יורם מימון, בנק הדואר: "אנו בדרך להיות בנק חברתי"

"אנו רוצים למנף את תשתית הפריסה הארצית של הבנק, עם הרחבה של היצע השירותים הפיננסיים", אמר מימון - מנמ"ר בנק הדואר וסמנכ"ל תפעול וסליקה בו, בכנס SMART Finance ● לדבריו, "אין לנו את התפיסה של בנק רגיל, אז ההוצאות התפעוליות שלנו יותר זולות" ● שי רוזן, מנהל תחום אסטרטגיה וייעוץ ברילקומרס: "הבנקים יכולים לשרוד את השינויים ולצאת מהם מחוזקים"

"אנו בדרך להיות בנק חברתי ומטרתנו היא להנגיש עוד מוצרים פיננסיים לקהל הרחב", כך אמר יורם מימון, מנמ"ר בנק הדואר וסמנכ"ל תפעול וסליקה. מימון אמר את הדברים בכנס SMART Finance, שנערך היום (ג') בהפקת אנשים ומחשבים במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. את האירוע הנחו יהודה קונפורטס – העורך הראשי של קבוצת אנשים ומחשבים ואבי שלום – יועץ מיחשוב בכיר.

לדברי מימון, בנק הדואר מעט שונה, כיוון שאינו מפוקח על ידי המפקח על הבנקים. לבנק, אמר, יש כבר כיום 350 אלף בעלי חשבונות עו"ש פעילים, "ואנו רוצים להרחיב להם את היצע השירותים, דברים שיש בבנקים אחרים בעלויות נמוכות".

בנק הדואר, אמר מימון, הוא הרשת הקמעונאית הגדולה בארץ, עם פריסה ארצית של 700 סניפים, הפתוחים לשעות עבודה רבות. לבנק יש 3,000 משתמשי קצה, והוא משמש כזרוע הגביה של המדינה. בבנק מבוצעות 40 מיליון פעולות בשנה, בסך 200 מיליארד שקלים. "יש צורך אדיר במדינה לקבלת שירותים פיננסיים זולים", אמר מימון, "אנו בנק של סניף אחד: בפועל, ללקוח יש בנק מרכזי אחד בירושלים, כאשר 700 הסניפים הם רק נקודת קצה. הדבר מביא לצמצום עלויות תפעוליות, הכל נעשה במרכז".

הוא ציין, כי המאפיינים העסקיים של בנק הדואר הם פריסת סניפים, קשר לבנקים אחרים, מרכז תשלומים, ועבודה מול מערכת חוץ-בנקאית. לקוחות בנק הדואר, ציין, נחלקים לשניים – מזדמנים ובעלי החשבון, ביניהם כמעט כל הממשלה, הגופים המוסדיים, גופים עסקיים ולקוחות פרטיים. השירותים אותם מספק הבנק, ציין, הם עו"ש, שירותים מקוונים, העברת כספים בינלאומית, תשלומי חשבונות, מסלקה, המרת מט"ח, העברת סכומי כסף גדולים בזמן אמת (RTGS), וכן מיקור-חוץ ללקוחות חיצונים. כך, הדגים, הבנק הוא שהקים עבור חברות התחבורה הציבורית את מערכת "רב-קו".

הלקוחות, סיכם מימון, "יכולים להשיג מגוון של שירותים מקוונים ממוסדות ממשלתיים ומחברות פרטיות – בכל סניף דואר. הדבר נעשה על ידי קישור בין שלושה קדקודי משולש – סניף בנק הדואר, מחשב הלקוח ובנק הלקוח. אנו רוצים למנף את תשתית הפריסה הארצית של הבנק, עם הרחבה של היצע השירותים הפיננסיים. אין לנו את התפיסה של בנק רגיל, אז ההוצאות התפעוליות שלנו יותר זולות".

"שירותי בנקאות דיגיטליים בעלי ערך מוסף"
שי רוזן, מנהל תחום אסטרטגיה וייעוץ ברילקומרס. צילום: קובי קנטורשי רוזן, מנהל תחום אסטרטגיה וייעוץ ברילקומרס, אמר כי החברה מפתחת יישומים ושירותים באינטרנט ובמובייל לחברות גדולות. הוא ציטט נתון מחקרי, לפיו 44% מתושבי ארה"ב בני 55 ומטה מעדיפים ערוץ בנקאות אינטרנטי, וכי זהו הערוץ הנפוץ בקרב הדור הצעיר.

"הבנקים יכולים לשרוד את השינויים ולצאת מהם מחוזקים", אמר רוזן, "לבנקים יש נכסים אותם ניתן למנף: יש להם לקוחות שעימם יש להם מערכת יחסים, יש אמון בבנקים, יש תנועה קבועה של לקוחות המבצעים פעולות ולבנקים יש מידע על הלקוחות".

חיבור ארבעת ההיבטים הללו, אמר רוזן, "יכול להביא לכך שניתן לספק שירותי בנקאות דיגיטליים בעלי ערך מוסף. הדבר ייעשה על ידי מיקוד בלקוח". ההתמקדות בלקוח, ציין, מחייבת טיפול טוב יותר בנתונים, בהבאת מידע ללקוחות, בסיוע ללקוחות הבנקים בקבלת החלטות על ידי אספקת כלים שכאלה, על ידי ניראות – מה המשמעות ש רכישת המוצר הבנקאי, כמה אשלם עליו וכמה אחסוך, ועוד".

"אנו בעידן החדש", סיכם רוזן, "ובין השאר, הבנקים נדרשים להתאים את עצמם למדיום הסלולרי ולספק חדשנות שתביא ערך עסקי מוסף, לצד חוויית משתש משופרת".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יובל

    אתם בנק חברתי, רק האנשים שאתם מעסיקים לא ממש עונים להגדרה של נותני שירות.

אירועים קרובים