ביל גייטס: סטיב ג'ובס "עשה כמה דברים יותר טוב ממני"

גייטס אמר את הדברים לאחר שנשאל בראיון כיצד הצליח ג'ובס בשוק מחשבי הלוח בעוד הוא נכשל בו עם ה-Surface, שמשלב בין מחשב לוח ל-PC ● לדבריו, "החברות הטובות בעולם הוקמו על ידי פנאטים וכשאתה בן 20 או 30 - הפנאטיות טבעית" ● בהקשר אחר אמר גייטס שהתפקיד שלו במיקרוסופט כיום הוא לספק לאנשים את "הקסם של התוכנה בעבודה ובבית"

"החברות הטובות בעולם הוקמו על ידי פנאטים, וכשאתה בן 20 או 30, כך לפחות היה במקרה שלי, הפנאטיות היא טבעית", כך אמר ביל גייטס, ממייסדי מיקרוסופט (Microsoft).

גייטס התראיין לרשת השידור הציבורית האמריקנית PBS. לדבריו, המשימה שלו כיום במיקרוסופט היא לספק לאנשים את "הקסם של התוכנה בעבודה ובבית".

במענה לשאלה אם במבט לאחור הוא היה משלב בין חומרה לתוכנה, כפי שעשה סטיב ג'ובס באפל (Apple), השיב גייטס, כי "אני מאמין שאפשר ליהנות מהטוב שבשני העולמות. אפשר להקים מערכת אקולוגית עשירה של יצרניות ובמקביל להציע מכשירים טיפוסיים לדוגמה, שממחישים למשל את ההבדל בין מחשבי לוח למחשבי PC".

כדוגמה למכשיר כזה הביא גייטס את Surface, שמשלב בין מחשב לוח ל-PC. "לא צריך להתפשר. אפשר ליהנות במכשיר אחד הן מהיתרונות של מחשב לוח והן מהיתרונות של PC. זה משנה את נקודת המבט", אמר.

לטענת גייטס, הוא הגה את הרעיון של מחשבי הלוח "מוקדם מדי". כיצד, אם כן, הצליח ג'ובס היכן שגייטס נכשל, הקשה המראיין. "הוא עשה כמה דברים טוב יותר ממני", הודה גייטס, בהתייחסו לתזמון של ג'ובס ול-"אריזה שהוא יצר". לדבריו, מחשבי הלוח של מיקרוסופט לא היו "מספיק דקים ואטרקטיביים".

עם זאת, מחשבי Surface מאפשרים ליצור יותר טוב ממחשבי iPad, על פי גייטס. בתשובה לשאלה אם אפל תיאלץ להציע מכשירים דוגמת Surface הביע מייסד מיקרוסופט ספקנות וציין, כי השוק עוד לא הפגין שזה מה שהוא רוצה. עם זאת, הוא הוסיף שזה "ייתכן בהחלט".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עחו

    המכשירים של ג'ובס היו 'קוליים'. זו המילה שהיתה חסרה לגייטס. ה'קוליות' מעולם לא התקיימה אצלו.

אירועים קרובים