ישראל קלוש, מנכ"ל קווסט ישראל: "רכישת החברה על ידי דל טבעית לשני הצדדים"

"דל רכשה את קווסט על מנת להרחיב ולהעמיק את עסקי התוכנה. אנו מקווים שההשקעות בקווסט יתורגמו גם להרחבת וחיזוק הסניף הישראלי", אמר קלוש בראיון לאנשים ומחשבים, בעקבות עסקת הענק שהוכרזה השבוע, בהיקף 2.4 מיליארד דולרים ● לדבריו, "רכישת קווסט משרתת אותנו, כי דל תייצר זרוע מו"פ משמעותית שתצמח ולה היתרון של גב חזק וגדול - ענק עולמי שיאפשר למנף ולצמוח יותר ממה שיכולנו באופן אורגני"

"אין הרבה חברות שהן בסדר גודל בר-רכישה עבור דל (Dell), כמו קווסט (Quest Software). מדובר ברכישה שהיא כולה תוכנה ומשחקת במגרש העסקי המשיק לדל באופן טבעי. עבור דל רכישת קווסט היא טבעית", כך אמר ישראל קלוש, מנכ"ל קווסט ישראל, בראיון לאנשים ומחשבים.

קלוש אמר את הדברים בעקבות רכישת ענקית המיחשוב דל את קווסט, לאחר מרדף שארך חודשים. כך, ביום ב' השבוע הודיעה באופן סופי
דל כי תרכוש את קווסט תמורת כ-2.4 מיליארד דולרים. התוכנות של קווסט מסייעות לעסקים בכמה תחומי מפתח בעולם המיחשוב: ניהול בסיסי נתונים, ניהול שרתים, ניהול סביבת המשתמשים, הגנה על המידע וגיבויו, ניהול זהויות וניהול גישה, וכן ניטור ביצועים.

החברה הנרכשת מעסיקה 3,850 עובדים, כשליש מהם – 1,300 הם אנשי מו"פ. קווסט משרתת יותר מ-100 אלף לקוחות והכנסותיה השנתיות נאמדות ביותר מ-857 מיליון דולרים. מטה החברה נמצא באליסיו וייג'ו, קליפורניה. היא מיוצגת בארץ על ידי ACS, המוכרת את מוצריה ומפעילה מרכז מו"פ באור יהודה, שמבוסס על רכישת עבר שלה.

ב-1999 רכשה קווסט את הסטארט-אפ הישראלי נפטון והקימה פה מרכז מו"פ. עשר שנים לאחר מכן, ב-2009, רכשה קווסט את הסטארט-אפ הישראלי מונוספיר (MonoSphere), המפתח פתרונות תוכנה לניצול משאבי אחסון וגיבוי נתונים, תמורת סכום לא ידוע. מרכז המו"פ בארץ מעסיק כיום 75 עובדים, ומתמחה בשני תחומים: ניטור ודיאגנוסטיקה למסדי נתונים ומיחשוב ענן.

"הרכישה יוצרת מצב של Win-Win משמעותי לשני הצדדים", אמר קלוש. "דל מחפשת לבנות את זרוע התוכנה שלה וברכישת קווסט היא קיבלה שני דברים. האחד הוא גלריה אדירה של יותר מ-200 מוצרי מדף, המספקים פתרון לניהול IT. זה משלים בצורה משמעותית את פתרונות דל. משפחות המוצרים הן: ניהול שרתי חלונות (Windows) וניהול סביבת התשתיות של מיקרוסופט (Microsoft), פתרונות ניטור כלי IT, הגנה על מידע, ניהול סביבת העבודה של המשתמש, ניהול זהויות ובקרת גישה וניהול בסיסי נתונים.

לפעילויות הללו יש סינרגיה אדירה לפעילות העסקית של דל. לדל יש תשתיות חומרה לארגונים ולמשתמשי הקצה של שרתים, אחסון ורישות, לצד שירותים, אבטחת מידע ומיחשוב ענן. לסינרגיה למוצרי קווסט יש ערך מוסף ברור, יש פה תוספת משמעותית בהרחבת גלריית הפתרונות של דל. מתקבלת 'ערימה' של חומרה משולבת תוכנה, וכך ניתן לספק ללקוחות פתרון אינטגרטיבי, משמעותי ובעל ערך מוסף".

הדבר השני שדל מקבלת ברכישה, אמר קלוש, "הוא תשתית ארגונית משמעותית של פיתוח תוכנה ותוספת של 1,300 אנשי מו"פ. רכישת קווסט יכולה להוות בסיס עסקי עיקרי לפיתוח תוכנה – ומפה ניתן לגדול".

בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים, אמר קלוש, כי "אנו לא יודעים מה יקרה עימנו. העסקה נסגרה רק השבוע וייקח זמן עד שהדברים יובררו. דל רכשה את קווסט על מנת להרחיב ולהעמיק את עסקי התוכנה. אנו צופים שבעתיד הקרוב נראה גידול בהשקעות בקווסט. אנו מקווים שההשקעות יתורגמו גם להרחבת וחיזוק הסניף הישראלי. רכישת קווסט משרתת אותנו, כי דל תייצר זרוע מו"פ משמעותית שתצמח ולה היתרון של גב חזק וגדול – ענק עולמי שיאפשר למנף ולצמוח יותר ממה שיכולנו באופן אורגני".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יובל מאחר

    קלוש, למה אתה מחפש עבודה? אתה לא מאמין בסניף הישראלי?

  2. יובל

    מה טבעי בזה? כמו ש DELL לא יודעת לתת תמיכ סבירה בארץ, הם יהרסו את המוצרים של QUEST...

אירועים קרובים