דוד טוביאס, בנק לאומי: "הלקוחות נמצאים במרוץ לבנקאות הדיגיטלית – ואנחנו רצים איתם"

"ללקוח חשוב לדעת מהי הצעת הערך שמתווספת לו בבנקאות דיגיטלית ואיזו חוויה נוצרת אצלו", אמר טוביאס, סגן מנהל חטיבת התפעול והמיחשוב של בנק לאומי ● הוא הציג מחקר שערך הבנק, אשר בחן את זהות ומאפייני הצרכן הדיגיטלי והעלה שהוא מגיב מיידית, מצוי ברשת זמן רב, נגיש למידע, מחפש טיפים ברשת ומאמץ מוקדם של טכנולוגיות וחדשנות

"הלקוחות נמצאים במרוץ לעבר הבנקאות הדיגיטלית – ואנחנו רצים יחד איתם", כך אמר דוד טוביאס, סגן מנהל חטיבת התפעול והמיחשוב של בנק לאומי.

טוביאס דיבר בכנס SMART Finance. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ג') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, והנחו אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים, ואבי שלום, יועץ מיחשוב בכיר.

בדבריו הציג טוביאס ממצאי מחקר שערך הבנק, אשר בחן את זהות ומאפייני הצרכן הדיגיטלי והעלה שהוא מגיב מיידית, מצוי ברשת זמן רב, נגיש למידע, מחפש טיפים ברשת ומאמץ מוקדם של טכנולוגיות וחדשנות.

"ללקוח חשוב לדעת מהי הצעת הערך שמתווספת לו בבנקאות דיגיטלית ואיזו חוויה נוצרת אצלו", הוסיף טוביאס.

הוא עמד על האתגרים שעמדו בפני מערך ה-IT של בנק לאומי לפני ובמהלך פיתוח לאומי דיגיטל: ריבוי ערוצים, ריבוי פלטפורמות, יצירת עמלות מופחתות על פעולות דיגיטליות, שיפור חוויית הלקוח והסטת פעולות לדיגיטל. הוא ציין, כי כחלק מהתהליך, הלקוחות חולקו ליותר מגזרים, על מנת להתמקד בהתאמת הפתרונות המוצעים להם. "בנינו אתרים מותאמי מגזר: עסקים, SMB, קמעונאים, לקוחות מחו"ל, שכירים, אמידים וערבים. למרות זאת, כל המידע מצוי במקום אחד", אמר.

"הרעיון בבניית הפלטפורמה הדיגיטלית", הסביר טוביאס, "הוא לא לקחת את ה-PC ולהקטין אותו למכשירי הטלפון החכם". הוא תיאר כמה שירותים ויישומים של הבנק, ביניהם "יצירת מציאות רבודה תוך שימוש במצלמה ובנווטן על מנת לספק מידע אודות הכספומטים הקרובים למיקום הלקוח. שירות נוסף הוא תשלום חשבונות באמצעות סריקה. כמו כן, מערך ה-IT שלנו החל לפתח יישומים לטאבלטים".

לדבריו, "בנק ישראל עדיין לא מאפשר לנו פתיחת חשבון מלא באינטרנט, אבל אפשרנו שתהליך פתיחת החשבון יהיה מקוון באופן חלקי: ה-'טופסולוגיה' תיעשה באינטרנט ולאחר מכן נדרש שהלקוח יגיע לבנק פיזית".

טוביאס אף התייחס לרשתות החברתיות ואמר, כי "היעד הוא לאפשר לבצע דרכן פעולות בנקאיות בסיסיות ולא מורכבות, באופן מאובטח".

הוא סיכם באמרו, כי "אנחנו צריכים לרוץ יותר מהר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים