תוכן שיווקי

לקראת אירוע | מה הקשר בין Big Data לזוגיות?!

10/07/2012 15:23

מאת הילה קאלו-פלד *

אמרה רווחת גורסת שאישה ממוצעת תעדיף להיות יפה על פני חכמה, משום שהגבר הממוצע רואה יותר טוב משהוא חושב… או במילים אחרות, האישה הממוצעת חושבת לעצמה: "מה ייצא לי מזה, האם שווה לי להשקיע ביופי או בחוכמה?".

קחו את חברת Tagged למשל, המשמשת כרשת חברתית מהמובילות בעולם, מונה כ-100 מיליון לקוחות ורושמת כ-200 מיליון צפיות ביום. החברה המבצעת סטטיסטיקות וניתוחי מידע לצרכים עסקיים ושיווקיים עברה לאחרונה לטכנולוגיה חדישה. לשם כך עלה צורך אקוטי ב-"מנוע" מספיק חזק שיוכל לתמוך בכמויות המידע הגדולות שהצטברו ושליפה שלהם בזמן אמת. כעת, באמצעות BIG DATA היא מסוגלת להתעלות מעבר להגבלות, וכמו כן נרשם לה יתרון משמעותי על פני מתחרותיה בשירות שהיא נותנת ובדו"חות למנהלים.

כיום ניתן להשיג באמצעות BIG DATA תשובות מיידיות לשאלות ממוקדות כמו: מיהם הלקוחות שאם אשלח אליהם אימייל אישי הדבר יוביל לרכישות וודאיות? כך נוכל להרוויח לקוחות חדשים, הגדלת ההכנסות, כמו גם הפחתה בהוצאות המיותרות. אם כן Big Data הינה התשתית אשר יכולה לתת לי את היכולת לעבד כמויות מידע גדולות? נכון,  אבל לא רק.

כשעל צג המחשב מופיעה ההודעה: Bad Command or File Name, הדבר משול למידע שאתה מקבל כשאשתך אומרת לך: אם אתה לא יודע מדוע אני כועסת עליך, אז אני לא הולכת להסביר לך למה! אתם רוצים לדעת למה כועסים עליכם ? מי הולך לעזוב אתכם? רוצים לדעת גם למה? זה אפשרי.

חברת Zions Corporation, העוסקת בשוק הפיננסי, הבינה את חשיבות ה-predictive analytics (ניתוח נתוני העבר על מנת לצפות את העתיד), ומשתמשת לשם כך בכלים רבים לניתוח אנליטי. היא למשל יודעת מיהם הלקוחות שעתידים לעזוב אותה בחודש הבא, מהו אמצעי השיווק שמתאים לכל אחד מן הלקוחות באופן אישי, ועוד. התשובות מאפשרות שיווק ממוקד, הכרת הצרכן באופן אישי ומתן מענה אינדיבידואלי לכל אחד מהלקוחות הנוכחיים והעתידיים. כך גם מתבצעים ניתוחים אנליטיים על כמויות מידע גדולות יותר, בזמן תגובה מהיר יותר ובמחיר נמוך יותר.

Big Data מאפשר לשפר את חווית המשתמש ואף להגיב בזמן אמת לצעדים שהלקוחות עושים באתר שלנו בין אם הוא מסחרי או לא. הרשתות החברתיות, אתרי האינטרנט ולמעשה כל אינטראקציה באמצעות מדיה כזו או אחרת מאפשרת לנו ללמוד על המשתמשים שלנו ועל לקוחות פוטנציאליים. כך ניתן להציע לגולש שמשוטט כעת באתר, מבצע המותאם לו אישית בהתבסס על רכישות העבר שלו. באמצעות יכולות עיבוד מידע לא מובנה, ושמירתו (Hadoop), אנו יכולים ללמוד על משתמשי הקצה ועל התנהגותם הצרכנית.

אם כן Big Data היא גם התשתית, גם יכולות ניתוח אנליטיות in-database, וגם יכולת לנהל מידע ברשת ולתרגמו לרווח עסקי? בדיוק. את יכולות ה-Big Data יכולות לנצל חברות בינוניות בעלות נמוכה. פתרונות "תוכנה בלבד" המוצעות היום בשוק, מאפשרים נגישות ליכולות העיבוד המהירות גם לחברות שאינן מעוניינות בהשקעה כספית גבוהה וזאת בתמחור הכלי בהתאם לכמות המידע הקיים בארגון. ארגון יכול להכיר כיום את הלקוח שלו באופן אישי, ליצור פרסונליזציה ולהרוויח באופן ישיר ממידע זה. ארגון יכול לבחור לעצמו גם חלק מהכלים ועל כן חשוב להכיר גם מהם השילובים ביניהם על מנת ליצור את השילוב המנצח שלכם.

* הילה קאלו-פלד היא ראש תחום Big Data בחברת ליעם-One1, ומרצה באוניברסיטת בן גוריון

אירועים קרובים