ארצות הברית: טושיבה נקנסה ב-87 מיליון דולרים בפרשת תיאום המחירים של צגי ה-LCD

חבר המושבעים קבע, כי החברה קשרה קשר לתאם מחירים בשוק של צגי ה-LCD ופסק, כי היא תשלם 70 מיליון דולרים לצרכנים ו-17 מיליון ליצרניות אחרות שהשתמשו בצגים מתוצרתה ● טושיבה טוענת ש-"הראיות מוכיחות שלא עברנו על החוק" ומתכוונת לנקוט "בכל האמצעים המשפטיים העומדים לרשותה"

טושיבה (Toshiba) קשרה קשר לתאם מחירים בשוק של צגי ה-LCD ותיקנס בסכום של 87 מיליון דולרים – כך קבע חבר מושבעים שדן בתביעה ייצוגית של צרכנים בצפון קליפורניה. מרבית החברות שנתבעו הגיעו להסכמי פשרה, אך בטושיבה העדיפו לעמוד למשפט בסן פרנסיסקו. על פי פסק הדין תשלם טושיבה לצרכנים סכום כולל של 70 מיליון דולרים וליצרניות אחרות שהשתמשו בצגים מתוצרתה סכום כולל של 17 מיליון.

מטושיבה נמסר בתגובה, כי היא לא עברה על החוק וכי היא תנקוט "בכל האמצעים המשפטיים שעומדים לרשותה" כדין שפסק הדין ישונה. "טושיבה מודה לחבר המושבעים על הזמן והמאמץ, אך אנחנו מאמינים שפסק הדין אינו נכון ושהראיות מוכיחות שלא עברנו על החוק", על פי החברה.

לעומת זאת, ריצ'ארד הופמן, פרקליט ראשי משותף של התובעים, אמר ש-"אנחנו שמחים מאוד שחבר המושבעים פסק לטובתנו וקבע שטושיבה הפרה את החוק, במיוחד נוכח החלטת הממשל שלא להגיש כתב אישום פלילי נגד החברה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים