הממשלה תקים עמק קיברנטי בדימונה בהשקעה של מאות מיליוני שקלים

ההצעה, שגובשה על ידי צוות בראשותו של ח"כ רוברט אילטוב, נשענת על העובדה, כי תחום הסייבר הוגדר על ידי ראש הממשלה כבעל עדיפות לאומית, כאשר מטרתה המרכזית היא הכשרת כוח אדם מקצועי לצורכי הסייבר השונים ● בין יעדי הפרויקט: הקמת פנימייה טכנולוגית ושלוחה אוניברסיטאית בתחום הסייבר, וכן העברת חברות היי-טק גדולות לאזור הנגב

הממשלה יוזמת הקמת עמק קיברנטי בעיר דימונה, שיאכלס בתוכו מוסדות אקדמיים להכשרת כוח אדם בתחום הסייבר, תוך התמקדות בצורכי צה"ל, ובהמשך אף יעודד העברת תעשיות עתירות היי-טק לנגב המזרחי. לשם כך, הוגשה לממשלה הצעת תקציב, המשקפת עלות השקעה של 330 מיליון שקלים.

הרעיון להקמת עמק סייבר בדימונה, שיהווה מעין אקו סיסטם טכנולוגי, גובש על ידי צוות בראשותו של ח"כ רוברט אילטוב. עוד כלל הצוות את מאיר כהן, ראש עירית דימונה; אלי בורנשטיין, סגן ראש עיריית דימונה; אסתי פשין, מנכ"לית שדולת ההיי-טק בכנסת; ורוני פלמר, מנכ"ל תנועת אור. השר אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו, הביע תמיכה בתוכנית, ועתיד לאשר אותה בממשלה בקרוב.

יוזמי ההצעה נשענים על העובדה, כי תחום הסייבר הוגדר על ידי ראש הממשלה כבעל עדיפות לאומית. המטרה המרכזית היא הכשרת כוח אדם מקצועי, בעדיפות לאזור הנגב, לצורכי הסייבר השונים. לפיכך, התוכנית כוללת הקמת פנימייה טכנולוגית שש-שנתית שתקלוט צעירים מהפריפריה בדרום, ותאפשר להם לרכוש מקצוע בתחום הסייבר, תוך סיוע במימון הלימודים והמחייה. היעד הוא גיוס 360 תלמידים בתוך שלוש שנים.

זאת ועוד, מתוכננת הקמת שלוחה אוניברסיטאית שתתמקד בתחום הסייבר. כך, יצמח מספר התלמידים הלומדים מקצועות טכנולוגיים, כאשר היעד הוא 350 סטודנטים בתוך ארבע שנים. עוד כוללת התוכנית מרכיבי עידוד רבים במטרה לתמרץ אנשי סגל ומורים לעבור לדרום, כולל תושבים חוזרים, מלגות ומענקי מחקר. השאיפה היא, כי בתוך שלוש שנים יעברו לגור באזור כ-30 מרצים ואנשי סגל, ועוד 30 סטודנטים לומדי תואר שני ושלישי. בנוסף, יוזמי התוכנית לא מסתירים את שאיפתם הגדולה, והיא העברתן של שתי חברות גדולות בתחום ההיי-טק עם היקף מכירות של יותר מ-50 מיליון דולר בשנה, וכן עשרות חברות קטנות יותר.

ח"כ אילטוב הדגיש, כי המפתח להצלחת התוכנית היא הקמת אקו סיסטם שלם שיכלול את כל המרכיבים. יצוין, כי התוכנית המלאה הוצגה בכינוס השנתי של שדולת ההיי-טק בכנסת. עם זאת, אלישע ינאי, יו"ר איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה, שב והזהיר, כי תעשיית ההיי-טק על סף קריסה, וכדי להצילה יש קודם כל להגדיל את כוח האדם הטכנולוגי.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שרון

    יפה מאוד, רק חבל שכל הזמן חושבים על הדרום ולא על הצפון. כל הבוגרים של הטכניון ושל המכללות באיזור עוברים למרכז במקום להישאר בצפון כיוון שאין כאן עבודות בתחום ההי-טק. מתי ישתנה המצב? תחשבו גם עלינו!!!

  2. יובל

    איזה יופי. איך אפשר להגיע ולחיות בדימונה? בקושי יש תחבורה ציבורית שם, שלא נדבר עם מגורים לסטודנטים. בעצם, אין גם מקומות בילוי לצעירים וכדומה... אבל יש לנו ח"כ שמתמחים להציע הצעות פופוליסטיות, ללא מענה היקפי...

אירועים קרובים