הנשיא פרס: "יש צורך דחוף בהגדלת תקציבי המדען – שם טמון עתידה של מדינת ישראל"

נשיא המדינה, שמעון פרס, ביקר הבוקר במפעל Fab28 של אינטל בקריית גת, סייר בחדר הנקי ונפגש עם העובדים וההנהלה ● "הצטערתי לשמוע שאינטל החליטה לבנות את המפעל הבא שלה באירלנד. אני מקווה שאת המפעל של דור השבבים שיבוא אחרי זה שייוצר באירלנד, תחזור החברה לבנות פה", אמר ● אינטל, לדברי הנשיא, מהווה את שיא הטכנולוגיה והפסגה הישראלית: "מה שעושים פה לא עושים בשום מקום בעולם - עם עליונות טכנולוגית ושליטה מלאה"

"יש צורך דחוף בהגדלה משמעותית של תקציבי המו"פ של המדען הראשי, כי שם טמון עתידה של מדינת ישראל", כך אמר הבוקר (ה') נשיא המדינה, שמעון פרס, בעת ביקור ממלכתי שערך במפעל Fab28 של אינטל (Intel) בקריית גת. הנשיא פרס היה אורחם של נשיא אינטל ישראל – מולי אדן, ומנכ"ל אינטל ישראל – מקסין פסברג. הנשיא שמע מהשניים על פעילות החברה, הישגיה ותרומתה לכלכלה הישראלית ולהצלחתה של אינטל ברחבי העולם.

במסיבת העיתונאים שנערכה במהלך הביקור, אמר פרס, כי "אני שימשתי כשר האוצר כאשר נחתם ההסכם הראשון עם אינטל. גם אז, כמו היום, נשמעה ביקורת והתעוררו ויכוחים על הכסף הרב שהממשלה לכאורה השקיעה במפעל של אינטל. אולם, מאז אינטל החזירה את ההשקעה שלנו בה פי כמה – במסגרת מיסים ותרומה אדירה לייצוא ההיי-טק של המדינה, המהווה כ-40% מכלל הייצוא הישראלי". עוד הוסיף הנשיא פרס, כי "המפעל עושה גדולות ונצורות. הוא תורם תרומה כלכלית אדירה ומסייע לביסוס למעמדה של ישראל בעולם, כאשר הסניף הישראלי של אינטל נחשב למרכזי ולמתקדם ביותר".

בהתייחסו להחלטתה של אינטל שלא לבנות את המפעל הבא שלה בישראל, אלא באירלנד, אמר פרס, כי "הצטערתי לשמוע על כך, אבל אני מקווה מאוד שאת המפעל החדשני הבא, שייצר את דור המעבדים שיגיע אחרי דור השבבים שייבנה באירלנד, תקים אינטל שוב בישראל".

בחדר הנקי. נשיא המדינה, שמעון פרס (משמאל); מולי אדן, נשיא אינטל ישראל (במרכז); ומקסין פסברג, מנכ"ל אינטל ישראל (מימין). צילום יח"צ: סיון פרג'

שיאו של הביקור היה סיור שערך הנשיא בחדר הנקי של המפעל, שם מיוצרות פרוסות השבבים מסיליקון. לצורך הביקור, אף לבש הנשיא חליפה סטרילית, המונעת זיהום המתקן ונדרשת על מנת להיכנס למתחם. את החלק האחרון של הביקור הקדיש הנשיא למפגש עם כמה מאות עובדים, להם אמר בין היתר, כי "אנו גאים בכם ובשותפות עם אינטל, שגילתה אמון במדינה ובחרה בישראל ובקרית גת להקמת המפעל שלה".

"ההצלחה של אינטל אינה מיוחסת רק לטכנולוגיה, אלא גם הודות להנהלה נחושה ורגישה שיודעת לנהל לא רק מכונות – אלא גם אנשים", אמר נשיא המדינה. "בסופו של דבר, כל מה שראינו פה הם הישגים של בני אדם. המפעל של אינטל הוא שיא הטכנולוגיה והפסגה הישראלית. מה שעושים פה לא עושים בשום מקום בעולם – עם עליונות טכנולוגית ושליטה מלאה. המפעל הזה הופך את ישראל לארץ זבת חלב וצ'יפים (שבבים) – ואנו רק בראשית הדרך".

מימין: מולי אדן, נשיא אינטל ישראל; נשיא המדינה, שמעון פרס; ומקסין פסברג, מנכ"ל אינטל ישראל. צילום יח"צ: סיון פרג'

בדברי ההסבר שלו על החברה, אמר מולי אדן – נשיא אינטל ישראל, כי "החזון של אינטל הוא ליצור טכנולוגיה שתחבר את כל האנשים על כדור הארץ ותעשיר את חייהם. כאשר נגשים את החזון הזה, נצליח לסגור פערים בחברה".

מקסין פסברג, סגנית נשיא באינטל העולמית ומנכ"ל אינטל ישראל אמרה, כי "המייחד את אינטל, שנבחרת כבר חמש שנים רצופות למקום העבודה הטוב ביותר בישראל, הוא שאנחנו שמים את האדם במרכז העשייה ושואלים איך נגיע לאנשים הטובים ביותר ונבטיח להם תעסוקה לאורך זמן, פיתוח עצמי וקריירה מאתגרת. זאת, תוך שאנו פונים לכל חלקי האוכלוסייה בארץ".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אמיר סרנגה

    חברות מחקר ופיתוח ישראליות יכולות לגייס הון מכמה מקורות כגון קרנות הון סיכון, בתי השקעות, בנקים, מדען ראשי, חברות כרטיסי אשראי סנטוריון/פלטינה/זהב. אם ניקח לדוגמא גיוס הון מהמדען הראשי התנאי הדרוש לגיוס הון ממנו הוא הפיכתו למוטב מיופה כוח בחשבון ב -% חלקי או מלא בחשבון הבנק של חברת המו"פ לפי גובה התקציב שהוא מעניק, אי לכך המדען הראשי רשאי למשוך סכומי כסף מחשבון הבנק של חב' המו"פ במידה וחברת המו"פ לוקה בחסר כל זאת כאמור לפי שיקול דעתו המקצועית של המדען הראשי. לכן, עדיף גם לגיבויי לקחת הלוואה מחברות כרטיסי האשראי בהתאם לתחום הפעילות לדוגמא חברות הייטק וביוטק יכולים להצטרף למועדון כרטיס האשראי החוץ בנקאי אמריקן אקספרס – אנשים ומחשבים הנותן פתרון אשראי מלא לחברות במועדון הייטק והביוטק. .. אמיר סרנגה M.B.A מנהל עסקים

אירועים קרובים