דיווחים: גוגל תשלם 22.5 מיליון דולרים במסגרת הסכם פשרה עם רשות הסחר האמריקנית

ההסכם הושג במטרה ליישב תלונות על עקיפה של הגדרות הפרטיות שקבעו המשתמשים בדפדפני ספארי של אפל ● בחקירה נמצא, כי גוגל עשתה שימוש בקוד מחשב מיוחד כדי להטעות את הדפדפנים ולאפשר מעקב אחרי דפוסי הגלישה של משתמשים שחסמו, או כך לפחות הם סברו, את אפשרות המעקב ● גוגל כבר ביטלה את הפעולה וטוענת, כי היא לא גרמה נזק לצרכנים פרטיים

גוגל (Google) תשלם סכום של 22.5 מיליון דולרים במסגרת הסכם פשרה אליו הגיעה עם רשות הסחר הפדראלית של ארצות הברית (FTC). ההסכם הושג במטרה ליישב תלונות על עקיפה של הגדרות הפרטיות שקבעו המשתמשים בדפדפני ספארי (Safari) של אפל (Apple) – כך דיווח הוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal). על פי הידיעה, יהיה זה הקנס הגבוה ביותר שהטילה הרשות עד כה על חברה בודדת.

בחקירה נמצא, כי גוגל עשתה שימוש בקוד מחשב מיוחד כדי להטעות את דפדפני ספארי של אפל ולאפשר מעקב אחרי דפוסי הגלישה של משתמשים שחסמו, או כך לפחות הם סברו, את אפשרות המעקב.

בגוגל כבר ביטלו את הפעולה של קוד זה וטוענים שהמעקב היה לא מכוון ושהוא לא גרם שום נזק לצרכנים הפרטיים. מהחברה נמסר, כי "ב-FTC התמקדו בדף עזרה משנת 2009. שינינו את נוסח הדף ונקטנו באמצעים כדי להסיר את קבצי ה-Cookie לפרסום".

לא ניתן היה לקבל תגובה מה-FTC.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים