תוכן שיווקי

לקראת אירוע | מיקי סלע, סמנכ"ל שיווק ומכירות בחברת אקטיביו: "המידע מצוי במרכז העצבים של כול ארגון פיננסי"

לקראת אירוע Smart Finance, 10 ליולי, אווניו, קריית שדה התעופה

08/07/2012 12:57

חברת אקטיביו (Actiview) מתמחה בשירותי ייעוץ והטמעה של פתרונותInformation Management ו-BI. לקראת אירוע "Smart Finance 2012" סוקר מיקי סלע, סמנכ"ל שיווק ומכירות בחברה, את המגמות המובילות, האתגרים והפתרונות בתחום ניהול המידע הארגוני במגזר הפיננסים.

מהם האתגרים המרכזיים בפניהם ניצבים מוסדות פיננסיים היום?
האתגר המרכזי של מגזר הפיננסים נובע מהשילוב של מספר גורמים: מציאות עסקית מורכבת עם אלמנטים של תחרותיות, שיווק, גיוס לקוחות ושירות; מהאופי השמרני שמצוי ב-DNA של תעשיית הפיננסים; ומהצורך לתת מענה לרגולציה הגוברת. אנחנו רואים שהמידע מצוי במרכז העצבים של כול ארגון פיננסי. אנחנו גם רואים שניהול נכון של המידע הארגוני מאפשר לכול דרגי קבלת ההחלטות והביצוע נגישות לכלים שיתנו להם יכולת תחרות  משופרת, הקמת מוצרים ושירותים חדשים, מענה יעיל לניהול סיכונים, ובו בזמן תשובה לרגולציות המחמירות ביותר. זה נכון לרמת הסניף, לרמת הנהלת האיזור ולהנהלה הבכירה – כולם זקוקים לכלים ומידע בזמן אמת שיאפשרו להם להוביל את הארגון במציאות כלכלית לא פשוטה.

האם תוכל לתת דוגמא לאתגר כזה שאתם נתקלים בו מחיי היום-יום של מוסד פיננסי?
בוודאי. ניקח לדוגמא את נושא חלון הלילה שבעבר נמשך כ-12 שעות ונועד לאפשר לבנק לבצע סינכרון בין המערכות. חלון הלילה הזה התקצר משמעותית בשנים האחרונות כתוצאה מהארכת שעות הפעילות של הסניפים, מהצורך לתת מענה למסחר בניירות ערך בחו"ל מחוץ לשעות הפעילות הרגילות, ומהגידול הכללי בנפח הפעילות של הבנקים. כתוצאה מכך נדרש הבנק לבצע פעילות של העברת המידע בחלון זמנים קצר יותר, מה שמחייב שיטות יעילות יותר להעברת נתונים בין מערכות הליבה של הבנק למערכות הניהוליות ומערכות קבלת ההחלטות בבנק. נושא אחר, הוא הרגולציה שדרישותיה הולכות וגדלות. דרישות אלו מחייבות סט שלם של אנליזה ודוחות שבעבר לא היו קיימים והיום הארגון נדרש להם באופן שוטף, לעיתים אף בזמן אמת.

כיצד משפיעה השפה הארגונית של הבנק על איכות הנתונים והמידע?
שפה ארגונית אחת היא מהאתגרים הנוספים שאנחנו נתקלים בהם כאשר אנחנו בוחנים פעילות של ארגון פיננסי. במוסדות פיננסים מובילים בעולם כבר פועלים ליצירת הגדרות עסקיות ברורות ואחידות מתוך הבנה שקשה עד בלתי אפשרי לקיים תהליכי קבלת החלטות איכותיים כשאין הסכמה בין המחלקות על ההגדרה של מוצרים פיננסיים, חישובי רווחיות של מוצרים שונים, העמסת העלויות וכיוצ"ב. אחת הסיבות למורכבות ביצירה של שפה ארגונית אחת נובעת מכך שנתונים פיננסיים שונים מנוהלים במערכות תפעוליות שונות כשלכול מערכת סט שונה של יישויות והגדרות. האתגר במקרה כזה הוא להגדיר מודל נתונים בעל יכולת לייצר "אמת אחת" בארגון ולהתמודד עם ההגדרות והדרישות העסקיות שנוספות כל הזמן.

לסיכום, האם אתה חש שינוי באופן בו נתפס המידע הארגוני?
בהחלט יש שינוי תפיסה בכול הנוגע לחשיבות הניהול והטיפול במידע הארגוני. כולנו מדברים על "המידע כנכס אסטרטגי של הארגון" ואף שבפועל ארגונים שונים מפרשים זאת אחרת – במקרה של המגזר הפיננסי זהו אחד הנכסים המרכזיים והעיקריים. אנו רואים במגזר זה את ההבנה שניהול נכון של מידע, השקעה באיכות המידע וזמינותו הם מפתח לשיפור התחרותיות, חדשנות במוצרים חדשים, ניהול משאבים יעיל וצמצום סיכונים – המשפיעים כולם על שורת הרווח הסופית. אנחנו גם צופים התגברות של המגמה הזו בשנים הקרובות, שעל פי כל התחזיות מזמנות לנו אף אתגרים גדולים יותר.

אירועים קרובים