מיקרוסופט רשמה הפחתה של 6.2 מיליארד דולרים בעקבות הרכישה של aQuantive

הרכישה של חברת השיווק דיגיטלי ב-2007 תמורת 6.3 מיליארד דולרים לא הניבה למיקרוסופט את הפירות המיוחלים ● כתוצאה מכך נאלצה הענקית מרדמונד לרשום ברבעון שהסתיים ב-29 ביוני הפחתה בכמעט מלוא סכום הרכישה ● כמו כן, נתונים שפורסמו על הנעשה בשוק מנועי החיפוש מעלים שהנתח של בינג עלה בעוד שהנתח של גוגל ירד, אם כי הפער בין שני המנועים עדיין גדול

מיקרוסופט (Microsoft) הודיעה, כי תרשום בספרי החשבונות שלה הפחתה בסכום של 6.2 מיליארד דולרים, לאחר שהתברר שהחטיבה לשירותים מקוונים (שמפעילה את מנוע החיפוש בינג), לא יכולה להפיק תועלת מהרכישה של חברת השיווק הדיגיטלי aQuantive, שבוצעה ב-2007 תמורת 6.3 מיליארד דולרים.

בהודעה שפרסמה החברה נמסר, כי "בעקבות בדיקה שנערכה השנה הגענו למסקנה שנחוצה מחיקה, 'מתוך רצון טוב', בסכום של 6.2 מיליארד דולרים, בנכסי החטיבה לשירותים מקוונים".

מהענקית מרדמונד נמסר בנוסף, כי "על אף שהרכישה של aQuantive מוסיפה לספק לנו כלים לפרסום באינטרנט, הרי שהיא לא האיצה את הצמיחה כפי שקיווינו, ומשום כך נאלצנו לרשום את ההפחתה".

במקביל הודיעה מיקרוסופט שנרשם שיפור מסוים במעמדו של בינג (Bing), מנוע החיפוש השני בגודלו אחרי גוגל (Google). בנתח השוק של בינג בארצות הברית נרשמה עלייה, כמו גם בהכנסה לחיפוש ובהתרחבות של שיתוף הפעולה עם יאהו! (!Yahoo) לאזורים גיאוגרפיים נוספים. יצוין, כי מיקרוסופט מופקדת על ההיבטים העסקיים של מנוע החיפוש מבית יאהו!.

על פי נתונים של Experian Hitwise ירד הנתח של גוגל בשוק החיפוש ב-5% והגיע בחודש מאי האחרון ל-65%, בעוד שהנתח של בינג עלה בשיעור זהה והגיע ל-28.1%. נתונים של comScore מעלים שבמאי האחרון עמד הנתח של גוגל בארצות הברית על 66.7% בעוד שזה של בינג עמד על 15.4% (ללא שינוי לעומת אפריל). זאת, בהשוואה ל-65.5% ו-14.1%, בהתאמה, במאי 2011.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים