פייסבוק ויאהו! ישתפו פעולה וביטלו את התביעות זו נגד זו

החברות ישתפו פעולה בתחומים של פרסום באינטרנט ורישוי פטנטים, ובמקביל ביטלו את התביעות ההדדיות על הפרת זכויות בפטנטים ● מדובר בהרחבה של הסכם קיים בין שתי החברות, שאפשר עד כה לגולשים לשתף תכנים של יאהו! בפייסבוק ● ההסכם החדש כולל רישוי צולב של פטנטים ושיתוף פעולה במוצרי פרסום שונים, גם במהלך אירועי מדיה גדולים דוגמת האולימפיאדה או הסופרבול

פייסבוק (Facebook) ויאהו! (!Yahoo) הגיעו בסוף השבוע להסכם לשיתוף פעולה רחב היקף בתחומים של פרסום באינטרנט ורישוי פטנטים, ובמקביל ביטלו את התביעות ההדדיות על הפרת זכויות בפטנטים.

בכך הושם קץ לסכסוך הפטנטים, שהחל בכהונתו הקצרה של המנכ"ל הקודם של יאהו!, סקוט תומפסון, שנאלץ להתפטר לפני מספר חודשים לאחר שהתגלו אי דיוקים בקורות החיים שלו. מקורות ציינו, כי המנכ"ל הזמני, רוס לווינסון, נחשב למועמד המוביל לתפקיד המנכ"ל הקבוע.

ההסכם החדש לשיתוף פעולה אסטרטגי בין שתי החברות הוא למעשה הרחבה של הסכם קיים שאפשר למשתמשים עד כה רק לשתף תכנים של יאהו! בפייסבוק. הוא כולל רישוי צולב של פטנטים ושיתוף פעולה במוצרי פרסום שונים, גם במהלך אירועי מדיה גדולים דוגמת האולימפיאדה או הסופרבול.

"אני שמחה שהצלחנו ליישב את העניין ברוח חיובית ומצפה לשיתוף פעולה הדוק עם רוס ועם שאר חברי ההנהלה של יאהו!", אמרה שריל סנדברג, מנהלת התפעול הראשית של פייסבוק וחברה חדשה במועצת המנהלים של הרשת החברתית.

יאהו!, מחלוצות האינטרנט, מתקשה בשנים האחרונות למצוא כיוון, בעידן שבו משגשגות גוגל (Google), פייסבוק ואפל (Apple). מזלה של החברה לא שפר עליה מאז שדחתה ב-2008 את הצעת הרכש של מיקרוסופט (Microsoft), שעמדה על 44 מיליארד דולרים. יאהו! החליפה מאז ועד עתה ארבעה מנכ"לים ובחברה מסרבים לומר מתי תתפרסם ההכרזה על המנכ"ל הקבוע החדש.

כשהגישה יאהו! את התביעה על הפרת זכויות בעשרה פטנטים נגד פייסבוק טענו המבקרים, כי העיתוי נבחר בשל ההנפקה של פייסבוק, שנערכה זמן קצר לאחר מכן. בתביעה נטען, כי הרשת החברתית הפופולארית הייתה "אחד האתרים בעלי ביצועי הפרסום הגרועים ביותר", עד שאימצה את הפטנטים של יאהו!.

חודש לאחר מכן הגישה פייסבוק תביעה נגדית בה טענה, כי יאהו! בוחרת "להתמקד בתביעות במקום בחדשנות". כן הודיעה החברה באפריל, חודש לפני ההנפקה, על עסקה שבמסגרתה רכשה ממיקרוסופט את הזכויות על מאות פטנטים שמקורם ב-AOL תמורת 550 מיליון דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים