ברק ניסים, VMware: "סביבת עבודה וירטואלית – הפתרון הטוב ביותר לגישה לנתונים ויישומים ממגוון מכשירים"

"עולם היישומים נמצא בנקודת מפנה ולא נכון לכתוב כיום יישומים רק לסביבת חלונות", אמר ניסים, מהנדס מערכות בכיר ב-VMware ● לדבריו, "הארגונים צריכים להגיב לשינוי בעולם זה, מאחר שמדובר במגמה שתימשך, אין ממנה דרך חזרה" ● הוא הוסיף ש-"התגובה צריכה להיות באמצעות פלטפורמה שתאפשר לנו לספק את היישומים למשתמשים בצורה מיטבית"

"סביבת העבודה הווירטואלית היא הפתרון הטוב ביותר לעולם שבו ניגשים לנתונים וליישומים ממגוון מכשירים", כך אמר הבוקר (ג') ברק ניסים, מהנדס מערכות בכיר ב-VMware ישראל, בכנס VMUG, קבוצת משתמשי VMware בישראל. הכנס הופק על ידי אנשים ומחשבים ונערך במלון שרתון בתל אביב.

לדברי ניסים, "אנשים עובדים כיום באופן שונה, ויש לכך גם השפעה על תשתיות המיחשוב הארגוני. בשנים האחרונות אנחנו חווים חדירה של טאבלטים וגיוון רחב של מערכות הפעלה, אבל לא מדובר רק בשינוי נקודות הגישה, אלא גם בשיטה אחרת של עבודה. הצרכנים לא צמודים כיום ל-PC אלא צורכים את הפתרון דרך יישומים ופלטפורמות שונות. בעוד שבעבר, המחשבים השולחניים והניידים היו בגדר קומודיטי, כל מכשיר היה עולם ומלואו, כיום, היישומים שקיימים במחשבים הנייחים אינם אלה שקיימים במחשבים הניידים. בנוסף, לכל פלטפורמה כזו יש סביבת איחסון משלה".

"עולם היישומים נמצא בנקודת מפנה", הוסיף ניסים. "לא נכון לכתוב כיום יישומים רק לסביבת חלונות. לפי גרטנר (Gartner), השנה, 50% מהיישומים לא תלויים בחלונות (Windows) כמערכת הפעלה. יותר ויותר יישומים שוכתבו או נבנו מאפס ויכולים לרוץ על דפדפנים ועל פלטפורמות אחרות שלא דורשות חלונות כמערכת הפעלה. הארגונים צריכים להגיב לשינוי בעולם זה, מאחר שמדובר במגמה שתימשך, אין ממנה דרך חזרה. התגובה צריכה להיות באמצעות פלטפורמה שתאפשר לנו לספק את היישומים למשתמשים בצורה מיטבית".

הוא אמר, כי "אנחנו, ב-VMware, מתייחסים ליישומים למשתמשי הקצה כאל תהליך אבולוציוני הדרגתי. בשלב הראשון אנחנו משפרים את היישומים הקיימים, בשלב השני אנחנו מעבירים כמה שיותר רכיבים (שירותי מערכת הפעלה, יישומים ונתונים – א"ב) לסביבת הדטה סנטר. לאחר מכן עוברים לחנות יישומים ארגונית ובעתיד אנחנו צופים שיהיו יישומים שיפרקו את עולם משתמש הקצה לרכיבים הנמצאים בענן – יישומים שהמשתמש יוכל לגשת אליהם מכל מקום ובכל פלטפורמה, ולהמשיך את עבודתו".

במהלך הכנס הציגה VMware את ארכיטקטורת ה-End User Computing, שמציבה את המשתמש במרכז ומאפשרת לו גישה ליישומים ולמסמכים שלו מכל רכיב קצה. "במרכז הארכיטקטורה מוצבת מערכת בשם Horizon, שמייצרת סביבת עבודה וירטואלית עבור כל משתמש שדרכה הוא יכול לצרוך את היישומים והנתונים שלו ומצד שני, היא מאפשרת ל-IT שליטה מלאה דרך מדיניות מרכזית שמספקת מענה לנושא של גישה מאובטחת", אמר.

"המסע, לפי VMware, מתחיל בשיפור הקיים אצל הלקוחות דרך טכנולוגיית ה-VDI, שמאפשרת מרכוז של תחנות העבודה הווירטואליות בחוות השרתים וכך היא מספקת גישה מאובטחת וניהול מרכזי של התחנות בארגון", הוסיף ניסים.

"הגרסה החדשה, VIEW 5.1, מספקת ביצועים דרך פרוטוקול הגישה PCOIP, שמותאם גם לתווך תקשורת רזה (הורדה של 75% בצריכת רוחב פס לעומת גרסאות קודמות – א"ב)", אמר. "בנוסף, היא כוללת הורדת עומס ממערך האיחסון על ידי טכנולוגיית CACHE שמובנית בתשתית הווירטואלית ובכך מאפשרת הורדת עלויות של מערך האיחסון, שמשרת את תחנות העבודה הוירטואליות". לפי ניסים, היתרון המשמעותי בפתרון זה לעומת פתרונות אחרים שקיימים בשוק הוא הפשטות של מערכת הניהול ואינטגרציה מלאה לתשתית הווירטואלית של VMware.

"השלב הבא במסע הוא המעבר לעידן שלאחר ה-PC", ציין. "מעבר זה יאפשר יכולת עבודה עם טלפונים וירטואליים שמסוגלים להריץ טלפון פרטי וטלפון עסקי על אותו מכשיר. מה שנותר כעת הוא לאפשר סנכרון מסמכים בין מכשירי הקצה השונים, ולטובת כך פיתחה VMware את מערכת OCTOPUS, שמאפשרת סנכרון מסמכים בזמן אמת, מה שגורם לכך שהמשתמש יכול לגשת למידע שאותו הוא צריך בכל זמן, מכל מקום ומכל מכשיר".

לדברי ניסים, "כדי לנהל ולנטר את שולחנות העבודה הווירטואליים שחררנו את VCOPS FOR VIEW – פתרון שמספק מבט הוליסטי מהתשתית דרך פרוטוקול הגישה ועד לחוויית המשתמש, כדי להבטיח ביצועים אופטימליים בעבודה מול שולחנות וירטואליים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים