טרנד מיקרו: היקף המזיקים לאנדרואיד יגיע לממדים של מגיפה כלל עולמית

בחברת האנטי וירוס מזהירים שהיקף המתקפות והיישומים הזדוניים לטלפונים חכמים מבוססי אנדרואיד גבוה מכפי שצפו ● על פי הנתונים שלה, בחודשים האחרונים עלה מספר היישומים הזדוניים לאנדרואיד ל-20 אלף, וברבעון הרביעי של השנה הוא צפוי להתקרב ל-130 אלף ● בטרנד מיקרו מסמנים את חנות Google Play כמקור להפצה של יישומים זדוניים שמשמשים לגניבת נתונים או פגיעה בפרטיות - דבר שגורם כבר תקופה ממושכת למבוכה לא פשוטה לגוגל

אחד מכמה פנים. אנדרואיד

היקף המזיקים למערכות אנדרואיד (Android) מגיע לרמות מדאיגות ואלה עלולים להפוך למגיפה עולמית – כך מזהירה חברת האנטי וירוס טרנד מיקרו (Trend Micro).

על פי נתונים חדשים שפרסמה החברה, אם בתחילת השנה הכירו בה יותר מ-5,000 יישומים זדוניים לטלפונים חכמים עם מערכות אנדרואיד, הרי שבחודשים האחרונים עלה המספר לכ-20 אלף. טרנד מיקרו צופה שברבעון השלישי של השנה יעלה המספר לכ-38 אלף, וברבעון הרביעי הוא יתקרב ל-130 אלף. בחברה אומרים שמספרים אלה מעידים שמדובר במגיפה כלל עולמית ולא בזיהום מקומי.

בטרנד מיקרו מסמנים את חנות Google Play כמקור להפצה של יישומים זדוניים שמשמשים לגניבת נתונים או פגיעה בפרטיות בדרכים שונות – דבר שגורם כבר תקופה ממושכת למבוכה לא פשוטה לגוגל (Google). על פי הנתונים של טרנד מיקרו, ליותר מתריסר יישומים זדוניים נרשמו יותר מ-700 אלף הורדות לפני שהוסרו על ידי גוגל. בין הנזקים שגורמים היישומים הזדוניים – חיוג לשירותים שגובים תשלום גבוה, גניבת נתונים, מעקב אחר מיקום פיזי באמצעות GPS והצגת פרסומות.

משרדי גוגל בארצות הברית סגורים במחצית השנייה של השבוע הנוכחי בשל חופשת יום העצמאות ולפיכך לא ניתן היה לקבל את תגובת החברה.

"הגידול המהיר בהיקף המזיקים ממחיש את העניין הרב שמגלים הנוכלים בפלטפורמות ניידות, ובמיוחד במערכות אנדרואיד", ציין ריק פרגוסון, מנהל למחקרי אבטחה ותקשורת בטרנד מיקרו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים