גוגל הגישה לרשויות באירופה הצעות לשינויים באופן הפעולה של מנוע החיפוש

החברה מנסה למנוע באמצעות ההצעות הללו אישומים על אפליה של שירותים שמתחרים באלה שלה בקביעת הדירוג של תוצאות החיפוש ● על פי גוגל, בחברה "הגישו הצעות שנועדו לתת מענה לארבעת התחומים שביחס אליהם הביע הממונה על ההגבלים השגות" ● "אנחנו ממשיכים לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם הרשות", נמסר מהחברה ● באיחוד אישרו שהמכתב של גוגל התקבל, אולם לא התייחסו מעבר לכך

המנהלים הבכירים של גוגל (Google) הגישו לאיחוד האירופי הצעות לשינויים באופן שבו מפעילה החברה את מנוע החיפוש שלה, בניסיון למנוע מהאיחוד להאשים אותה באפליה של שירותים מתחרים.

במכתב ששלח יושב ראש החברה, אריק שמידט, לממונה על ההגבלים העסקיים באיחוד האירופי, ג'ואקין אלמוניה, הוא פירט את הצעדים שמוכנה ענקית החיפוש לנקוט כדי לתת מענה להשגות שהעלו החוקרים של האיחוד לגבי מעמדה הדומיננטי של גוגל בשוק החיפוש באינטרנט ולטענות על העדפת השירותים שלה בדירוג של התוצאות.

במאי דרש אלמוניה מגוגל להגיב עד תחילת יולי על השגות אלה ואחרות, ובכלל זה על שימוש בחומרים שמקורם במנועי חיפוש אחרים בתוצאות של גוגל. כמו כן, הוא דרש ממנו להתייחס לדומיננטיות של החברה בשוק הפרסום באינטרנט ולהיבטים אחרים שמציבים את המתחרות של גוגל בעמדת נחיתות.

בהודעה לעיתונות שפורסמה אמש (ב') ציין דובר גוגל, אל ורני, כי בחברה "הגישו הצעות שנועדו לתת מענה לארבעת התחומים שביחס אליהם הביע הממונה על ההגבלים השגות. אנחנו ממשיכים לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם הרשות".

הדובר של הרשות להגבלים עסקיים של האיחוד האירופי ציין, כי אלמוניה קיבל את המכתב של שמידט, אך הרשות עדיין לא פרסמה את תגובתה להצעות של גוגל.

נגד גוגל מתנהלות חקירות בארצות הברית, באירופה ובמקומות נוספים ביחס למנוע החיפוש שלה. הנתח של החברה בשוק החיפוש באינטרנט מוערך ב-60%, כאשר מנוע החיפוש שנמצא במקום השני, בינג (Bing) של מיקרוסופט (Microsoft), משתרך הרחק מאחור. בחברות מתחרות טוענים שבאלגוריתמים של גוגל נקבעת העדפה לשירותים שמציעה החברה – דבר שמעניק לה יתרון לא הוגן מבחינת החיפוש והפרסום באינטרנט.

במאמר שפרסם ב-7 ביוני באתר של הוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal) טען ג'פרי כץ, מנכ"ל אתר Nextag, שעוסק בהשוואת מחירים, והמנכ"ל לשעבר של אתר הנסיעות Orbitz, כי אם בעבר הניב חיפוש בגוגל את התוצאות הרלוונטיות ביותר, עם הגידול של החברה השתנתה מציאות זו. "כיום, התוצאות הבולטות ביותר שמוצגות הן של חברות ששילמו תמורת זכות זו", טען כץ. הוא הוסיף, כי "במקרים רבים עושה גוגל שימוש בשטח היקר ביותר כדי לקדם מוצרים ושירותים שלה, שלעתים קרובות הם פחות רלוונטיים, ושוללת מחברות אחרות את היכולת להשתמש בו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים