ד"ר יצחק שמר, יועץ מיחשוב בכיר: "הבנקים נערכים למלחמות העבר ואם לא ישתנו – ייעלמו"

"אם הבנקים לא ישתנו ויתחילו להיערך למלחמות העתיד - גורלם יהיה כגורל הספרים המודפסים, שמספרם קטן כיום מזה של הספרים האלקטרוניים", אמר ד"ר יצחק שמר, לשעבר מנמ"ר בנק דיסקונט וכיום יועץ מיחשוב בכיר ● בפרפראזה על הספר המפורסם "מי הזיז את הגבינה שלי?" הוא אמר ש-"הגבינה כבר הוזזה"

"התחרות בעולם הבנקאות הולכת וגוברת. הלקוחות משתנים בציפיות ובהתנהגות בקצב שהתעצם בשנתיים שלוש האחרונות. רוב המוסדות הפיננסיים נערכים למלחמות העבר ואם הם לא ישתנו ויתחילו להיערך למלחמות העתיד – גורלם יהיה כגורל הספרים המודפסים, שמספרם קטן כיום מזה של הספרים האלקטרוניים", כך אמר ד"ר יצחק שמר, לשעבר מנמ"ר בנק דיסקונט וכיום יועץ מיחשוב בכיר. בפרפראזה על הספר המפורסם "מי הזיז את הגבינה שלי?" הוא אמר ש-"הגבינה כבר הוזזה".

ד"ר שמר דיבר בכנס SMART Finance. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (ג') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה והנחו אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה, ואבי שלום, יועץ מיחשוב בכיר.

סכנת ההיעלמות של הבנקים, על פי ד"ר שמר, נובעת מכך שהם לא יכולים לבצע שינויים הכרחיים. "השירותים הפיננסיים הקמעוניים חיוניים לכלכלה, אולם מיהם הגופים הפיננסיים שיספקו שירותים אלה?", שאל. "לגמרי לא ברור שצריך בנקים על מנת לקיים בנקאות. לבנקים יש מתחרים בכל תחומי הפעילות – תשלומים, העברות, אשראי וגיוסים". הוא נתן כדוגמה לאלטרנטיבה לבנקים בתחום הגיוסים את הזמר דיוויד ברוזה, שגייס מהציבור 50 אלף דולרים באמצעות פייסבוק (Facebook) על מנת לממן את הפקת תקליטו הבא והתחייב להחזיר את הכסף בצורת הטבות עתידיות.

לדברי ד"ר שמר, תדירות המגעים בין הבנק ללקוחותיו הפרטיים מועטה לעומת תדירות המגעים של הלקוחות עם חברות הסלולר או רשתות הקמעונות. "הבנק לא מכיר את הלקוחות ואלה לא אוהבים את ספק השירותים הפיננסיים שלהם", הוסיף. "הלקוחות מרגישים מרומים ונעשקים על ידי הבנקים, לא מאמינים להם והם גם לא נאמנים כפי שהם נתפסים".

"לא לעולם חוסן", אמר ד"ר שמר. "המהפך קורה בן יום. שנה לאחר מרד הקוטג', אנחנו רואים שהמכירות שלו ירדו ב-15%. ראו מה קרה לחברות הסלולר. לעומת זאת, אחת הטכנולוגיות שעמדו במבחן הזמן היא הדפוס, במשך מאות שנים, אולם שלוש שנים מאז הופעת קינדל (Kindle), אמזון (Amazon) מוכרת יותר ספרים מקוונים ממודפסים".

"המפתח לנאמנות הוא אספקת ערך מוסף אמיתי ללקוח", סיכם ד"ר שמר. "הטכנולוגיה יכולה להיות מפתח לשינוי, ה-IT יכול לאפשר מימוש אסטרטגיה עסקית ברמת השטח. ניתן למנף את הרגולציה לתועלת עסקית. יש להפיק ערך על ידי שילוב של רשת חברתית עם ניהול ידע וניהול קשרי לקוחות. אם הבנקים לא יתעשתו – הם ייעלמו כמו הספרים המודפסים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים