דיווחים: אפל צפויה להשיק מכשיר מיני iPad עד סוף השנה

החברה תשיק מכשירים בגודל 8-7 אינצ'ים כדי לשמור על יתרונה בשוק, בייחוד לאור התחרות הצפויה מצד ה-Surface של מיקרוסופט וה-Nexus 7 של גוגל, כך על פי סוכנות הידיעות בלומברג ● ההודעה על כך צפויה להימסר באוקטובר, סמוך למועד הצגת הגרסה החדשה שלה ל-iPhone ● לדברי אנליסטים, iPad זול יותר יחתור תחת הניסיונות של יצרניות מתחרות רבות לנגוס בנתח השוק של אפל בעזרת היצע מכשירים ברמת מחירים זולה יותר

מזה זמן רב רוחשות שמועות על כוונתה של אפל (Apple) להשיק גרסה מוקטנת של מכשיר ה-iPad, שלפחות עד כה לא התממשו. אולם, אתמול (ג') פרסמה סוכנות הידיעות בלומברג (Bloomberg) ידיעה המתבססת על מידע פנימי, האומרת שאפל אכן מתכננת להשיק עד סוף השנה מכשיר מעין זה.

על פי שני מקורות לא מזוהים, המצוטטים בידיעה, עולה כי לקראת סוף השנה תשיק אפל iPad בגודל 8-7 אינצ'ים כדי לשמור על יתרונה בשוק, בייחוד לאור התחרות הצפויה מצד ה-Surface של מיקרוסופט (Microsoft) וה-Nexus 7 של גוגל (Google).

אחד מן המקורות ציין, כי ההודעה על כך צפויה באוקטובר. לדברי אנליסטים, בחודש זה צפויה אפל גם להציג את הגרסה החדשה שלה ל-iPhone. גם גרסת iOS 6 החדשה למכשירים ניידים צפויה להיכלל במכשירים של אפל במהלך הסתיו הקרוב. מקור נוסף ציין, כי ה-iPad המוקטן והזול יותר לא יכלול מסך איכותי כמו אחיו הגדול.

גם חברת המחקרים NPD מעריכה שאפל מתכננת מכשיר iPad מיני. "אנחנו יודעים שיש תוכנית עסקית לפאנל של 7.85 אינצ'ים, ויש יעד לייצור המוני שלו", ציין ריצ'רד שין, אנליסט מ-NPD. "אנחנו יודעים שזה בשביל אפל. אני לא יודע את שם המכשיר, אבל אני יודע שזה עומד להיות טאבלט", הוא הוסיף.

NPD מקבלת מידע מיצרניות רכיבים בשרשרת האספקה, ולדברי שין, תהליך הייצור עומד להתחיל בקרוב. "הכל כבר מוכן", אמר שין. "אנחנו יודעים כמה פאנלים עומדים להיות מיוצרים מלוחות הזכוכית. יש סימנים לכך בשרשרת האספקה". עם זאת, שין סייג את דבריו, ואמר כי אין עדיין וודאות מוחלטת עד שיהיה לו אישור לכך שהייצור אכן התחיל. "טבעה של שרשרת אספקה שדברים עדיין יכולים להשתנות בה".

רמזים נוספים על ייצור שקשור למכשירים האלה התקבלו מאתר סיני, המדווח כי ל-iPad המוקטן יהיה מסך IGZO (ר"ת indium gallium zinc oxide – תחמוצת של המתכות אידיום, גליום ואבץ) – טכנולוגיה שמאפשרת מסכים דקים יותר, כמו גם יתרונות נוספים. למרות ששין לא יכול היה לאשר כי מסך ה-IGZO אכן מיועד למכשיר ה-iPad המוקטן, הוא אמר כי אפל מודיעה עכשיו לספקיות שלה כי היא מעוניינת להשתמש בטכנולוגיה הזאת במוצריה. מחירו של ה-iPad מיני יעמוד על 299 דולרים, כך על פי דיווחים שונים. מספר המכשירים המיועדים לייצור עומד על 35 מיליון ב-2013.

לדברי אנליסטים, iPad זול יותר יחתור תחת הניסיונות של יצרניות מתחרות רבות לנגוס בנתח השוק של אפל בעזרת היצע מכשירים ברמת מחירים זולה יותר. כרגע, הגרסה הזולה ביותר של ה-iPad 2  (הכוללת 16 ג'יגה-בייט ותקשורת Wi-Fi בלבד) נמכרת ב-399 דולרים בחנויות של אפל. לדבריהם, "זה עשוי להיות חלום הבלהות של המתחרות. הכדור הוא במגרש של אפל".

אמזון (Amazon) הצליחה יפה עם מכשיר ה-Kindle Fire שלה, שהושק ב-2011, אם כי באחרונה מראים הנתונים על האטה במכירותיו. מיקרוסופט מתכננת לנגוס מנתח השוק של אפל בתחום הטאבלטים עם מכשירי ה-Surface מבוססי חלונות 8 (Windows 8) שלה. בקצה הנמוך של המחירים, הכריזה גוגל על ה-Nexus 7 שלה, שמיועד להתחרות "ראש בראש" מול iPad מוקטן של אפל. לדברי אנליסטים, תמחור אגרסיבי יהיה המפתח להצלחה בשוק הטאבלטים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים