סקירה: WiFi Touch Mouse X7000 של HP

ה-WiFi Touch X7000 מספק הצצה אל העתיד, על פי HP, ונדמה כי הדבר נכון: הוא מתחבר בקלות למחשב, פועל ומגיב היטב ומספק מאפיינים מעניינים דוגמת התאמת רזולוציה ויישום רשת חברתית ● עם זאת, מדובר בעכבר גדול ומסורבל שמקשה על פעילות במשטח עבודה צפוף, ולא מספק חווית משתמש איכותית ● ציון סופי: 68

הדרך לגיהנום, כך אומר הפתגם, רצופה כוונות טובות. בהשאלה ניתן לומר, כי אין ספק ש-HP היתה חדורה בכוונות טובות בתהליך תכנון העכבר WiFi Touch Mouse X7000. כך, שילבה החברה חדשנות רבה, שבאה לידי ביטוי גם בשם, ועוד אלמנטים חכמים נוספים. אולם, בדרך לתחנה הסופית של רכבת הייצור, HP לא השכילה להפוך את המרכיבים השונים בתהליך הייצור לכדי תוצאה סופית שתרצה את הלקוח.

WiFi Touch Mouse X7000 מציע חיבור אלחוטי למחשב, באמצעות WiFi, כאשר את הגלגלת שלו מחליף פס מגע. תכונה חדשנית נוספת במוצר היא האפשרות להעלות תמונות לפייסבוק (Facebook) באמצעות העכבר בלבד, או במילים אחרות, הוא כולל יישום רשת חברתית.

מאפיינים
אחד המאפיינים הבולטים והמעניינים ביותר של העכבר הוא העובדה, כי כל מה שצריך כדי לחבר אותו למחשב הוא רכיב WiFi פעיל, ועל כן אין צורך בנתב בסביבה. החיבור מתבצע לאחר התקנת תוכנה. יש לציין, כי גם אם המחשב אינו מצויד בכונן אופטי, כמו בהרבה מאוד מחשבים חדשים, צריך להוריד את מנהל ההתקן מהאתר של HP. לאחר מכן, מדובר בהתקנה פשוטה, כאשר תהליך זיהוי העכבר מבוצע בקלות כל עוד השבב האלחוטי במחשב נתמך. עם זאת, לא אמורה להיות בעיה במחשבים מהעידן הנוכחי, ואפילו עם כאלה מלפני שלוש שנים לערך.

לאחר החיבור מתגלה עכבר שפועל ומגיב היטב. כמו כן, אפשר לבחור באחת מ-4 רמות רזולוציה: 200, 400, 800 ו-1,600 נקודות לאינץ' (DPI). המעבר ביניהן מתבצע באמצעות לחיצה על שני הכפתורים העיקריים של העכבר ביחד עם הכפתור משמאל למעלה (כפתור הפייסבוק). מספר ההבהובים שמופיעים לאחר שעוזבים את הכפתורים מראה מהי הרזולוציה הפעילה, בסולם של 1 עד 4 הבהובים, בהתאמה.

בנוסף, ישנה תוכנה נוחה המאפשרת להגדיר את הכפתורים השונים של העכבר עבור פעולות שונות שניתן לבצע במחשב. אולם, כאן מסתיימת רשימת היתרונות של העכבר. כך, ניתן לציין את פס הגלילה, שלא מצטיין בנוחות כפי שטוענים ב-HP. נכון, אנחנו רגילים זה שנים רבות לגלגלת, ולכן ודאי שיהיה קשה להתרגל לכך שאנחנו צריכים להזיז את האצבע למעלה ולמטה בעת ביצוע פעולות עם העכבר, אך למרות זאת ההרגשה היא שהמאפיין הזה אינו עובד בצורה חלקה.

מידות
בעיה נוספת היא גודלו המאסיבי של העכבר, שכן הוא מתאים וארגונומי לאנשים עם כף גדולה במיוחד. כמו כן, אפשר לשער, כי גודל המוצר יקשה עליו להיות לעזר בעת שימוש במחשבים ניידים, אם כי במקרה זה, העובדה שאין צורך ביציאת USB לחיבור העכבר יכולה להוות יתרון משמעותי. עכבר בקנה מידה כזה מקשה על פעילות במשטח עבודה מצומצם. הוא טוב לשולחן העבודה, ולא מעבר לכך. יצוין, כי הוא מתאים עבור ימניים בלבד.

תכונות
למרות החידוש שבדבר, תכונת הפייסבוק לא ממש מרשימה. זוהי אופציה ללכידת תמונות על המסך: לוחצים עם הכפתור בפינה אחת של התמונה, גוררים לפינה המרוחקת, ומה שנלכד בתיבה יעלה לאלבום שבוחרים מהרשימה בתיבה שמופיעה לאחר מכן. אפשר אמנם לבחור כמה תמונות לפני שמבצעים את פעולת ההעלאה, אבל מהר מאוד התברר, כי עדיף להשתמש בצורה הישנה והרגילה, שכן פתיחת אלבום חדש מסרבלת את הדברים עוד יותר. זאת, מהסיבה כי היא לא קיימת בתוכנה הראשית, אלא ביישום השליטה של העכבר.

מחיר
על פי HP, העכבר, שמחירו עומד על  279 שקלים, מספק הצצה לעתיד. צודקים. אולם, מה עם חוויית המשתמש? ומה לגבי מידת התאמתו לעבודה עם מחשבים ניידים? יש לקוות, כי החברה תצליח לשלב בעתיד רעיונות חדשניים עם איכות וחווית שימוש מוצלחת יותר.

ציון סופי: 68

HP

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים