסביבה, או כל מידע אחר שיכול להנחות את הלקוח. לקוחות שיבחרו בכך, יוכלו לשלב גם מידע מרשתות חברתיות: אם מי מרשימת החברים שלו התייחס למוצר, למשל, תדע המערכת להציג את התייחסותו.

כך, לדוגמה, קונה בחנות הבוחן רכישה של חבילת דגני בוקר, יוכל להגדיר מראש במערכת כי הוא מעוניין במותגים דלי סוכר, הארוזים באריזה מתכלה, במסגרת מבצעי הנחות וזוכים לדירוג גבוה של לקוחות אחרים. כשהוא יפנה את המצלמה שבמכשיר הנייד שלו לעבר קופסאות דגני הבוקר המוצגות על מדף הסופרמרקט, יציג היישום תמונת-על של מכלול הנתונים האלה, על גבי תמונת המוצר אליו מתייחסים הנתונים. היישום יוכל גם לדרג כל אחד ממספר פריטים המוצגים בתמונה אחת, על בסיס העדפות הלקוח – ולשלב נתוני מבצעי מכירות רלוונטיים.

לדברי עודד כהן, מנהל מעבדת המחקר של יבמ בחיפה, "אנחנו נכנסים כיום לעידן המסחר החכם, שבו הצרכנים מחפשים אחר קמעונאים בהם יוכלו לבטוח. אספקת מידע מותאם אישית ותמיכה בתהליך החלטות הקניה, עשויה להעשיר את חוויית הקניה ולהדק את הקשר בין הצרכן ובין הקמעונאי. ככל שהתחרות הולכת ומחריפה, כך יש לחדש מודלים עסקיים ולפתח דרכים לתקשורת אישית בין לקוחותיה של יבמ בעולם הקמעונאות – ובין קהל הצרכנים שלהם".

על פי הענק הכחול, היישום מתמודד עם הפער הקיים כיום בין השירות האישי ממנו נהנים קונים באינטרנט ובין חוויית הקניות בחנות, בכל הנוגע לקבלת מידע מקיף באופן מיידי, בהקשת מקש בודדת. היקף המידע הזמין לקונה בחנויות נמוך משמעותית מזה העומד בהישג ידו של הקונה ברשת – למרות שגם בעידן האינטרנט, מהוות קניות בחנויות 92% מנפח המסחר הקמעונאי.

סימה נדלר, מובילת תחום המסחר הקמעונאי בחטיבת המחקר של יבמ, קובעת כי "בעידן המדיה החברתית, ציפיות הלקוחות הולכות וגדלות: הם מעוניינים לקבל מידע, הצעות וייעוץ בזמן אמת לגבי הפריטים אותם הם שוקלים לרכוש. סגירת הפער בין חוויית קניות מקוונות ובין חוויית קניות בחנות תאפשר לקמעונאים לענות לצרכים הייחודיים לכל לקוח, ולשכנע את הלקוח הזה לשוב לחנות גם בקניות הבאות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים