חברת סטארט-אפ של עובדי נוקיה לשעבר תציע טלפונים חכמים מבוססי MeeGo

החברה הפינית ג'ולה תקים לתחייה את מערכת ההפעלה שזנחה נוקיה לטובת חלונות פון ● על פי ההודעה שפרסמה ג'ולה, עובדים בה "מנהלים ואנשי מקצוע מחטיבת MeeGo של נוקיה, וכן מיטב המוחות ששקדו על MeeGo בקהילה"

קבוצה של עובדי נוקיה (Nokia) לשעבר הקימה חברת סטארט-אפ בשם ג'ולה (Jolla), מתוך שאיפה להציע טלפונים חכמים שיתבססו על מערכת ההפעלה MeeGo, שהמעסיקה הקודמת שלהם פיתחה בשיתוף עם אינטל (Intel) ולאחר מכן זנחה לטובת חלונות פון (Windows Phone) של מיקרוסופט (Microsoft). בראש החברה החדשה עומד מארק דילון, שנושא בתואר מנהל תפעול ראשי. דילון עבד בנוקיה במשך 11 שנים ובתפקידו האחרון שימש כמהנדס בכיר של מערכת MeeGo.

על פי ההודעה שפרסמה ג'ולה, עובדים בה "מנהלים ואנשי מקצוע מחטיבת MeeGo של נוקיה, וכן מיטב המוחות ששקדו על MeeGo בקהילה. נוקיה פיתחה דבר נפלא – הטלפון החכם הטוב בעולם. הוא ראוי להמשך, ואנו נוסיף לעבוד עם כל האנשים המבריקים והמוכשרים שתרמו לסיפור ההצלחה של MeeGo. ביחד עם משקיעים ושותפים נתכנן, נפתח ונמכור טלפונים חכמים חדשים עם מערכת MeeGo. אנו מוסיפים לגייס את אנשי MeeGo המוכשרים ביותר שיוכלו לתרום לדור הבא של הטלפונים החכמים".

MeeGo היא מערכת הפעלה חופשית שמבוססת על לינוקס (Linux), ותוכננה במיוחד עבור מחשבי Netbook ומחשבי לוח. הטלפון החכם שהציגה נוקיה עם מערכת MeeGo זכה לשבחים רבים אך עד עתה נחשב לניסיון חד פעמי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים