להיות מעורב או להישאר מאובק בצידי הדרך?

זו הדילמה המרכזית שעומדת כיום בפני מנמ"רים שעומדים מהצד אל מול טכנולוגיות חדשות ● המדובר באותן הטכנולוגיות שמאיימות לייתר את תפקידם ולהאיץ את מגמת ההתייעלות והחיסכון שארגונים רבים נאלצים להנהיג, בגלל המשבר הכלכלי באירופה ובאזורים אחרים בעולם

מזה עשור עסקים מחפשים למקד את פעילות ה-IT שלהם תחת קורת גג אחת ולעבוד באמצעות תשתיות אחודות. זאת, במטרה לספק לקווי העסקים שלהם שירותים יעילים יותר. הטכנולוגיות החדשות, כמו מיחשוב ענן, Big Data, מובייל ושירותים שהוכנסו לתוך מערכות אוטומטיות שונות, מאיצים את המגמה הזו. התוצאה היא יותר ויותר פנים מודאגות של מנמ"רים ועובדי IT, שמבינים שאם לא יעלו על העגלה הזו בזמן, היא תמשיך לנוע בלעדיהם, ותשאיר אותם בצידי הדרך – מאובקים וחסרי אונים.

מחקר חדש שנערך במימון ענקית המיחשוב דל (Dell), העלה כי מנמ"רים ובעלי תפקידים טכנולוגיים בארגון מאמינים שמרבית הפונקציות שהם ממלאים הקשורות ל-IT, עומדות להשתנות בתוך שלוש שנים. 43% מהמנמ"רים שהשיבו לסקר אמרו, כי הם בטוחים שהארגון שלהם צועד לקראת עידן שבו ה-IT יהפוך למוצר צריכה, שניתן יהיה לרכוש בהתאם לצרכים, כלומר על בסיס של תשלום לפי שימוש. החידוש במחקר הזה הוא, שמנמ"רים בעלי תפקידים בכירים סבורים שמגמת ההצטרכנות של ה-IT לא תוגבל לרמת התשתיות או השירותים הבסיסים, אלא תשפיע על הארגון לכל רוחבו – דבר שישפיע על כלל הפעילות העסקית.

הנתון הזה מעבה את העננים השחורים המתמרים מעל ראשיהם של מנמ"רים רבים בעולם. כולם יודעים שאין כאן פתרונות קסם. בראש ובראשונה המנמ"רים צריכים להחליף את הדיסקט שבראש שלהם. עליהם ללמוד במהירות את שפת הארגון – ולא רק לדבר אותה, אלא גם לפעול בהתאם.

המחקר של דל, שבדק את עמדותיהם של מנהלי בכירים אחרים בארגון, גילה שוב בוודאות, כי המנמ"ר והמנהל עדיין מדברים בשתי שפות שונות. כך, 46% מהמנהלים שנסקרו אמרו, כי מנהלי הטכנולוגיה לא מבינים את הקוד העסקי של הארגון, למרות שהם באמת מנסים וכי חל שיפור מסוים.

הטענה של המנמ"רים ואלו שתומכים בהם היא, שארגונים שמפעילים אגפי IT איכותיים ומבצעים פרויקטים, מצליחים להגיע לתוצאות עסקיות טובות יותר. אבל הסקר הזה קצת מקלקל את השמחה, מאחר ש-20% מהנשאלים אמרו, שלמנמ"ר לא היתה שום תרומה להצלחה העסקית של הארגון. המדובר בשיעור נכבד, שצריך להדאיג את כל מי שעוסק בתחום ה-IT.

האיום המתואר פה הופך לממשי בין היתר מפני שארגונים חייבים כיום להציג התייעלות, כדי לצמצם את נזקי ההאטה והמיתון הפוקדים חלקים ניכרים מהעולם המערבי. הצמצום בהוצאות כולל גם את ה-IT, וברור לכולם שכל מנהל יעשה הכל כדי לחתוך בהוצאות – בין אם זה על ידי הגברת המעבר לענן, הוצאת עבודות למיקור-חוץ או כל דבר אחד שיוריד מהתקציב שלו הוצאות שכר והשקעות יקרות.

הסקר גם משיא עצות לארגונים עצמם, ורומז להם לא למהר כל כך. למנכ"לים, אומרים מחברי הסקר, לחשוב מחוץ לקופסה ולהפנים את העובדה שהידוק הקשרים עם ה-IT בארגון והגדלת ההשקעות, עשויים להביא לכך שהארגון יצמח ויכנס לקווי עסקים חדשים. עדיין צריך לתמוך במגמות כמו מובייל, BI ו-Big Data, ולכן המסקנה היא לא למהר, לא לשפוך את התינוק עם המים ולנסות לראות מה אפשר בכל זאת להוציא מה-IT. במקביל, נדרשים המנמ"רים להסתכל החוצה ולראות את העולם דרך משקפיים מציאותיות. עליהם לזהות את הקרון הנכון, לעלות עליו – ולא להישאר בחוץ. ויפה שעה אחת קודם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים